Hallo allemaal, ik ben bezig met het in elkaar zetten van een landrover santana uit 1977. Nu ben ik ziver dat de achterbak weer op zijn plek vast staat en ook het schutbord af is. Nu heb ik alleen de afstand tussen die twee nodig. Het gaat hier om een 110/ 109.
Als iemand de breedtes van de deuren, afstand tot de middenstijl en afstand van het achterbakje tot het wchutbord zou willen meten ben ik erg dankbaar! Laatste zou iets rond de 270 moeten zijn!
Bij voorbaat dank!
Renk
Afstand schutbord tot de deuren
-
renk van koevorden
Re: Afstand schutbord tot de deuren
Een deur is 865mm. Maar gaan meten heeft weinig nut.
Je moet de body gewoon afstellen op de delen die je hebt. De achterbak is vast want die zit tegen de lippen van het chassis. Dan naar voren werken met de deuren en het schutbord. Het schutbord moet bijna altijd uitgeshimd worden op de outtrigger.
In de originele chassis zit zomaar 20-25 mm verschil. Haaks zijn ze geen van allen en ook je achterbak kan zomaar aan een zijde langer zijn dan aan de andere kant.....
Je moet de body gewoon afstellen op de delen die je hebt. De achterbak is vast want die zit tegen de lippen van het chassis. Dan naar voren werken met de deuren en het schutbord. Het schutbord moet bijna altijd uitgeshimd worden op de outtrigger.
In de originele chassis zit zomaar 20-25 mm verschil. Haaks zijn ze geen van allen en ook je achterbak kan zomaar aan een zijde langer zijn dan aan de andere kant.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968