Update navigatie HERE software

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
oliebas

Update navigatie HERE software

Berichtdoor oliebas » 29 Mar 2018, 13:05

Ik dacht dat het handig zou zijn de navigatie van mijn Discovery 4 (2012) met een USB stick van HERE bij te werken.

Gevolg: systeem loopt vast en werkt niet meer. Krijg melding "er is een probleem opgetreden met de update van de navigatiekaart"
Volgens de dealer moet de hele navigatiemodule vervangen worden.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en is er wellicht iemand die een andere oplossing heeft dan het vervangen van een module.

Alvast bedankt voor de reactie

Dutchhills

Re: Update navigatie HERE software

Berichtdoor Dutchhills » 03 Apr 2018, 15:44

2009-2012 versies van de D4 kunnen alleen bij de dealer geupdate worden.
Latere modellen kunnen je zelf updaten met een USB stick.

Hieronder het verschil tussen de 2 typen:
https://landrover.navigation.com/cms/page.ChoosingSystem/en_US/LandRoverNA/USD

Heb je het eerste type moeten ze het bij de dealer kunnen oplossen door een harddisk aan te koppelen en dan nieuwe software flashen.

Bij de USB stick update moet je wel een stick van Landrover hebben. Een willekeurige van HERE zal niet werken. Er zit namelijk altijd een stukje specifieke software bij wat speciaal voor de betreffende headunit bedoeld is.
Als je een originele stick van LR is, heb je toch ook gewoon garantie/ recht op hulp op de update?.

Maar hebben ze het al geprobeerd bij de dealer met een originele stick/HDD of roepen ze vooraf al dat er iets vervangen moet worden?
Volgens mij kun je gewoon opnieuw de software flashen.

Zover ik weet is er namelijk helemaal geen navigatie "module" in de D3 of D4. Het is een combinatie van de headunit en een DVD speler bij de D3 en een ingebouwde harddisk bij de D4. En dat je de complete headunit zou moeten vervangen in dit geval lijkt me heel erg sterk.

Succes!
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.

oliebas

Berichtdoor oliebas » 03 Apr 2018, 15:53

Dank voor je reactie.

Het gaat hier om een INCONTROL TOUCH PLUS (GEN2.1). Deze heb ik besteld bij HERE. Je krijgt dan een installatiecode en als je de USB in je USB slot steekt start de installatie vanzelf. Helaas is hij bij 80% vastgelopen en blijft hij nu steeds aangeven dat de update loopt.

Ben bij dealer geweest ik had de juiste update maar hij komt er ook niet uit en zijn conclusie is dat het navigatiesysteem vervangen moet worden: kosten € 4.000. Daar heb ik niet zo'n trek in.

Je hebt het over flashen. Hoe gaat dat en wie kan dat? De dealer kennelijk niet.

Alvast dank voor je reactie

bosklopper

Berichtdoor bosklopper » 20 Feb 2020, 15:55

Is dit nog opgelost, of weet hier iemand een oplossing voor, we hebben hier een d4 met ditzelfde probleem in de navigatie.

oliebas

Berichtdoor oliebas » 23 Feb 2020, 11:45

Nee ik heb geen oplossing kunnen vinden. Ik heb inmiddels een android (QROI) navigatiesysteem laten inbouwen die op hetzelfde scherm zit.

Neddy

Berichtdoor Neddy » 10 Jul 2020, 10:35

En hoe bevalt dat? Ik heb net te horen gekregen wat de Nav update kost en dat de motor daar 3 uur voor moet draaien. Gaat wat mij betreft beide nergens over dus gaan we waarschijnlijk niet doen. Ik ben dus wel benieuwd naar je ervaringen met de Android nav en welke keuze je daarin hebt gemaakt.
Land Rover Range Rover Evoque 2.0 2012

Terug naar “Techniek”