Nieuw hier!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
RendO

Nieuw hier!

Berichtdoor RendO » 18 Jul 2018, 13:55

Goedemiddag,

Naar aanleiding van een Google-zoekactie voor een cruise control voor mijn Freelander, kwam ik op dit forum terecht. Heb me direct maar even aangemeld!

Ik ben Rens uit Den Bosch en rijd zelf dagelijks in een Jaguar XJR uit 98, maar heb voor mijn vriendin recent een 3-deurs Freelander Td4 uit 2004 op grijs kenteken gekocht. Zij reed voorheen een auto van de zaak, maar met even snel rekenen bleek een leuke eigen auto ook een goed alternatief.

De wensenlijst voor de Freelander is nog aanzienlijk, maar we beginnen eerst even met een grote beurt :) via Marktplaats hebben we ook een softtop en trekhaak gekocht die ik er nog op wil zetten, en het eerste projectje daarna zullen een cruise control en nieuwe voorstoelen zijn!

Ron63

Re: Nieuw hier!

Berichtdoor Ron63 » 18 Jul 2018, 14:45

Veel plezier met jullie aanwinst en veel goede kilometers.

Groet uit een zonnig Leiden.

Ron

PS: Geen idee hoe het werkt met een softtop maar hou wel in de gaten dat je aan de keuringseisen van grijskenteken blijft voldoen, naheffingen zijn niet leuk.
110-Td5 X-tech 2006

RendO

Berichtdoor RendO » 18 Jul 2018, 15:11

Dankjewel!

Klopt inderdaad Ron, en het dak zit ook héél erg goed verlijmd.
De ruiten van de cabriokap heb ik zwartgemaakt, waarmee ik volgens mij nog gewoon aan de eisen van de belastingdienst voldoe (blok 98*20*125 past er dan nog gewoon in zoals ik had gemeten).

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Jul 2018, 16:52

RendO schreef:Dankjewel!

De ruiten van de cabriokap heb ik zwartgemaakt, waarmee ik volgens mij nog gewoon aan de eisen van de belastingdienst voldoe (blok 98*20*125 past er dan nog gewoon in zoals ik had gemeten).

Dat betwijfel ik en zou ik even goed navragen. Het blok is het minste van de eisen waar je je druk om hoeft te maken......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

RendO

Berichtdoor RendO » 19 Jul 2018, 14:27

Edward schreef:
RendO schreef:Dankjewel!

Dat betwijfel ik en zou ik even goed navragen. Het blok is het minste van de eisen waar je je druk om hoeft te maken......

Volgens mij gaat het met name om het feit of een soft-top als een gesloten laadruimte wordt gezien. Dat zal ik eens even navragen.
Verder heb ik de auto gewoon privé en is het een margeauto (BTW en BPM zijn al afgerekend). Zo'n naheffing lijkt me dus ook niet echt van toepassing?

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Jul 2018, 15:41

RendO schreef:
Volgens mij gaat het met name om het feit of een soft-top als een gesloten laadruimte wordt gezien. Dat zal ik eens even navragen.
Verder heb ik de auto gewoon privé en is het een margeauto (BTW en BPM zijn al afgerekend). Zo'n naheffing lijkt me dus ook niet echt van toepassing?

Tenzij je hem laat omkeuren naar geel kenteken moet ie ook als ie op particulier grijs kenteken staat aan de inrichtingseisen voldoen. Al zal de naheffing wel relatief laag uitvallen als je alleen de opcenten en een boete alsnog moet betalen......
Edward van Vugt

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 19 Jul 2018, 21:19

Edward schreef:Tenzij je hem laat omkeuren naar geel kenteken moet ie ook als ie op particulier grijs kenteken staat aan de inrichtingseisen voldoen. Al zal de naheffing wel relatief laag uitvallen als je alleen de opcenten en een boete alsnog moet betalen......

Dat wou de ex-veearts hier ook: zijn paar jaar oude Toyota Hilux dubbelcabine met afzetcontainer, omkeuren naar geel kenteken (omdat die wellicht niet aan de huidige inrichtingseisen van de belastingdienst voldeed, en hij geen boete en naheffing wenste, zoals bij een collega het geval was). Hiertoe naar de RDW geweest, maar de auto terugkeuren naar geel kenteken, dat deden ze niet. Hij moest naar de belastingdienst gaan voor de afdracht van de op dat moment nog te betalen BPM. Dat bedrag heeft ie volgens zeggen betaald. Motorrijtuigenbelasting zal wel geel kenteken tarief zijn (zonder provinciale opcenten?, omdat het nog steeds grijskenteken is).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Jul 2018, 22:42

Moet bekennen dat mijn kennis hier tekort schiet, heb in het verleden vooral te maken gehad met ombouwen naar grijs en bijbehorende regelgeving. Maar er zijn legio auto's van grijs weer naar geel gebouwd dus het kan. Moest moeite zat doen om nog een Discovery op grijs te vinden :lol: :lol:
Edward van Vugt

RendO

Berichtdoor RendO » 20 Jul 2018, 10:07

Voor nu blijft het dak er in ieder geval nog op hoor, zelf eraf halen zonder beschadigen gaat hem niet worden ben ik inmiddels achter.

Thanks voor de info in ieder geval!

Terug naar “Nieuw op het forum”