stop light switch - welk punt remlicht aanschakelen?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
nocoffee

stop light switch - welk punt remlicht aanschakelen?

Berichtdoor nocoffee » 26 Okt 2017, 20:18

Je denkt, vandaag even een simpel klusje tussendoor... 3e remlicht maken (niet verplicht, wel gewenst ;) )

Neuh :cry: Los van fysieke belemmeringen (een kap achter de achterlichten vast gepopnagelt :evil: ) bleken de remlichten ineens niet te werken.
Daar gaan we dan... lampjes check, bedrading check, zekering check (zie PS onderaan) en toch niet werken.
Terug naar de computer en met dank aan google, de "stop light switch" controleren. Niets wat uitlegt waar de "pedal box" zit, ook de workshop manual niet. Oke toch gevonden. Wat is die switch grrrr slecht bereikbaar joh. Eruit halen, contacten schoonmaken, veel aan/uit schakelen en doormeten met de multimeter.
Goed (genoeg) bevonden.... het terug plaatsen dan :o :shock: :cry: :x dat ding wil bijna niet terug vast pakken in de pedal box.

Lang verhaal kort, de switch zit weer op zijn plek maar niet heel diep erin geschroefd. Remlichten werken (yay, victory, 3e remlicht installeren!).
Maar ze schakelen wel behoorlijk rap aan. Hoef het pedaal maar een tikje te geven (nog niet echt remmen).
Is dat oke/normaal/acceptabel? Tips van de meer ervarenen hier?
Alvast dank :)

PS: mbt de zekeringen. Niets van documentatie lijkt consistent. De 'Owners Manual' gooit em op zekering 5, maar geen van de elektrische schema's die ik heb gevonden matchen daarmee. Melden allen andere zekeringen voor de remlichten. Wie o wie kent de ware? ;)
Laatst gewijzigd door nocoffee op 27 Okt 2017, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Defender 110 TD5 CSW (2001)

Landmarcs

Re: #$%^&* stop light switch - welk punt aanschakelen?

Berichtdoor Landmarcs » 26 Okt 2017, 21:14

nocoffee schreef:...... . Niets van documentatie lijkt consistent. De 'Owners Manual' gooit em op zekering 5, maar geen van de elektrische schema's die ik heb gevonden matchen daarmee. Melden allen andere zekeringen voor de remlichten. Wie o wie kent de ware? ;)

Troost je. Mijn inmiddels ook al weer ruim 7 jaar oude "Puma" bleek, toen ik een aantal jaren terug een paar dingen niet via het contact geschakeld wilde, niet volgens het schema dat vlgs de documentatie dat bij de auto hoorde ingericht, echter ook niet volgens het dan meest aannemelijke alternatief .... maar volgens een hybride geen vlees geen vis schema (kennelijk maken ze printplaatjes volgens meer dan alleen de bekende schema's).
De monteur (bij de dealer) die alles moest uitzoeken was niet blij (en ik was blij dat ik er niet zelf aan begonnen was).
Gods wegen zijn misschien ondoorgrondelijk, die van LandRover zijn gewoon raadselachtig.

Groeten MarcS

ppw

Re: stop light switch - welk punt remlicht aanschakelen?

Berichtdoor ppw » 27 Okt 2017, 14:24

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Terug naar “Techniek”