Er is tijdens mijn vakantie een ruitenwisserblad gebroken van onze 110.
We zitten in Frankrijk vlak bij Castellane. Iemand ervaring met dealers of auto onderdelenbedrijven in Frankrijk in deze buurt?
Land rover in Frankrijk
Re: Land rover in Frankrijk
Zit er niet een grote supermarkt in de buurt, die hebben meestal een hele wand auto-zooi staan
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Och dat zal vast wel.
Als ze geen specifieke LR hebben, passen er dan ook wissers van andere automerken?
Als ze geen specifieke LR hebben, passen er dan ook wissers van andere automerken?
-
Waterrover
- Beheerder
Probeer Carrefour, deze hebben meestal een selectie van wissers.
Of LR dealer in Volx adres: 12 Chemin de la Carretière Volx, Provence-Alpes-Côte d'Azur Deze is het dichtste bij Castellane.
Chris
Of LR dealer in Volx adres: 12 Chemin de la Carretière Volx, Provence-Alpes-Côte d'Azur Deze is het dichtste bij Castellane.
Chris
op een defender zitten dezelfde ruitenwissers als op een Citroen 2cv, oftewel lelijk eendje
Lijkt me in Frankrijk niet zo moeilijk om daar onderdelen van te krijgen
Lijkt me in Frankrijk niet zo moeilijk om daar onderdelen van te krijgen
- Erik Peters
twdi schreef:Als ze geen specifieke LR hebben, passen er dan ook wissers van andere automerken?
In principe wel, doorgaans zitten bij universele vervangingswisserbladen wel de nodige hulpstukken. Alleen de lengte is bepalend:
13" of te wel 330 mm.
Het is te hopen dat niet toevallig die lengte is uitverkocht.
Groet,
Erik.
p.s. indien je een ruitenwisser op de achterdeur hebt, dan zit daar zo'n zelfde wisserblad op.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Oude mini's ook.
-
Landmarcs
Tja, zoals al genoemd: Iedere grotere Franse supermarkt heeft een gang (of soms twee) met auto-onderdelen.
Gewoonlijk is daar dan ook een paar vierkante meter voor de verschillende ruitenwissers gereserveerd.
En een 110 heeft vlgs mij altijd een standaard montage gehad mbt de ruitenwissers.
Zelf koop ik overigens indien voorradig goedkope vervangings-wisserstrips.
In dit geval niet uit misplaatste zuinigheid maar omdat ik lang terug plastic vervangingsstrips monteerde met dubbele rubbers.
Die dubbelerubber-strips kende origineel waardeloos rubber, het rubber uit de Franse vervangingsstrips is evenwel prima.
't Is even klussen maar het werkt al ruim 10 jaar.
Groeten MarcS
PS Als iemand nog zo'n dubbele plastic wisserstrip heeft liggen ... ik weet er raad mee.
Gewoonlijk is daar dan ook een paar vierkante meter voor de verschillende ruitenwissers gereserveerd.
En een 110 heeft vlgs mij altijd een standaard montage gehad mbt de ruitenwissers.
Zelf koop ik overigens indien voorradig goedkope vervangings-wisserstrips.
In dit geval niet uit misplaatste zuinigheid maar omdat ik lang terug plastic vervangingsstrips monteerde met dubbele rubbers.
Die dubbelerubber-strips kende origineel waardeloos rubber, het rubber uit de Franse vervangingsstrips is evenwel prima.
't Is even klussen maar het werkt al ruim 10 jaar.
Groeten MarcS
PS Als iemand nog zo'n dubbele plastic wisserstrip heeft liggen ... ik weet er raad mee.