Hi Arjan!
Klinkt goed, ik gebruik op dit moment een Raspberry PI met hierop een minimaal OS geïnstalleerd.
De interface heb ik gemaakt met Kivy en Python, om de sensoren uit te lezen gebruik ik een i2c ADC1115 16bit analoog.
Aan de raspberry heb ik een 7 inch touchscreen gekoppeld, hiermee is het voor mij mogelijk om een zelf geprogrammeerd dashboard weer te geven.
Vervroeging heb ik nog niet aan gedacht, weet ook niet of dat nodig is op een TD5?
De temperatuur en oliedruk lees ik uit met een VDO sensor richting de ADC, vervolgens converteer ik het voltage naar iets wat de raspberry aan kan(< 5v) en reken ik dat om naar het aantal Ohm om de temperatuur of de druk uit te lezen.
Voor de accu's breng ik de 12v eerst naar < 5v en bereken hier dan de spanning.
Omdat de ADC 16bit is kun je zeer precies alles berekenen.
Voor mij was de reden om te kiezen voor de Raspberry omdat er in principe ongelimiteerde aansluit mogelijkheden zijn, gaandeweg ben ik erachter gekomen dat het programmeren van standaard autoradio functies als bluetooth audio en FM een hele hoop tijd kosten.
Ik ben nu dan ook bezig om de Raspberry als sensor server in te stellen en een Android app te programmeren om vervolgens deze te gaan draaien op een Android radio waar al deze functies al in zitten.
Ook heb ik een relay board gekocht, hiermee stuur jij denk je pompen aan? Ik heb het idee om hiermee de spots op het roofrack en dergelijke aan te gaan sturen.
Moet dit nog wel even testen en bij iemand met diepgaande elektra kennis doornemen vanwege de beperkte specificaties van zo'n bordje.
Gaaf dat je er ook zo mee bezig bent, wie weet is een keer op zon meeting babbelen