Instrumentenpaneel disco2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Remcodisco2

Instrumentenpaneel disco2

Berichtdoor Remcodisco2 » 29 Aug 2018, 21:22

Wie heeft er nog tips?
Na een week stilstaan kom ik erachter dat het instrumentenpaneel niets meer aangeeft..... dus geen controlelampjes, toerenteller, temp, etc. Helemaal nada niets.
Zekeringen doorgemeten, auto start en rijdt verder goed, alle functies doen het verder goed.
Waar te zoeken????
Alvast bedankt voor de tips

fenix2

Re: Instrumentenpaneel disco2

Berichtdoor fenix2 » 30 Aug 2018, 07:38

Hi,
Een los massa draadje zou het kunnen verklaren.

Gr Fenna
Afbeelding

Remcodisco2

Berichtdoor Remcodisco2 » 11 Sep 2018, 09:59

Probleem opgelost.
Instrumentenpaneel zelf was overleden, vervangen en alles werkt weer.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Sep 2018, 10:25

Remcodisco2 schreef:Probleem opgelost.
Instrumentenpaneel zelf was overleden, vervangen en alles werkt weer.

Da's wel erg kort door de bocht.
Als alles ineens uitvalt en het zit in het paneel zelf dan denk ik toch aan een soldeerfoutje of een print-breukje ergens nabij een eenvoudige hoofd (massa) aansluiting. Misschien het oude paneel nog eens grondig onderzoeken ?

Groeten MarcS

Remcodisco2

Berichtdoor Remcodisco2 » 11 Sep 2018, 11:52

Hoi Marc, ik denk dat je gelijk hebt en ik gooi het instrumentenpaneel ook zeker niet weg. Het blijft mij ook verbazen dat het instrumentenpaneel na een week stilstaan van de auto het ineens niet meer doet?.. daarvoor nooit storingen gehad in het paneel. De printplaat zag er op het eerste gezicht prima uit. Het is wel heel fijn om nu weer alle controle lampjes en meters te hebben, zonder rijdt toch niet prettig.
Heb nu wel weer dat af en toe de lampjes HDC,TC,ABS gaan branden.( wiellagers zijn reeds vervangen ).
Ook gaan af en toe de lampjes S en M in combinatie met knipperende lampjes op keuzehendel branden maar heb gelezen dat dit veroorzaakt wordt door de sensor op de bak en dat deze kostbaar is ??.
Heb deze disco nog niet zo lang en wil m graag storingsvrij krijgen......en ik weet dat het een LR blijft
Groet Remco

DAppeldorn

Berichtdoor DAppeldorn » 11 Sep 2018, 16:09

Haha,

Dat ken ik.

Wil zelf ook alles graag storing vrij hebben, heb laatst 3 uur met het vlottertje van de ruitenwisvloeistof reservoir lopen prutsen. (freelander2)
9 van de 10 keer is het de massa of stekker verbinding, heb er gelijk een nieuwe vlotter in gedaan maar zonder resultaat.
Na 10x de massa kabel te hebben schoon gepeuterd, doorgemeten en nog steeds geen resultaat.

Wat bleek...…….. de vorige eigenaar had de vlotter er ondersteboven in gedaan :oops: :oops:
Dus de nieuwe vlotter had niet gehoeven :mrgreen:

Werkt nu weer super :lol:

Dat is wel een nadeel van de jongere landrovers vind ik :roll: , er zijn veel meer stekkertjes van "luxe" elektrische onderdelen waar corrosie of vuil op kan komen door zand, modder, water, condens e.d. :o

Terug naar “Techniek”