disco2 tapijt veranderen naar rubber

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
islander

disco2 tapijt veranderen naar rubber

Berichtdoor islander » 04 Jan 2018, 19:45

Ben op zoek naar het volledige interieur van een disco 2 te veranderen in rubber matten
Iemand een idee of dit bestaat en zo ja waar te krijgen

Roger B.

Re: disco2 tapijt veranderen naar rubber

Berichtdoor Roger B. » 04 Jan 2018, 21:29

nog nooit gezien, rubber gevormde vloerbedekking ipv de gevormde standaard vloerbedekking. wel sneeuwmatten, gewoon bij elke dealer en onderdelen leveranciers te koop
gone

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 05 Jan 2018, 00:56

Heb de hele bekleding er uit gesneden en er een paar rubber matten voor in de plaats.
Na een paar door wadingen en niet droog te krijgen moest ik iedere week grasmaaien dus die zooi eruit gehaald. :mrgreen:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Jan 2018, 09:22

Tja, dat is waarom ik indertijd mijn Defenders in de basis-versie (met vervolgens "losse" opties) heb besteld.
Geen tapijt maar een rubberen afwerking, inclusief een rubber ingepakte seat-base.
Je kan er altijd nog losse matten inleggen -- die je er makkelijk uithaalt om het "gras te maaien".
Je hoeft niet aan doorwadingen te doen, modderige laarzen zijn al erg genoeg.
Bij de "Puma" heette dat toentertijd "E" ... dus zeg ik wel met een glimlach dat ik een "E-type" heb.
Ik kon overigens meer opties aanvinken als de folder aangaf (en ze werden ook nog geleverd).
O ja, bij de Defender kreeg je dan ook zwarte wheel-brows, vind ik ook mooier.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Jan 2018, 11:26

voor die modderige (sneeuw) laarzen zijn dus sneeuwmatten meestal voldoende, een rubberen mat met opstaande rand, uiteraard effe leeggooien las je daarna uitstapt zodat ie volgende keer weer vocht kan opvangen... het is juist de doorwadingen waar het schuim onder de vloerbedekking mee verzadigd wordt
gone

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Jan 2018, 11:55

Ray vd Velden schreef:Heb de hele bekleding er uit gesneden en er een paar rubber matten voor in de plaats.
Na een paar door wadingen en niet droog te krijgen moest ik iedere week grasmaaien dus die zooi eruit gehaald. :mrgreen:

er uit snijden is niet nodig hoor...... de vloerbedekking bestaat uit 3 stukken... als je de voorstoelen er uit schroefd en de middenconsole kun je de voorste vloerbedekking verwijderen (hier en daar een kunststof moertje los draaien)
ook de vloerbedekking voor de bank is dan te verwijderen.
de laadruimte tot aan de bank scharnieren is de derde mat, en die kan door hem in het midden omhoog te werken vanaf de achter dorpel (deze even verwijderen, paar kruiskop schroeven onder de afdekstrip) opzij onder de zijbekleding vandaan getrokken worden, dan nog even bij de bank op het spatbord de gordels los.... geen mes nodig :mrgreen:
gone

Terug naar “Techniek”