Welke kit? Bearmach of Britpart

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
harryv8
Berichten: 58
Lid geworden op: 20 Mei 2010, 13:38
Locatie: Limmen

Welke kit? Bearmach of Britpart

Berichtdoor harryv8 » 10 Dec 2017, 14:53

Ga nu toch de luchtvering van de P38 ombouwen naar veren, zie verschillende kits.nu zijn er 2 kits
Die qua prijs ongeveer het zelfde zijn .. welke zou beter zijn. BEARMACH of BRITPARTS .? Zijn beide
Rond de 250 stg ... in de UK.. iemand ervaring..
LR 90 -1982 RHD V8 in de garage ***verkocht naar België****
LR 90 -1986 RHD 200tdi on the road. ***verkocht te weinig km met een diesel***
RR p38 4.6 1999 autobiography. Tot leven gewekt na 7 jaar stilstand

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Welke kit? Bearmach of Britpart

Berichtdoor Edward » 10 Dec 2017, 16:07

Zit er wel verschil in dan? Beide zijn dozenschuivers die van alles onder hun naam verkopen maar weinig tot niks echt zelf laten produceren.

Maar met Brtittpart veren heb ik goede ervaringen. Schokbrekers gebruik meestal Koni voor. De Heavy Track is een goede demper voor een nette prijs.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

harryv8
Berichten: 58
Lid geworden op: 20 Mei 2010, 13:38
Locatie: Limmen

Re: Welke kit? Bearmach of Britpart

Berichtdoor harryv8 » 10 Dec 2017, 19:47

Lijkt wel verschillend .. Bearmach heeft die blauwe veren en Britpart zwarte..zijn beide met 1inch verhoging
te koop . zou dat veel schelen die 2 centimeter?
LR 90 -1982 RHD V8 in de garage ***verkocht naar België****
LR 90 -1986 RHD 200tdi on the road. ***verkocht te weinig km met een diesel***
RR p38 4.6 1999 autobiography. Tot leven gewekt na 7 jaar stilstand

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Welke kit? Bearmach of Britpart

Berichtdoor Edward » 10 Dec 2017, 19:51

Dat scheelt ongeveer 2 centimeter. :lol: :lol:

Maar dat zal wel gemeten zijn ten aanzien van de normale rijhoogte. Dus dan staat ie op de stalen veren net tussen normaal en off road hoogte in. Tis te lang geleden voor mijn beperkte brein om nog te weten hoeveel ie omhoog ging in de off road stand.

Maar qua abs sensoren en remslangen moet dat iig geen probleem opleveren.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

harryv8
Berichten: 58
Lid geworden op: 20 Mei 2010, 13:38
Locatie: Limmen

Re: Welke kit? Bearmach of Britpart

Berichtdoor harryv8 » 11 Dec 2017, 11:55

hoi , vandaag de Brit Parts set gekocht met 2cmm verhoging .. ( net geen natte voeten) ben klaar met het lucht
en krijg zo ook het defender gevoel weer terug :lol: zaterdag maar eens gaan sleutelen
LR 90 -1982 RHD V8 in de garage ***verkocht naar België****
LR 90 -1986 RHD 200tdi on the road. ***verkocht te weinig km met een diesel***
RR p38 4.6 1999 autobiography. Tot leven gewekt na 7 jaar stilstand

harryv8
Berichten: 58
Lid geworden op: 20 Mei 2010, 13:38
Locatie: Limmen

Re: Welke kit? Bearmach of Britpart

Berichtdoor harryv8 » 31 Dec 2017, 09:03

Even een update .. dus de Britpart kit geworden .. in de UK besteld .. de 1 inch hogere kit genomen.
Onderdelen zijn van goede kwaliteit..en op zich wijst het zich vanzelf. Handleiding was niet helemaal te gebruiken
Omdat er van was gegaan dat de auto op een brug stond. Balgen gingen moeilijk los maar na een tip van het prikkersforum was dat ook snel klaar. Electronica was zelfs voor een leek makkelijk aan te sluiten. Het rijden met de veren bevalt prima vooral geen storingen meer! Is heerlijk. Wel wat stugger natuurlijk.. maar ben blij dat ik het gedaan hebt.
LR 90 -1982 RHD V8 in de garage ***verkocht naar België****
LR 90 -1986 RHD 200tdi on the road. ***verkocht te weinig km met een diesel***
RR p38 4.6 1999 autobiography. Tot leven gewekt na 7 jaar stilstand


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten