Nieuw

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Jaaphaanhorp

Nieuw

Berichtdoor Jaaphaanhorp » 26 Nov 2017, 20:48

Beste forumlezers ik rijd alweer zo,n 35 jaar land rover eerst 88 later 90 en toen 130 special met als huidige een gewone 130
Ondertussen 11 jaar lid van de lrch en voorzitter van lrcterschelling dus zoals je ziet land rover minded toch nu pas lid bij het forum . Dit is niet helemaal toeval want ik heb ook een dringende vraag ik be een aantal maanden geleden aangehouden bij een algehele politiecontrole . Ik dacht geen probleem want materiaal is goed en lading op aanhanger heel goed gezekerd. Echter het werd wel een probleem want deze viel over de schuiframen inde cabine en de kunststof kap achterop.
Er is nu motorrijtijgen aanslag/bekeuring gekomen , een forse bpm naheffing en de auto is naar geel kenteken gegaan.
Zijn er anderen die hier soortgelijke ervaringen mee hebben?
Groet jaap

fenix2

Re: Nieuw

Berichtdoor fenix2 » 26 Nov 2017, 21:39

Hallo Jaap,

Vervelend van die naheffing, zal best zeer doen :(
Over de grijs kenteken voorwaarden van de 130 is hier al het nodige geschreven: viewtopic.php?t=7928 Misschien kun je er je voordeel mee doen.

succes, Fenna
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Nov 2017, 21:42

Hmm ... Fenna is me voor.
Ik had ook net even in het forum gezocht <> kijk hier eens: 130-grijs-gedoe

Groeten MarcS

PS Als je er je voordeel niet mee kan doen, doe er dan je achterdeel maar mee.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Nov 2017, 22:45

tja, allereerst welkom op het forum...

ik ben bang dat het wel klopt.... het schuifraam achter in de cabine mag niet open kunnen, en een huif wordt zelfs al niet meer getolereerd, maar een vaste kap mag alleen als het een uitneembare complete en "afsluitbare" container is of de kap zo hoog is dat ie 1m30 binnenhoogte haalt. een harde afdekking plat op de laadbak mag weer wel.

Edward heeft het al vaak zat gezegd, en iedereen wimpelt het altijd af as onzin..... in een algehele controle rijden.... maar hier is dus het bewijs dat je die pech echt kunt hebben (en dat ze dus ook niet altijd meegaand zijn en je kans geven het te herstellen en op korte termijn ter controle aan te bieden)
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Nov 2017, 11:42

Roger B. schreef:Edward heeft het al vaak zat gezegd, en iedereen wimpelt het altijd af as onzin..... in een algehele controle rijden.... maar hier is dus het bewijs dat je die pech echt kunt hebben (en dat ze dus ook niet altijd meegaand zijn en je kans geven het te herstellen en op korte termijn ter controle aan te bieden)

Precies, vooral als het gaat om een belasting-zaak kan je beter niet teveel te gokken op coulance (en in ieder geval de kansen en de omvang van de risico's goed af te wegen -- het is een soort omgekeerde loterij: kans klein maar het verlies is groot).
Een naheffing van MRB en BPM kan heel zwaar doortellen, een eventuele straf-verhoging van dit bedrag telt dan nog eens door.

Het vervelende is bovendien dat de belastingman het recht aan zijn kant heeft ... totdat je het tegendeel bewijst. Zodra de belastingman stelt dat je een foute aangifte hebt gedaan (en dat heb je wanneer geconstateerd wordt dat je niet aan de grijskenteken-eisen voldoet maar wel volgens die tarieven aangeslagen bent) dan ben je de speelbal van die belastingman - een naheffing is dan eigenlijk vanzelfsprekend.
En in een geval zoals hiervoor geschetst heb je, denk ik, weinig kans bij het bewijzen dat je wel de juiste aangifte hebt gedaan, de grijskentekeneisen zijn tamelijk duidelijk en nauwelijks voor een ruimere uitleg vatbaar, het gelijkheidsbeginsel biedt in deze ook weinig extra.

Het enige wat een (schrale) troost is is dat anderen hiervan kunnen leren. Kijk uit met een huif en kijk uit met een schuif(raam).

Groeten MarcS

Jaaphaanhorp

Berichtdoor Jaaphaanhorp » 27 Nov 2017, 20:12

Het is wat betreft de schuiframen wel raar als je de auto 9 jaar geleden nieuw koopt met een werkend schuifraam als grijs kenteken auto. Ik heb land rover nederland ook benaderd en deze zeggen het kan niet want het stond specifiek in de ombouw voorwaarden die het ombouwbedrijf moest uitvoeren

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Nov 2017, 20:19

Jaaphaanhorp schreef:Het is wat betreft de schuiframen wel raar als je de auto 9 jaar geleden nieuw koopt met een werkend schuifraam als grijs kenteken auto. Ik heb land rover nederland ook benaderd en deze zeggen het kan niet want het stond specifiek in de ombouw voorwaarden die het ombouwbedrijf moest uitvoeren

ja, 9 jaar gelden mocht dat raampje ook niet open.... volgens mij ook die hardcover toen ook al niet toegestaan.

hoe zou ik niet weten maar je wordt geacht als eigenaar te zorgen dat je auto aan de regels voldoet..... dat je als leek amper kunt weten wat die regels zijn boeit de overheid minder
gone

Jaaphaanhorp

Berichtdoor Jaaphaanhorp » 27 Nov 2017, 21:16

Het blijft wel raar dat je een auto met laadbak koopt en daar dan vervolgens niet alle lading mee mag vervoeren oftewel wat is eigenlijk lading?
Ik heb dan een geheel losse cover erop en dan veranderd de auto van pick up naar dichte bestel auto , als je een cabrio het dak dicht doet is het nog steeds een cabrio. De regels zijn niet meer te begrijpen

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 27 Nov 2017, 21:37

dat containerverhaal stampt al uit de jaren tachtig, diversen Hi-luxen er van voorzien (incl. dat lullige onderklepje).

groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Nov 2017, 21:37

tja, goedkope belasting komt met regeltjes waar je je ten alle tijde aan dient te houden....... je mag alles met die laadbak doen wat je wil, maar dan betaal je gewoon tarief
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”