Interieurfilter Defender Puma

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Bobcat

Interieurfilter Defender Puma

Berichtdoor Bobcat » 25 Okt 2017, 15:46

Hallo,

Ik zou graag het interieurfilter van mijn Def2009Puma willen vervangen maar waar zit dat ding, of... hoe dien ik hem te verwisselen?

Thx voor je antwoord!

Bobcat

Landmarcs

Re: Interieurfilter Defender Puma

Berichtdoor Landmarcs » 25 Okt 2017, 16:17

Bobcat schreef:Ik zou graag het interieurfilter van mijn Def2009Puma willen vervangen maar waar zit dat ding, of... hoe dien ik hem te verwisselen?

Ik vraag me af of er wel zoiets "hyper-moderns" als een interieur-filter in een "Puma" zit.
Ik de pré-Puma Defender zat als "beste" afscheiding tussen binnen- en buiten-wereld het gazen rooster achter de klepjes onder de voorruit.
Bij de "Puma" hebben ze dat "verbeterd" :twisted: door die klepjes weg te designen (waardoor ze ook niet meer kunnen lekken).
Anyway, als zo'n filter toch in een 2009 Defender te vinden is dan zal ie ook wel in mijn 2010 Defender zitten dus ben ik nieuwsgierig.

Groeten MarcS

Bobcat

Berichtdoor Bobcat » 26 Okt 2017, 09:14

Helder, als jij het al niet weet heeft verder zoeken weinig zin, lijkt mij.
Om van een vreselijke sigarettenlucht af te komen was het idee te beginnen met het interieurfilter en het vervangen van de stoelbekleding. Ik vraag me ondertussen wel af wat nu wel de beste aanpak is.

Groet,
Bobcat

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Okt 2017, 10:10

Bobcat schreef:Om van een vreselijke sigarettenlucht af te komen ...... . Ik vraag me ondertussen wel af wat nu wel de beste aanpak is.

Tja, als het probleem niet komt omdat je zelf (of iemand in je directe omgeving) net gestopt bent met roken, dan heb je denkelijk een goed doorrookte auto gekocht (en hopelijk was de rooklucht dan ook goed waardedrukkend).

Ik vrees dat je aan een grondige aanpak moet denken - een "post-fris" interieur bij een sloper scoren wellicht.
Of eens vragen bij bedrijven die (andere) rookschade in gebouwen aanpakken.

D'r zijn ook andere routes, maar die raad ik je niet aan ....

PPW-LR-vaarterin-kanosteiger.jpg
Al was het maar omdat je dan nog steeds iets aan het hemeltje moet doen.

Groeten MarcS

PS Wij hadden buren die zo hartnekkig rookten dat de teer zowat door de muur kwam (en ieder klein lucht-lek al een bedreiging van de volksgezondheid was). Het duurde zelfs met nieuwe buren nog jaren voordat de rooklucht helemaal weg was (er kwam spruitjeslucht voor terug). Alles wat bij successievelijke verbouwingen los kwam was aan de verborgen zijde zwart-bruin "geteerd" en steeds weer kwam er de oorspronkelijke rooklucht uit. De oude buurman en zijn (tweede) vrouw zijn overigens nog aardig oud geworden, de eerste vrouw was minder resistent.

Bobcat

Berichtdoor Bobcat » 26 Okt 2017, 10:51

Opbeurende berichten!! :shock:
Met "frisse" moed aan de slag, dan maar!

Thx,
Bobcat

The Puffle

Berichtdoor The Puffle » 26 Okt 2017, 16:30

Interieur, dus bekleding, hemel, dashbord, etc afnemen met All Purpose Cleaner. Inspuiten, in laten trekken en weer met licht vochtige doek afnemen. Beginnen met een 1:5 mengverhouding.
Daarnaast bij Boels oid een Ozon apparaat huren en die er een nacht in laten staan.
Dan moet het meeste wel weg zijn. Succes!

Gr Ger

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Okt 2017, 16:59

Ik denk dat het nuttig kan zijn om waar mogelijk een en ander los te nemen (en eventueel ook nog los wat intensiever te "Ozonnen").
Ik denk met name ook aan de hemel. Het "blikken" dak is niet zelden het koudste punt en de rook-dampen slaan neer achter die hemel op het koudere "blik". Zodra het dan weer even iets warmer wordt krijg je ineens rooklucht. Dus alles wat je los kan nemen los nemen en ook al het "blik" met een stevige reiniger (ik zou Dasty kiezen) afnemen, daarna weet je redelijk zeker dat de rooklucht in ieder geval niet uit deze regionen komt.

Wat betreft de stoelen: ik vrees dat er veel rooklucht in de polstering getrokken zal zijn en ik weet niet hoe vlot je het daar weer uitkrijgt.
Het is overigens geen verloren moeite om het verborgen blik te reinigen. Ook wanneer je uiteindelijk toch voor een "post-fris" interieur gaat moet het achterliggende "blik" schoon zijn.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”