Hardtop achterkant defender 130 i.p.v huif

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Hardtop achterkant defender 130 i.p.v huif

Berichtdoor wilzun » 26 Jul 2018, 12:02

Vraagje ik heb een 130 crewcab nu zie ik dat ze deze ook wel uitvoeren met hardtop zijkanten.
Is er een bestaande zijkant bv van de 110?
En heeft dit gevolgen voor het grijskenteken? Of volstaat het vaste schot achter de stoelen?
Hopelijk kan iemand mij daar verder mee helpen

Groeten William

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Hardtop achterkant defender 130 i.p.v huif

Berichtdoor Erik Peters » 26 Jul 2018, 12:33

Het zou maar zo kunnen zijn dat een zijkant van een hardtop 110 past (misschien :?: aan de voorzijde iets inkorten??). Of die van een 90. Dat is gewoon een kwestie van meten.
Het probleem wordt dan het extra lange dak, waar je ook nog eens een dakverhoging op moet plaatsen i.v.m. de grijskenteken eisen met een 30 cm hoog schot.
Zoals ik het zie, op een foto (in een andere post) is de huidige polyester huif al iets hoger dan het standaard dak.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Hardtop achterkant defender 130 i.p.v huif

Berichtdoor wilzun » 26 Jul 2018, 16:16

Bedank voor je Reactie Erik.
Mijn huif is net zo hoog als de cabine.
Ik zal een een keer meten bij een 90 en 110.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Hardtop achterkant defender 130 i.p.v huif

Berichtdoor Edward » 26 Jul 2018, 20:21

Je verhaal klopt niet Erik.

Ik ga uit van een NL 130 met de vlakke zijden en een dubbele cabine. Die lijkt vrij simpel om te bouwen tot StaWag en dat is ie ook. Dak verlengen stelt weinig voor zolang je maar twee daken hebt om op te offeren maar omdat je een 130 dak te verkopen hebt hou je daar zelfs geld aan over. Zijkanten op lengte maken is ook simpel. Dus technisch stelt het weinig voor.

Echterrrrr: een dubbele cabine met 300mm schot mag niet. Daar moet een dichte wand in direct achter de achterbank. Daarbij geld gewoon de regel dat hij 1300mm binnenmaat moet hebben. Dus dat gaat gewoon niet meer mogen op grijs....

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... inrichting
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Hardtop achterkant defender 130 i.p.v huif

Berichtdoor wilzun » 26 Jul 2018, 20:27

Oke Edward dank je voor de reactie. Is inderdaad een Nederlandse 130
Kan dus wel maar dan wel met een achterwand achter de achterstoelen.
En welke zijkant past erop of moet deze ook verlengt worden.
Qua model vind ik hem er dan wel mooier uitzien.
Wie weet dat ik het een keer ga doen.

Mvg William

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Hardtop achterkant defender 130 i.p.v huif

Berichtdoor Edward » 26 Jul 2018, 20:36

wilzun schreef:Oke Edward dank je voor de reactie. Is inderdaad een Nederlandse 130
Kan dus wel maar dan wel met een achterwand achter de achterstoelen.
En welke zijkant past erop of moet deze ook verlengt worden.
Qua model vind ik hem er dan wel mooier uitzien.
Wie weet dat ik het een keer ga doen.

Mvg William


Nee, kan niet. Tenzij je je hele dak 1300mm hoog wilt maken. Een 110 is hooguit 1200mm en volgens (uit m'n hoofd) zelfs nog een paar cm lager. Het is een jaar of 14 geleden maar wij hebben 110 zijden gebruikt. Geen idee of die van een 90 bruikbaarder zijn maar deze hadden we omdat we die samen met twee 110 daken op de kop getikt hadden
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Hardtop achterkant defender 130 i.p.v huif

Berichtdoor wilzun » 26 Jul 2018, 21:20

Dus ook niet als de wand geheel doorloopt ?

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Hardtop achterkant defender 130 i.p.v huif

Berichtdoor Edward » 27 Jul 2018, 00:43

wilzun schreef:Dus ook niet als de wand geheel doorloopt ?


Staat toch duidelijk in de link? Zodra je de laadruimte van een 5 persoons pick up overkapt met wat dan ook moet de binnenmaat 1300mm minmaal zijn. Enige uitzondering daarop is een "fiscale container" want dat is uitneembare lading. Maar da vind zelfs ik een uitdaging om te maken; een StaWag met een afneembare container........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Hardtop achterkant defender 130 i.p.v huif

Berichtdoor wilzun » 27 Jul 2018, 07:53

Edward de 130 valt zeker onder het kopje bestelauto met dubbele cabine?
Staat toch niet bij dat deze uitneembaar moet zijn?
Wel dat het schot geheel moet afsluiten en die 130cm hoogte 20 cm breed moet zijn en 125 lang.
Zou wel volstaan met een gedeelte verhoogt dak toch?
Of wat mooi staat weet ik niet.

Is leuk om over na te denken maar heb een aantal belangrijkere punten die aangepakt moeten worden. Zoals chassiswissel en schutbord.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Hardtop achterkant defender 130 i.p.v huif

Berichtdoor Edward » 27 Jul 2018, 08:11

wilzun schreef:Edward de 130 valt zeker onder het kopje bestelauto met dubbele cabine?
Staat toch niet bij dat deze uitneembaar moet zijn?
Wel dat het schot geheel moet afsluiten en die 130cm hoogte 20 cm breed moet zijn en 125 lang.
Zou wel volstaan met een gedeelte verhoogt dak toch?
Of wat mooi staat weet ik niet.

Is leuk om over na te denken maar heb een aantal belangrijkere punten die aangepakt moeten worden. Zoals chassiswissel en schutbord.


Ja, klopt. Hier in het dorp rijdt een 110 waar gewoon permanent een daktent opligt. Die ligt niet op een dragen maar vast op het dak en ís het dak voor een deel. Daarmee voldoet ie aan de maten voor een camper. :lol: :lol:

Aan alles is een mouw te passen maar vaak kost het meer dan het oplevert. Ik vind pick-ups veul leuker en specialer dan de 100.000ste hard top of stawag :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten