Ben dus sinds vorige week donderdag trotse eigenaar van mijn eerste Defender. Beetje aan het orienteren waar alle knoppen voor zijn.
In de bijlage zie je de knoppenkermis. Ik kan op internet geen gelijke vinden. Zelfbouw?
Waar zouden de knoppen voor kunnn dienen? De achterruitverwarming doet het in ieder geval niet en de knop zit vast. Lampje op het dashbord doet het wel.
Er zitten geen zaken op zoals een lier ofzo. Ik kan niet zo snel later ingebouwde accesioires vinden. Alles is redelijk basis.
Voor voor alternatieven zijn er om de radio in te bouwen? Ik heb wat foto's gezien dat ze in de middenconsole zitten. Is dat slim?
Console - Zelfbouw, Defender 110 uit 2000
-
MarkBrummel
Console - Zelfbouw, Defender 110 uit 2000
* Defender 110 - 2000 | Triumph Trident 1974 | Ford F250 1975 *
Re: Console - Zelfbouw, Defender 110 uit 2000
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
Tja een gevalletje van zelf-klusserij. Maar er zijn ook goede kanten aan het kluswerk.
De drie schakelaars laag, links van het stuur waren bij de Td5 bepaald geen ergonomisch hoogtepunt.
Je had een zaklantaarn nodig om de schakelaars te vinden, zelfs na jaren was voor mij op de tast nog geen automatisme.
Groeten MarcS
PS Ik had indertijd een lange smalle console geklust, een console die het ovale plaatje met de achterruitenwisser-schakelaar etc wat dichter bij de chauffeur bracht (en dus zo dat de pook nog net vrij bleef). Bovenop de console kon ik ook nog pennen en kwartjes kwijt.
Die achterruitenwisser-schakelaar was overigens weer een prachtig staaltje van Lucas-fröbelwerk, er zat achterop een soort primitief "licht-knippertje" geknusteld ... ik heb dat "knippertje" later door een degelijker schakelaar vervangen.
De drie schakelaars laag, links van het stuur waren bij de Td5 bepaald geen ergonomisch hoogtepunt.
Je had een zaklantaarn nodig om de schakelaars te vinden, zelfs na jaren was voor mij op de tast nog geen automatisme.
Groeten MarcS
PS Ik had indertijd een lange smalle console geklust, een console die het ovale plaatje met de achterruitenwisser-schakelaar etc wat dichter bij de chauffeur bracht (en dus zo dat de pook nog net vrij bleef). Bovenop de console kon ik ook nog pennen en kwartjes kwijt.
Die achterruitenwisser-schakelaar was overigens weer een prachtig staaltje van Lucas-fröbelwerk, er zat achterop een soort primitief "licht-knippertje" geknusteld ... ik heb dat "knippertje" later door een degelijker schakelaar vervangen.
Links en rechts boven zijn stoelverwarming knoppen, verder zie ik mistlamp achter, ruitverwarming achter, gevaren lampen, witte uitsteeksel is van de koplamphoogte verstelling.
De knopjes met de 'mooie' kleuren, tja dat is wat meer knutselwerk zeg maar
De knopjes met de 'mooie' kleuren, tja dat is wat meer knutselwerk zeg maar
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
-
MarkBrummel
Thanks, hier kan ik weer verder mee. Heb ondertussen een ownersmanual als PDF opgedoken ook.
Wat is het gouden sleutelboek voor de Defender? Voor de F250 heb ik de Heynes, maar ik vind 't nog niet fantastisch. Bij de Triumph heb ik de orriginele boeken, dat werkt fantastisch.
Wat is het gouden sleutelboek voor de Defender? Voor de F250 heb ik de Heynes, maar ik vind 't nog niet fantastisch. Bij de Triumph heb ik de orriginele boeken, dat werkt fantastisch.
Dat is een beetje off topic, maar gelukkig bestaat er al een ander topic hiervoor. Aan je dash en bouwjaar te zien heb je een Td5. Zie bijv. viewtopic.php?f=16&t=6276
130 HCPU TD5 MY2000
-
MarkBrummel
Thanks.
Ik heb ook zo'n mudstuff dash gehad. Op zich wel een fijn ding. Uiteindelijk toch voor een superieur Raptor dash gekozen:

incl. ook een nieuwe houder voor het hele klokkelspel:

Tis een stuk strakker en degelijker op deze manier!
En het grootste voordeel van deze oplossing t.o.v. jouw huidige en de mudstuff oplossing is dat de radio nu onder dezelfde hoek als de tellers staan. Dus schuin naar de bestuurder gericht. Nu zit de schakelpook niet meer in de weg en is het beter af te lezen.
Voltmeter heb ik tussen de 2 usb aansluitingen zitten. De 2 rechter gaten worden nog dichtgeplugged met 2 12V sockets.
Dit was mijn MudStuff oplossing:

incl. ook een nieuwe houder voor het hele klokkelspel:

Tis een stuk strakker en degelijker op deze manier!
En het grootste voordeel van deze oplossing t.o.v. jouw huidige en de mudstuff oplossing is dat de radio nu onder dezelfde hoek als de tellers staan. Dus schuin naar de bestuurder gericht. Nu zit de schakelpook niet meer in de weg en is het beter af te lezen.
Voltmeter heb ik tussen de 2 usb aansluitingen zitten. De 2 rechter gaten worden nog dichtgeplugged met 2 12V sockets.
Dit was mijn MudStuff oplossing:

-
Waterrover
- Beheerder
Mooi zo'n Raptor Dash, prachtig strak en functioneel. Had ik dit eerder geweten dan had ik mijn oude 110 ervan voorzien.
Chris
Chris