De allerlaatste Defender, 70 years Celebration

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Waterrover
Beheerder

De allerlaatste Defender, 70 years Celebration

Berichtdoor Waterrover » 20 Jan 2018, 16:30

Nog één keer de allerlaatste Defender in brute V8 uitvoering: http://www.wheels24.co.za/OffRoad_and_4 ... r-20180117

Most powerful, fastest ever

Defender Works V8 is the most powerful and fastest version that Land Rover has ever created. The 5.0-litre naturally-aspirated petrol V8 powertrain produced 298kW and 515Nm (the standard Defender delivered 90kW and 360Nm). The Defender Works V8 will accelerate from 0-100km/h in 5.6sec*, while top speed is increased to 170km/h.

Wel snel bestellen..... ;)

Chris

Ron63

Re: De allerlaatste Defender, 70 years Celebration

Berichtdoor Ron63 » 21 Jan 2018, 13:09

http://autovisie.nl/2018/01/nieuws/land ... -works-v8/

Hier ook nog het een en ander over de duur geprijsde 2de hands V8

Groet

Ron
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Jan 2018, 13:49

Het maakt niet uit welke blok en bak je erin hangt, of je gouden remmen van het beste merk monteert met schokbrekers en veren, rollbars en andere hulpmiddelen van King, Fox of Reiger....

Het blijft en kauwgum chassis met de flex van een elastiekje. Een chassis dat bij bv een 130 bij normaal gebruikt al scheurtjes vertoont. Assen die star zijn en blijven en een ophanging die uit 1980 stamt met de bijbehorende wegligging..........

Gewoon een marketing ding dat gekocht wordt door musea, verzamelaars en handelaars (al zit daar weinig verschil tussen)
Laatst gewijzigd door Edward op 21 Jan 2018, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 21 Jan 2018, 17:55

Echt waar!?, dat had ik er niet achter gezocht :mrgreen:

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Jan 2018, 22:36

Ron63 schreef:Echt waar!?, dat had ik er niet achter gezocht.

Gelukkig is een Discovery 2 héél véél moderner :ugeek:

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Jan 2018, 23:05

Landmarcs schreef:
Ron63 schreef:Echt waar!?, dat had ik er niet achter gezocht.

Gelukkig is een Discovery 2 héél véél moderner :ugeek:

Groeten MarcS

Wat heeft dat ermee te maken? :shock: :shock:

Een ontwerp uit 1980 een beetje opleuken met een dik blok, remmen, minder slechte stabilisatiestangen en een te hip interieur en dan 170.000 pond tellen??

Wat heeft dat helemaal met een oude Disco te maken? Er mag echt niks slechts gezegd worden oven een Defender of wel? Wat ben je bij tijd en wijle toch een treurig mannetje!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 22 Jan 2018, 00:03

:lol: :lol:

Wat het er mee te maken heeft?, waarschijnlijk helemaal niks. Zoals ik het lees heeft het wat te maken met een kast of zo ;)

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Houston

Berichtdoor Houston » 22 Jan 2018, 07:29

Moet dat meteen zo fel? Kennen jullie elkaar?
Het is niet erg prettig om te lezen, in ieder geval.

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Jan 2018, 09:30

Houston schreef:Moet dat meteen zo fel? Kennen jullie elkaar?

Tja, ik snap het ook niet ... maar we kennen Edward en zijn niet altijd even subtiele uitspraken.
    En ik ken mezelf, niet iedereen leest de prikkelende pret die ik achter het toetsenbord had.
Edward schreef:Wat heeft dat helemaal met een oude Disco te maken? Er mag echt niks slechts gezegd worden oven een Defender of wel? Wat ben je bij tijd en wijle toch een treurig mannetje!

Als inhoudelijk antwoord: Dit heeft met een oude Disco van doen waar het gaat om de 80-er jaren chassis en starre assen en vering etc. De Disco 1 & 2 waren immers opgeleukte dozen op Defender/RRC onderstellen.
En verder ...
Wat mij betreft mag er allerlei slechts over de Defender gezegd worden, zelfs al raakt het kant noch wal (heel vaak raakt het wal én kant).
De Defender is nu eenmaal een tijdloos tijdsdocument (vergeef me de tegenspraak).
En dan tenslotte ...
Waarom is er toch zo'n gevoeligheid onder de Disco-fans, waarom moet er met een zekere regelmaat afgegeven worden op de antieke techniek van de Defender (terwijl de Disco 1 & 2 qua techniek maar weinig verschillen van de contemporaine Defenders).

Groeten MarcS

PS Ja ik ben een treurig mannetje ... eind december werd onze kat doodgereden door een elektrisch rijdende auto ... ik ben nog niet over de klap en de treurnis heen

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 22 Jan 2018, 12:01

Houston schreef:Moet dat meteen zo fel? Kennen jullie elkaar?

Ik kan het hiermee eens zijn. We zijn allemaal Land Rover enthousiasten en liefhebbers en dat proberen we ook uit te dragen. Elkaar afvallen of met scherpe meningen je gelijk willen halen doet m.i. alleen maar afbreuk aan de doelstelling van dit forum. Het is niet de bedoeling dat ik eenieder moet blijven verzoeken respect te hebben voor een andere mening, graag enige nuancering. Dit is een mooi- en informatief forum en dat willen we graag zou houden. In de hele wereld wordt dit forum geraadpleegd, laten we met deze wetenschap ons sterk maken voor het behoud van kwaliteit.

Chris / Forumbeheerder

Terug naar “Kroeg”