Apple carplay /android auto

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
twdi

Apple carplay /android auto

Berichtdoor twdi » 19 Nov 2017, 10:03

Heeft er toevallig iemand een radio met apple carplay of android auto in zijn LR/Defender?
Zo ja, hoe werkt dat en gebruik je dan ook navigatie?

atilgen

Re: Apple carplay /android auto

Berichtdoor atilgen » 21 Nov 2017, 08:49

Ik heb een Kenwood DNX7170DABS, waar Apple Car Play/Androïd auto op zit.
Het werkt op zich wel leuk, maar ik vind het niet praktisch daar je een kabel nodig hebt om dit aan te sluiten.
Ik heb Google Maps gebruikt vanaf mijn telefoon, op zich werkt dit.
Maar omdat er ook een nav. in de radio zit, heeft het toch mijn voorkeur om die te gebruiken.
Misschien dat ik er meer gebruik van zou maken als die er niet in had gezeten.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

nocoffee

Berichtdoor nocoffee » 21 Nov 2017, 09:25

Mijn 'woon-werk' wagen heeft naast het reguliere systeem ook ondersteuning voor Android Auto,
maar persoonlijk vond ik de navigatie qua features, weergave, instructies, etc. erg schamel en tegenvallen vergeleken met de reguliere navigatie systemen of tomtoms. Zoals atilgen al aanhaalt moet je er dan ook nog per se de kabel voor aansluiten...

Voor mijn Defender heb ik lang nagedacht over een 2DIN systeempje, maar gezien de kostprijs van die dingen gecombineerd met de "inbraak-vriendelijkheid" van onze geliefde vierwieler ;) erg aan het twijfelen gegaan. Toen ik vervolgens ontdekte hoe goed en compleet de TomTom Go app tegenwoordig is, maar besloten om mijn telefoon gewoon voor navigatie te gaan gebruiken :roll:
Defender 110 TD5 CSW (2001)

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 21 Nov 2017, 22:12

Sinds de roamingkosten een tijdje geleden afgeschaft zijn, heb ik een aantal keren Google Maps op de telefoon gebruikt naast, en vergeleken met, met mijn Garnin Nuvi navigatie. Soms stelt meneer Google een andere route voor, ik denk gebaseerd op de actuele verkeersinformatie. Hoewel de Nuvi ook (RDS) verkeersinfo ontvangt, zie je dat Google wat dat betreft veel accurater en sneller up to date is. Je kunt aan de kleur van de route vóór je (blauw / oranje / rood) al de verkeersdrukte aflezen. Eigenlijk het enige dat ik op de telefoon met Google Maps mis is de zgn 'rijbaanassistent', welke soms zeer hulpvaardig is.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Nov 2017, 22:41

Gebruikte tot nu toe ook de navigatie app op de telefoon. Maar laatst gewaarschuwd door oom agent dan aan je telefoon zitten, dezelfde bon oplevert als niet handsfree bellen. :roll: :roll:

Heb me deze week een klapschermradio gekocht met carkitfunctie, navigatie, etc, etc :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 21 Nov 2017, 22:47

@Ed, ja lekker overzichtelijk allemaal. Als m'n telefoon via bluetooth met m'n autoradio verbonden is kan via de autoradio bellen. Dan ben ik de autoradio aan het bedienen (bellen dus) en dat mag dan weer wel... :roll:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Nov 2017, 00:09

VeeTee schreef:@Ed, ja lekker overzichtelijk allemaal. Als m'n telefoon via bluetooth met m'n autoradio verbonden is kan via de autoradio bellen. Dan ben ik de autoradio aan het bedienen (bellen dus) en dat mag dan weer wel... :roll:

't Is allemaal nogal raar ... je mag dus wel navigeren met je LapTop (of met zo'n "kapotte" LapTop zonder toetsenbord), en dat terwijl je ook kan Skypen met die LapTop.

Vooralsnog navigeer ik nog steeds met de Marc-Marc aangevuld met papieren kaarten (die papieren kaarten mag je ook in de hand hebben zolang je nog steeds tussen de lijntjes blijft).

Het moment dat ik wel aan ander navigatie-hulp ga denken komt wel steeds dichter bij - niet omdat de Marc-Marc niet deugt maar omdat er steeds beter digitaal kaartmateriaal beschikbaar is. Echter ... dan zou ik wel graag iets hebben met verschillende kaart-ondergronden, tegelijk geopend en makkelijk wisselen -- in het ene buitenland weet Google-Maps de weg zo goed dat je er zelfs een wandeltocht op kan plannen, ergens anders kan je er zelfs niet op greenlanen maar weet een andere kaart de weg weer tot op de meter precies. En als de internet-verbinding ook meerdere luchtfoto-bronnen vlot genoeg ophaalt is het nog mooier: de verschillende luchtfoto-bronnen zijn vaak echt verschillend - niet alleen qua seizoen, maar soms zijn er ook grote verschillen in detaileringsniveau.

O ja, het kan nog erger: Het schijnt in Frankrijk zelfs verboden te zijn om aan het stuur wat te eten (niet dat ik ooit een gendarme hierop heb zien controleren).

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 22 Nov 2017, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Nov 2017, 10:46

Landmarcs schreef:Vooralsnog navigeer ik nog steeds met de Marc-Marc aangevuld met papieren kaarten (die papieren kaarten mag je ook in de hand hebben zolang je nog steeds tussen de lijntjes blijft).

Groeten MarcS

ook daar kun je een bon voor krijgen als oom agent dat wil

OSI explorer is een programma waar je allerhande kaartmateriaal zelf kunt in zetten (luchtfoto's, gescande papieren kaarten digitale kaarten noem maar op. calibratie doormiddel van herkenningspunten vergelijken etc. daar kun je zoveel kaartmateriaal van je bestemmingsomgeving zetten dat je echt niet verdwalen kunt
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Nov 2017, 11:14

Roger B. schreef:
Landmarcs schreef:Vooralsnog navigeer ik nog steeds met de Marc-Marc aangevuld met papieren kaarten (die papieren kaarten mag je ook in de hand hebben zolang je nog steeds tussen de lijntjes blijft).

ook daar kun je een bon voor krijgen als oom agent dat wil

I know ... maar het verschil is dat je met een mobieltje in de hand gewoon fout bent, en de bon onbetwistbaar komt, terwijl je met de kaart in de hand alleen een bon krijgt als je overduidelijk als de spreekwoordelijke dweil rijdt ten gevolge van dat de kaart vasthouden.
En ... ter geruststelling: normaal heb ik de kaart niet in de hand maar naast me liggen als geheugensteuntje of om bij het stoplicht even beter te kijken.
Ik denk dat je ook een bon kan krijgen voor het eten of drinken achter het stuur ... als je erdoor als een dweil gaat rijden.
Gewoon zo nu en dan een hap is minder gevaarzettend als roken achter het stuur.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 22 Nov 2017, 16:09

Als je telefoon in een vaste houder in de auto is geplaatst dan mag je hem bedienen, los toestel in de hand mag dus niet.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Kroeg”