Mijn Range Rover Clasic (benzine) wilde niet meer starten. De problemen
zijn begonnen met vochtig weer.
Na dat hij weer eens niet wilde lopen ANWB er bij geweest heeft
boogiekabels en luchtfilter in gespoten zonder resultaat. Heb er nieuwe
bogies - en kabels opgezet ( zitten goed aangesloten) en gelijk lopen. Dus
probleem verholpen, maar niks is minder waar. Nu heb ik backfire en als ik
ga rijden geen vermogen en backfire.
Tevens bouwd hij druk op in het expantievat van de koelvloeistof.
Koppakking(en) zijn al eens vervangen.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen.
Alvast bedankt,
Frits
Backfire Range rover clasic benzine 1991
-
Roger B.
Re: Backfire Range rover clasic benzine 1991
ontstekingstijdstip is ook goed afgesteld? alle bougiekabels op de juiste plek?
vwb drukopbouw in koelsysteem.... snuffeltest doen, is het systeem goed ontlucht? zijn de koppen afgeperst en gevlakt bij het vervangen van de koppakkingen?
zit er een LPG installatie in de auto?
vwb drukopbouw in koelsysteem.... snuffeltest doen, is het systeem goed ontlucht? zijn de koppen afgeperst en gevlakt bij het vervangen van de koppakkingen?
zit er een LPG installatie in de auto?
gone
staat ontsteking wel goed afgesteld?
backfires en expansievat druk hoeven wellicht niet iets met elkaar te maken te hebben.
weet je zeker dat voor het slechte starten er ook al niet druk werd opgebouwd?
wellicht omdat ie slecht start, ben je nu een beetje gaan zoeken en kom je achter problemen die er al eerder waren.
valse lucht wil ook nog wel eens backfires veroorzaken.
of je vervroeger die blijft hangen, vacuumslangetje wellicht poreus of gebroken.
systeem niet meer gangbaar.
overdruk in expansievat kan uiteraard inderdaad op koppakking of barst in kop wijzen.
hopelijk is dat het niet.
handig is trouwens even melden wat voor motor er in je auto zit, injectie, carb, 3.5 of 3.9 etc etc.
succes
Roger
backfires en expansievat druk hoeven wellicht niet iets met elkaar te maken te hebben.
weet je zeker dat voor het slechte starten er ook al niet druk werd opgebouwd?
wellicht omdat ie slecht start, ben je nu een beetje gaan zoeken en kom je achter problemen die er al eerder waren.
valse lucht wil ook nog wel eens backfires veroorzaken.
of je vervroeger die blijft hangen, vacuumslangetje wellicht poreus of gebroken.
systeem niet meer gangbaar.
overdruk in expansievat kan uiteraard inderdaad op koppakking of barst in kop wijzen.
hopelijk is dat het niet.
handig is trouwens even melden wat voor motor er in je auto zit, injectie, carb, 3.5 of 3.9 etc etc.
succes
Roger
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Bedankt voor jullie reactie. De kabels zitten op de juiste plaats.
Het is een 3"9l niet op gas maar benzine . Het probleem(pje) met het expantievat is iets van voor de start problemen.
Het backfire probleem is iets van na het vervangen van de kabels. Althans hij hield wel is wat in maar dat was van korte duur.
Gebruikt verder ook geen extra olie of koelvloeistof.
Frits
Het is een 3"9l niet op gas maar benzine . Het probleem(pje) met het expantievat is iets van voor de start problemen.
Het backfire probleem is iets van na het vervangen van de kabels. Althans hij hield wel is wat in maar dat was van korte duur.
Gebruikt verder ook geen extra olie of koelvloeistof.
Frits
- Erik Peters
Wel bougie's met de juiste warmtegraad gemonteerd?
Te hoge drukopbouw in het expansievat zou kunnen komen door een defect ontluchtingsventiel. Heb ik eens gehad met een VW bus, te hoge drukopbouw in het koelsysteem, waardoor er op de meest vreemde plaatsen lekkages ontstonden. Nieuwe 'radiator' dop op het expansievat en het probleem was opgelost.
Groet,
Erik.
Te hoge drukopbouw in het expansievat zou kunnen komen door een defect ontluchtingsventiel. Heb ik eens gehad met een VW bus, te hoge drukopbouw in het koelsysteem, waardoor er op de meest vreemde plaatsen lekkages ontstonden. Nieuwe 'radiator' dop op het expansievat en het probleem was opgelost.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Roger B.
timing en vervroeging goed controleren dan.... zijn het echt backfires (dus het inlaat kanaal in (te vroege ontsteking dan dus)) dan kan er schade aan de luchthoeveelheid meter optreden of getreden zijn ....of... is het ploffen in de uitlaat (te late ontsteking)
gone
Klink naar ontstekingsproblemen.
Kan even goed een foute bobine zijn.
Zo nu en dan een vonk maar niet op het goede moment.
Of de rest van het ontstekingssysteem: module op verdeler, alles wat hiervoor al genoemd is ..
Kan even goed een foute bobine zijn.
Zo nu en dan een vonk maar niet op het goede moment.
Of de rest van het ontstekingssysteem: module op verdeler, alles wat hiervoor al genoemd is ..
-
Roger B.
ik doe te weinig met benzine motoren denk ik, maar hoe kan een bobine door "slecht zijn" (op de bougies) vonken op het verkeerde moment ? het moment van vonken op de bougies wordt toch door de verdeler bepaald? dat een bougie door een bobine niet vonkt op het moment dat ie moet snap ik.... maar wel vonken als ie niet moet ontgaat me
gone
Wel, snap het zelf ook niet.
Maar zo'n fameuse 'made in China' van Rimmer heeft het 3000 km perfekt gedaan.
En plotseling, gelukkig bij een lpg station om de hoek, onmogelijk de Range aan het lopen te krijgen.
Warme motor (kom net uit Delfzijl), geen mogelijkheid weg te komen.
Op de trailer naar mijn werkhok.
Alles nagelopen.
Wel vonken, geen starten.
Simpelweg alles uitgewisseld met bekend goed spul.
Als laatste de bobine, was ja nieuw ..
Zelfde heeft zich vorig jaar herhaald met een onbekende bobine bij één van mijn andere RR's.
Was nu snel gevonden.
Alle RR's 3,9 met de standaard electronische ontsteking daarvan (jaren 90).
Wie de oorzaak begrijpt mag het uitleggen.
Maar zo'n fameuse 'made in China' van Rimmer heeft het 3000 km perfekt gedaan.
En plotseling, gelukkig bij een lpg station om de hoek, onmogelijk de Range aan het lopen te krijgen.
Warme motor (kom net uit Delfzijl), geen mogelijkheid weg te komen.
Op de trailer naar mijn werkhok.
Alles nagelopen.
Wel vonken, geen starten.
Simpelweg alles uitgewisseld met bekend goed spul.
Als laatste de bobine, was ja nieuw ..
Zelfde heeft zich vorig jaar herhaald met een onbekende bobine bij één van mijn andere RR's.
Was nu snel gevonden.
Alle RR's 3,9 met de standaard electronische ontsteking daarvan (jaren 90).
Wie de oorzaak begrijpt mag het uitleggen.
-
Roger B.
ah, maar dat wil nog niet zeggen dat ie op verkeerd moment vonkt, te zwakke vonk zou dus ook kunnen?
gone