Hi, ik ben sinds een klein jaar de gelukkige eigenaar van een Defender 90 uit 1996. Het betreft een 2.0 MPI 16V benzine. Op dit moment heb ik hem in Spanje om hem daar op te laten knappen. Heb flink wat onderdelen gekocht bij Paddock en Exmoortrim. Wil graag ook elektrische ramen maar die kan ik niet vinden voor mijn bouwjaar. Iemand een tip?
Alvast hartelijk dank!
Nieuw en gelijk een vraag
- Erik Peters
Re: Nieuw en gelijk een vraag
Hugo74 schreef:Hi, ik ben sinds een klein jaar de gelukkige eigenaar van een Defender 90 uit 1996. Wil graag ook elektrische ramen maar die kan ik niet vinden voor mijn bouwjaar. Iemand een tip?
In 1996 werden de Defenders nog niet uitgerust met elektrische ramen, gewoon kijken voor een Td5 (1999-2006) toen werd het wel leverbaar en de deuren zijn hetzelfde als bij die van jou.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Wanneer zijn de portieren dan gewijzigd naar metaal? Of hebben alle td5 die?
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
Ron63 schreef:Wanneer zijn de portieren dan gewijzigd naar metaal? Of hebben alle td5 die?
Ron,
De deuren zijn al heel lang "metaal", bij de Td5 waren zijn tot kort voor het eind: stalen frame aluminium "huid", dus standaard zoals sinds mensenheugenis, en dus metaal (behalve de ruit en de aanvullende "frutsels"). Je bedoelt met "metaal" wellicht "staal" ??
Wellicht zijn de laatste Td5-en met de latere "Puma", geheel stalen, deuren geleverd. NB. de achterdeur werd al eerder in geheel staal in de Td5 geleverd, je herkent die deuren aan de ruit die in een normaal ruit-rubber zit (en dus ook aan de ronde hoeken onderaan).
Overigens waren in 1999 elektrische ramen nog niet zo normaal, ik herinner me dat die pas iets later in de folder kwamen (maar ik kan me vergissen - overigens zegt het weinig, die folder, het NL-leveringsprogramma is niet per se dat wat er geleverd kon worden).
Groeten MarcS
PS @ Hugo74: je kan ook kijken of er nette electrische tweedehands deuren te scoren zijn, en dan je (hopelijk nette) gewone deuren tweede hands aanbeiden. De deuren met een stalen frame en aluminium huid hebben soms erg last van "witte schimmel", dus galvanische corrosie, en dus zijn nette deuren een gevraagd artikel.
Ja Marc ik weet het, is een beetje het zelfde als in de volksmond gebruikte woord ijzer.
Ik vroeg het omdat er dus 2 type deuren worden gebruikt in de jaren 99-06 (ik heb geen idee wanneer wissel jaar is), misschien handig om dit in de gaten te houden bij het bestellen van een raammechaniek. De mogelijkheid bestaat dat deze anders bevestigd is.
Groet Ron
Ik vroeg het omdat er dus 2 type deuren worden gebruikt in de jaren 99-06 (ik heb geen idee wanneer wissel jaar is), misschien handig om dit in de gaten te houden bij het bestellen van een raammechaniek. De mogelijkheid bestaat dat deze anders bevestigd is.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
Ron63 schreef:Ja Marc ik weet het, is een beetje het zelfde als in de volksmond gebruikte woord ijzer. ...
Ik heb kennelijk geen "volksmond" ... bij mij zit er dan ook het een en ander aan "edel-metaal" in. (Dus gouden kronen en inlays - de zilver-amalgaam vullingen zijn inmiddels wat achterhaald.)
Anyway, ik gebruik "metaal" voor een brede verzameling: van aluminium, koper en zink via ijzer/staal tot en met zilver, goud, platina en titanium.
Ook dat is "fout" want chemisch gezien zijn er nog veel meer metalen, en dat wat wij gewoonlijk aanduiden met een of andere metaal-naam is meestal een legering van meer metalen (en soms nog meer "vervuiling").
En terug On Topic:
Als er al - af fabriek - stalen deuren in de Td5 gemonteerd zijn dan was dat echt rond het einde van de Td5, dus richting 2006-2007.
De stalen deuren passen overigens zonder meer mocht je van metaal willen wisselen.
Groeten MarcS
2006-2007 wist ik, in beide auto's van ons zitten stalen deuren 
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
Ron63 schreef:2006-2007 wist ik, in beide auto's van ons zitten stalen deuren
Geluksvogel (die deuren zijn goud waard
MarcS
Je zou kunnen overwegen om een universele elektrische raambediening te monteren. Volgends de leverancier worden er een aantal adapterringen meegeleverd zodat het vrijwel op alle ramen past - ik heb er zelf geen ervaring mee, ik draai nog gewoon aan het slingertje als 't nodig is...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Terug naar “Nieuw op het forum”