Tbv onderhoud en reparaties wil ik voor onderstaande autootjes en anderen die er gebruik van willen maken, een (gebruikte) hefbrug kopen.
Beide types hebben voor- en nadelen.
ik stel mij zo voor dat de 2 kolommer tbv auto's met een ladderchassis handig zou kunnen zijn. een 2 kolommer neemt ook minder ruimte in bij niet gebruik.
Tips?
hefbrug 2 of 4 kolommer
hefbrug 2 of 4 kolommer
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
- Erik Peters
Re: hefbrug 2 of 4 kolommer
Dat is een heel persoonlijke keuze.
Als ik een hefbrug zou kopen dan kocht ik een met 4 kolommen, wetende dat de rijbanen soms in de weg kunnen zitten tijdens het sleutelen en dat ie meer ruimte in neemt. Maar juist op die rijbanen kun je makkelijk even je gereedschap kwijt en een 4 kolom brug is stabieler.
Groet,
Erik.
Als ik een hefbrug zou kopen dan kocht ik een met 4 kolommen, wetende dat de rijbanen soms in de weg kunnen zitten tijdens het sleutelen en dat ie meer ruimte in neemt. Maar juist op die rijbanen kun je makkelijk even je gereedschap kwijt en een 4 kolom brug is stabieler.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Roger B.
Ik gebruik de rijbanen veel vaker (om gereedschap en onderdelen neer te leggen oa) dan dat ze me in de weg zitten...... bovendien is verlichting in de rijbaan onder de auto ook heel prettig, bij een 2-koloms heb je dat niet....
Ladder chassis of nie, dat maakt niet uit bij een 2-kolommer.... maar gevoelsmatig vind ik het enge dingen.
Ladder chassis of nie, dat maakt niet uit bij een 2-kolommer.... maar gevoelsmatig vind ik het enge dingen.
gone
idd, ik zou zelf ook voor een 4 kolom gaan. vind dat net wat steviger staan. hoewel je met een series wel even op de breedte van de rijbanen moet letten. ik ging altijd naar een garage waar ik met mijn g48 bandjes klem op de brug stond. hij paste zegmaar net met beide wielen over die opstaande randjes 
en als je tussen de rijbanen zo een karretje hebt / maakt waar je dan je krik op kunt zetten ofzo, dan kun je hem ook makkelijk van zijn wielen lichten als het moet. (of je gebruikt daarvoor die hoge afsteunen die ze in de garage ook hebben)
en als je tussen de rijbanen zo een karretje hebt / maakt waar je dan je krik op kunt zetten ofzo, dan kun je hem ook makkelijk van zijn wielen lichten als het moet. (of je gebruikt daarvoor die hoge afsteunen die ze in de garage ook hebben)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Ik ga mee met de rest, 4 koloms dus. (Verlichting, platen gelijk werkbank en wegleg plek)
Wat ruimte besparing betreft is een schaarhefbrug misschien een idee?
Groet Ron
@Piet: waarom verschoof je de platen niet gewoon een beetje naar elkaar?
Wat ruimte besparing betreft is een schaarhefbrug misschien een idee?
Groet Ron
@Piet: waarom verschoof je de platen niet gewoon een beetje naar elkaar?
110-Td5 X-tech 2006
-
marcel vonk
Heb zelf eerst een 2-kolomer gehad, was volgens iedereen het beste, tot je er mee aan de gang gaat.
bij een series Land Rover moet je best ver onder de auto om hem onder het chassis te plaatsen en dan met name bij een 109
is de gewichtsverdeling voor (motor, bak etc.) en achter "nogal" in onbelans...................
Dat werkt niet gerust........ Nu een 4 kolomer met een pneumatische brugkrik, wil nooit meer wat anders
2-kolomer is meer voor golfje etc.
bij een series Land Rover moet je best ver onder de auto om hem onder het chassis te plaatsen en dan met name bij een 109
is de gewichtsverdeling voor (motor, bak etc.) en achter "nogal" in onbelans...................
Dat werkt niet gerust........ Nu een 4 kolomer met een pneumatische brugkrik, wil nooit meer wat anders
2-kolomer is meer voor golfje etc.
Ik ben overtuigd, ga een 4 kolommer aanschaffen.
Dank voor jullie reacties.
Dank voor jullie reacties.
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3