Hallo techneuten,
ik hoop dat iemand advies voor mij heeft. Nadat ik 2 stukken remleiding vervangen heb van een Discovery 4 heb ik het volgende probleem. Het pedaal voelt zacht aan en lijkt druk te verliezen. Dit merk je alleen bij lopende motor. Ook geeft de ABS een storing en gaat de motor in noodloop.
Mijn eerste gedachte was lucht in de leiding. Nadat ik er een paar liter remvloeistof doorheen gepompt heb ben ik er van overtuigt dat er geen lucht meer in zit. Nu vermoedt ik dat mss de hoofdrem cilinder kapot is gegaan doordat ik hem de eerste keer ontlucht heb door het pendaal naar de bodem te drukken. Ik heb de remslangen en leidingen gecontroleerd en hier kan ik met het oog niks raars aan zien.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Foutcode U0401-68
Dashboard melding: 'beperkt vermogen' en volgens mij iets van 'noodstop werkt niet'.
Alvast bedankt voor de hulp,
Remmen
- Erik Peters
Re: Remmen
Bij het vervangen van de stukken remleiding heb je toen het reservoir leeg laten lopen, of heb je het rempedaal een stuk(je) ingedrukt vastgezet, zodat er geen remvloeistof weg kon lopen?
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Hallo Erik, Ik heb de leiding met een leiding snijder door gesneden. Hierbij is er wel een klein beetje remvloeistof uitgelekt. Het reservoir is nooit onder het min geweest. Na het vervangen meteen de leidingen ontlucht via het rempedaal. Omdat het pedaal zacht bleef met lopende motor en er een storing optrede heb ik hem ook nog ontlucht met de eazy bleed. Heb er ongeveer 2 liter rembloeistof doorheen gepompt.
Ik zal wel blond zijn, maar een ABS systeem, zeker dat van de Disco 4 kun je volgens mij alleen maar met een computer ontluchten die dan een heel programma afloopt om de boel fatsoenlijk ontlucht te krijgen, ik weet dus niet wat je gedaan hebt maar mijns inziens niet het remsysteem ontlucht in elk geval.
Hier een foutcode deponeren heeft ook niet zoveel zin, die zoek je net zo makkelijk op met Google.
Gevalletje van expert opzoeken en na laten kijken.
Gert-Jan.
Hier een foutcode deponeren heeft ook niet zoveel zin, die zoek je net zo makkelijk op met Google.
Gevalletje van expert opzoeken en na laten kijken.
Gert-Jan.
- Erik Peters
Wat Gert-Jan ook zegt, er zal wel lucht in het ABS systeem gekomen zijn en dat krijg je er alleen maar uit door de auto aan een computer te hangen en een bepaald programma te doorlopen.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
- arjan_de_jong
Als vaatje niet leeg geweest is is het normaal niet nodig om abs pomp te ontluchten met de computer.
Heb je de juiste leiding aangesloten weer op de juiste rem?
De rechter leiding onder de auto gaat naar het LINKER achter wiel en de linker Leiding gaat naar het RECHTER achter wiel. Bij de achter as kruizen ze elkaar.
Doe je dit verkeerd dan zal er idd een storing komen.
Heb je de juiste leiding aangesloten weer op de juiste rem?
De rechter leiding onder de auto gaat naar het LINKER achter wiel en de linker Leiding gaat naar het RECHTER achter wiel. Bij de achter as kruizen ze elkaar.
Doe je dit verkeerd dan zal er idd een storing komen.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Bedankt voor alle reacties. Vandaag nogmaals de remmen ontlucht. Ditmaal ook met lopende motor en het pedaal ook een paar keer rustig ingedrukt met de ontluchtings nippel open en de eazybleed aangesloten. Hierna was de storing er uit en voelt het pendaal goed aan tijdens het rijden. Mss was er toch een beetje lucht in het ABS systeem terecht gekomen.
Nogmaals bedankt!
Nogmaals bedankt!