Ik heb pasgeleden een Nanocom gekocht om mijn TD5 van wat meer aandacht en liefde te voorzien.
Het allereerste gebruik van de Nanocom liet me al direct een nieuwe MAF sensor bestellen
Die MAF heb ik dus intussen vervangen.
Nu heb ik nog een aantal codes; één ervan zorgt voor aan springen van het motormanagement lampje.
Kunnen jullie eens meekijken/denken? (ik heb evt ook de 'live' instrument data beschikbaar vanuit de nanocom tijdens deze rit)
(20,5) EGR VALVE STUCK CLOSED, (LOGGED).
(24,5) EGR VALVE STUCK CLOSED, (CURRENT).
Deze kan ik wel verklaren. De EGR zit er nog wel in maar wordt niet aangestuurd.. de EGR modulator is niet meer aangesloten.
Wel zag ik tijdens rijden waarden bij "EGR inlet" en "EGR mod" op de Nanocom. Wat betekenen deze?
(15,2) HIGH SPEED CRANK (LOGGED).
Ik heb zo een vermoeden dat deze het dashboardlampje laat branden. Gebeurt tesamen met een enkele 'hik' van de motor..
Duid dit op de CKP sensor? Schoonmaken of beter helemaal vervangen? Ik kom uit de workshop manual niet helemaal wijs waar dit ding zit. Is er ergens een foto van de Defender TD5 engine bay waar het op aan te wijzen is?
En dan vond ik ook nog dit : Tech Bulletin 32. Kan dit van toepassing zijn cq. is dat dezelfde foutmelding?
En tot slot nog een rits met andere codes die me niet direct iets zeggen... Iemand hier meer info over?
(10,1) AIR CONDITIONING FAN DRIVE OPEN LOAD, (LOGGED).
(10,3) TACHOMETER DRIVE OPEN LOAD, (CURRENT).
(10,4) GEARBOX / ABS DRIVE OPEN LOAD, (LOGGED).
(10,5) AIR CONDITIONING CLUTCH DRIVE OPEN LOA D, (LOGGED).
(14,1) AIR CONDITIONING FAN DRIVE OPEN LOAD, (CURRENT).
(14,3) TACHOMETER DRIVE OPEN LOAD, (CURRENT).
(14,4) GEARBOX / ABS DRIVE OPEN LOAD, (CURRENT).
(14,5) AIR CONDITIONING CLUTCH DRIVE OPEN LOAD, (CURRENT).
Alvast erg bedankt!
-Mark