Net ging ineens mijn claxon af....
Een ondoorbroken geluid. Uiteindelijk uit gekregen maar na 5 minuten ging hij weer.
Ik heb nu de zekering en de relais van de claxon eruit getrokken dus zal nu wel stil zijn.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?
Mijn achterste deursloten gaan niet met de centrale vergrendeling open, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
Claxon gaat af.
Re: Claxon gaat af.
Ja. De claxon hangt aan het alarm en is in sommige gevallen zelfs de enige vorm van sirene.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
mss even eerst vermelden welke wagen
kan handig zijn om de oplossing te vinden
indien een freelander is het waarschijnlijk het stuur ,het contact zit wat krap afesteld soms
kan handig zijn om de oplossing te vinden
indien een freelander is het waarschijnlijk het stuur ,het contact zit wat krap afesteld soms
-
Landmarcs
Re: Disco 2 - Td5 - Claxon gaat af.
Dag Roger 073,
Het maar zo afgaan van het alarm terwijl er schijnbaar niks gebeurt is niet zelden een iets groter insect in het interieur.
Een slecht contact in een deurpost of de motorkap kan ook maar is minder waarschijnlijk (want met die deurposten zou je ook problemen met de binnenverlichting moeten zien). En tenslotte kan het - zeker in dit seizoen - een zwakke accu en/of slechte/gecorrodeerde accu-aansluitingen.
En ... een heel enkele keer komt het omdat je de auto hebt geparkeerd waar hij staat te schudden als er iets zwaars langs komt. Dat overkwam mij ooit in Tsjechië, die Tatra-trams zijn oerdegelijk en loodzwaar, zelfs een degelijk gefundeerde weg ondergaat een klein seismisch incident als zo'n tram langskomt.
Groeten MarcS
Het maar zo afgaan van het alarm terwijl er schijnbaar niks gebeurt is niet zelden een iets groter insect in het interieur.
Een slecht contact in een deurpost of de motorkap kan ook maar is minder waarschijnlijk (want met die deurposten zou je ook problemen met de binnenverlichting moeten zien). En tenslotte kan het - zeker in dit seizoen - een zwakke accu en/of slechte/gecorrodeerde accu-aansluitingen.
En ... een heel enkele keer komt het omdat je de auto hebt geparkeerd waar hij staat te schudden als er iets zwaars langs komt. Dat overkwam mij ooit in Tsjechië, die Tatra-trams zijn oerdegelijk en loodzwaar, zelfs een degelijk gefundeerde weg ondergaat een klein seismisch incident als zo'n tram langskomt.
Groeten MarcS
Roger073 schreef:Mijn achterste deursloten gaan niet met de centrale vergrendeling open, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
Alles kan, ik zou de bedrading even nakijken in de doorvoer naar de achterdeuren. Deze willen nog wel eens doorbreken, en je hebt gelijk wat uitgesloten in je zoektocht.
Groet Ron
Ps: zie nu dat het een Disco is, had Edward geloof ik een andere oorzaak geopperd dat vaker voorkomt.
110-Td5 X-tech 2006
Bedankt voor de reacties allemaal het gaat inderdaad om een discovery 2.
Het is gelukkig niet meer voorgekomen.
Ik denk zelf dat het een knop op het stuur was die niet helemaal jofel is.
Groet Rogier
Het is gelukkig niet meer voorgekomen.
Ik denk zelf dat het een knop op het stuur was die niet helemaal jofel is.
Groet Rogier