Hallo,
Heb een probleem met de Weber, overloop, toevoer stopt niet.
Ik heb een 2.5 benzine (17H motor nr) in mijn serie 3 gebouwd. Heeft lang stil gestaan. Alles schoon en revisie carburateur. Oorspronkelijk in de Defender zit een elektrische pomp. Eerst geprobeerd met de mechanische pomp maar stroomt over. Dacht dat de druk te hoog was. Vervolgens een elektrische pomp geplaats. Er zit geen retour leiding op de carburateur. Heb eerst met een tankje boven de carburateur de boel gecontroleerd en vlotterkamer loopt vol en stopt mooi. Vlotter niveau volgens boek afgesteld 7mm. Zet contact aan en pompje werkt, helaas loopt de carburateur weer over. De tweede trap venturi buis loopt vol, blijft druppelen, staat veel benzine op de gasklep. Als ik in de gat kijk, onder de luchtfilterkap, kan de vlotter zien is het niveau veel te hoog. Slang afgekoppeld en de motor een tijd op het losse tankje laten lopen en werkt prima.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Hoor het graag.
Alvast dank.
Groet Johan
Weber 32/34 DMTL probleem overloop
Re: Weber 32/34 DMTL probleem overloop
Het enige dat ik wel weet is dat mijn 110 met 2,25 Petrol en dubbele Weber ook een elektrische pomp had EN een retourleiding.
Hoe dat precies zat kan ik je niet meer vertellen, die Petrol is er toentertijd vrij rap uit gegaan om plaats te maken voor een Diesel en daarvoor heb ik de retourleiding gebruikt die er al op zat, vandaar dat ik dat nog zo goed weet.
Ik zal eens in het onderdelenboek van de 110 kijken of ik iets kan vinden bij de Carb om eventueel een retourleiding op aan te sluiten.
Overigens loopt een enkele carburateur bij een 2,25 Petrol Series ook niet over dus wellicht eens de verschillen uitzoeken? Misschien is alleen een andere vlotter-naald met zitting voldoende? Of zelfs alleen de vlotter wat ruimer afstellen op 9 mm of zo?
Aan de ander kant, als er een retourleiding op hoort te zitten . . . . . .
En je weet zeker dat de vlotter niet lek is?
Gert-Jan.
Hoe dat precies zat kan ik je niet meer vertellen, die Petrol is er toentertijd vrij rap uit gegaan om plaats te maken voor een Diesel en daarvoor heb ik de retourleiding gebruikt die er al op zat, vandaar dat ik dat nog zo goed weet.
Ik zal eens in het onderdelenboek van de 110 kijken of ik iets kan vinden bij de Carb om eventueel een retourleiding op aan te sluiten.
Overigens loopt een enkele carburateur bij een 2,25 Petrol Series ook niet over dus wellicht eens de verschillen uitzoeken? Misschien is alleen een andere vlotter-naald met zitting voldoende? Of zelfs alleen de vlotter wat ruimer afstellen op 9 mm of zo?
Aan de ander kant, als er een retourleiding op hoort te zitten . . . . . .
En je weet zeker dat de vlotter niet lek is?
Gert-Jan.
Hoi Gert Jan,
dank voor reactie.
Er zit op de carburateur geen retourleiding aansluiting, en heb ook gelezen dat die er niet op zit bij dit type.
Vlotter is goed, werkt goed met het losse tankje en dat zou dan ook niet werken, denk ik.
Heb de vlotternaald en zitting vernieuwd en besteld aan de hand van motornummer.
Gister nog gezocht op forum en kwam post tegen met onderwerp pomp. Gevoelig voor te hoge druk en werd pomp PRC3901 geadviseerd als externe brandstofpomp.
groet,
Johan
dank voor reactie.
Er zit op de carburateur geen retourleiding aansluiting, en heb ook gelezen dat die er niet op zit bij dit type.
Vlotter is goed, werkt goed met het losse tankje en dat zou dan ook niet werken, denk ik.
Heb de vlotternaald en zitting vernieuwd en besteld aan de hand van motornummer.
Gister nog gezocht op forum en kwam post tegen met onderwerp pomp. Gevoelig voor te hoge druk en werd pomp PRC3901 geadviseerd als externe brandstofpomp.
groet,
Johan
Update,
Het probleem is verholpen!
Heb er een andere vlotter in gezet en getest met de elektrische pomp en sluit mooi af. Waarschijnlijk is een lip, niet die van de naald, van de vlotter de boosdoener, waardoor deze niet helemaal kon afsluiten. Er zit nu een Facet pompje op met een lage druk, mooi in trillingsdempers opgehangen.
Nog een paar kleine dingen en dan is ombouw van diesel naar benzine een feit en dan naar de keuring.............
Groet Johan
Het probleem is verholpen!
Heb er een andere vlotter in gezet en getest met de elektrische pomp en sluit mooi af. Waarschijnlijk is een lip, niet die van de naald, van de vlotter de boosdoener, waardoor deze niet helemaal kon afsluiten. Er zit nu een Facet pompje op met een lage druk, mooi in trillingsdempers opgehangen.
Nog een paar kleine dingen en dan is ombouw van diesel naar benzine een feit en dan naar de keuring.............
Groet Johan