Is er iemand op het forum die ervaring heeft met een Dormobile Roof Conversion? Ik overweeg een set te kopen, maar zou graag het dak eerst in het echt willen zien om een beetje een idee te hebben wat ik krijg voor dat geld. En misschien is er wel iemand op het forum die weleens zo'n dak gemonteerd heeft; ook die ervaringen zijn welkom.
Groet,
Jeroen
Dormobile Roof Conversion
-
one-ten.nl
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 18 Dec 2016, 09:22
Re: Dormobile Roof Conversion
Ik heb een 110 dormobile. Het is een leuk dak, maar dan vooral uit nostalgische overwegingen vind ik.
Als je echt wilt reizen is een gewoon klapdak van bv PSP kwalitatief veel beter.
Mijn auto is totall loss en staat op een nogal lastige plek naast de zaak waardoor ik het dak nu niet kan open klappen, anders kon je even komen kijken.
Het is de bedoeling dat ik het hele spul overzet op een andere 110, maar weet niet wanneer ik daar aan toe kom.




Als je echt wilt reizen is een gewoon klapdak van bv PSP kwalitatief veel beter.
Mijn auto is totall loss en staat op een nogal lastige plek naast de zaak waardoor ik het dak nu niet kan open klappen, anders kon je even komen kijken.
Het is de bedoeling dat ik het hele spul overzet op een andere 110, maar weet niet wanneer ik daar aan toe kom.




Re: Dormobile Roof Conversion
ik heb nu een S2a uit 1961 met een Dormobile conversie.
Naast de inrichting ( stoeltjes/bankjes/keukentje en bergruimte) dus ook het hefdak/kanteldak. je hebt stahoogte en de 2 bedden bovenin liggen als veldbedden. Ik heb ook 12 jaar een 110 gehad met vrijwel hetzelfde hefdak van Martin Walter, ook daar de 2 "veldbedden "in.
Ik ben dus ervaringsdeskundig
Als je genoegen neemt met "de nacht doorbrengen"ipv "lekker slapen , dan is deze conversie prima. Mijn kinderen liggen er prima, maar die zijn geen 1.94m en 110 kg
Tegelijkertijd zijn er mensen die aan een stuk karton genoeg hebben om prima te slapen. Op die "veldbedjes" moet je toch een matje leggen.
Je hebt wel altijd aandacht van geïnteresseerden zodra het dak de lucht ingaat. We hebben ook een 130 en daar komt een hefdak op a la PSP oid.
Ik vind het wel mooi spul.
Naast de inrichting ( stoeltjes/bankjes/keukentje en bergruimte) dus ook het hefdak/kanteldak. je hebt stahoogte en de 2 bedden bovenin liggen als veldbedden. Ik heb ook 12 jaar een 110 gehad met vrijwel hetzelfde hefdak van Martin Walter, ook daar de 2 "veldbedden "in.
Ik ben dus ervaringsdeskundig
Als je genoegen neemt met "de nacht doorbrengen"ipv "lekker slapen , dan is deze conversie prima. Mijn kinderen liggen er prima, maar die zijn geen 1.94m en 110 kg
Je hebt wel altijd aandacht van geïnteresseerden zodra het dak de lucht ingaat. We hebben ook een 130 en daar komt een hefdak op a la PSP oid.
Ik vind het wel mooi spul.
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Re: Dormobile Roof Conversion
P.s.; Dormobile heeft meerdere uitvoeringen, dwz, er is ook een uitvoering waar over de lengte een "knik "in zit, wat veel meer ruimte oplevert
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten