Nieuwe remblokken besteld van het merk Ferodo. Deze hebben een soort van "shim" aan de ene helft van de remblok. 2 remblokken aan de linkerkant, twee aan de rechterkant. Ik vroeg mij af hoe deze nu te monteren:
Zoals Foto 1 of Foto 2? Foto's zijn van het linkerachterwiel (bestuurderskant)
Ik neem aan dat de shims er zijn om het remblok met die helft eerst tegen de remschijf te drukken. Om piepende remmen te voorkomen? Klopt dit?
Alvast bedankt
Monteerrichting remblokken achter defender td5
- Erik Peters
Re: Monteerrichting remblokken achter defender td5
Foto 2 is de juiste manier van monteren (aan de buitenkant) en het andere blokje kun je dan (andersom) aan de binnenkant plaatsen (dus de verdikking aan de bovenkant, het verste naar voren).
Zo monteer ik de Ferodo remblokken wel altijd. Vroeger waren de remblokken gewoon glad aan de achterkant en toen moest er een blikken plaatje tussen, met een uitsparing aan de 'onderkant'.
In het werkplaatshandboek van de Td5, kun je een tekening vinden van een remklauw met blokje en zo'n plaatje.
In het werkplaatshandboek (300 Tdi) staat zelfs een tekening van een remblokje met verdikking.
En het is inderdaad om het piepen tegen te gaan (maar dat werkt niet altijd).
Groet,
Erik.
Zo monteer ik de Ferodo remblokken wel altijd. Vroeger waren de remblokken gewoon glad aan de achterkant en toen moest er een blikken plaatje tussen, met een uitsparing aan de 'onderkant'.
In het werkplaatshandboek van de Td5, kun je een tekening vinden van een remklauw met blokje en zo'n plaatje.
In het werkplaatshandboek (300 Tdi) staat zelfs een tekening van een remblokje met verdikking.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Monteerrichting remblokken achter defender td5
Erik Peters schreef:Foto 2 is de juiste manier van monteren (aan de buitenkant) en het andere blokje kun je dan (andersom) aan de binnenkant plaatsen (dus de verdikking aan de bovenkant, het verste naar voren).
Groet,
Erik.
Oke bedankt voor je reactie Erik!