TrackR ervaringen?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
paul k

TrackR ervaringen?

Berichtdoor paul k » 23 Okt 2017, 13:56

Zie regelmatig reclame voorbij komen van TrackR, een dingetje zo groot als een €2,- munt die je overal kan verstoppen, aan je sleutelbos kan hangen, maar ook aan je hond, fiets, auto etc. kan bevestigen om het ding te traceren.
Ik heb een gps tracker , maar dat is wat omslachtiger en 4 x duurder in aanschaf.
Daarnaast is de gps tracker voorzien van een simkaartje.

De TrackR is "gekoppeld "aan je smartphone. De TrackR werkt ook mbv gsm denk ik.
iemand ervaringen? ( kan ik misschien m'n hond traceren die soms achter een haas aanloopt...... :( )
Geschikt voor een land rover?

Groet! Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Roger B.

Re: TrackR ervaringen?

Berichtdoor Roger B. » 24 Okt 2017, 08:55

die druppel maakt, zoals ik het begrepen heb, op een of andere manier gebruik van smartphones in de buurt, niet eens van alleen jouw smartphone... lijkt me dat je daarmee erg afhankelijk bent van waar je "beveiligde object" zich bevindt..... als dat een beetje afgelegen is en er geen telefoon in de buurt is met BT ingeschakelt dan weet je nog niks...

Er zijn wel andere systeempjes op de markt die bijvoorbeeld via LORA netwerk werken. Zo'n dingetje werkt dan 5 jaar, meldt zich 1x per dag. tijdens die melding is ie ook ontvankelijk voor berichten en kun je hem aktiveren om zich vaker te melden ( bijvoorbeeld wanneer het object gestolen is) en dan kunnen ze hem wel traceren. Deze worden oa gebruikt als Backup bij een gewone Track en Trace voor als de gewone door de crimineel gevonden en verwijderd wordt, je kunt dan het object alsnog vinden door uitpeilen op het LORA netwerk. Aanschaf en abonnement van zo'n systeempje ligt een stuk lager dan het gewone T&T apparaat met abonnement
gone

Eelkes

Berichtdoor Eelkes » 24 Okt 2017, 09:38

Ik heb ook van die trackers gehad. Ze werken via bluetooth LE, dat is een techniek waarbij om de zoveel tijd een signaaltje wordt verzonden wat weinig energie kost. Het bereik is niet zo groot, dacht iets van 20 meter zonder obstakels. Als je je hond of je Laro kwijt bent ben je afhankelijk of anderen de app op hun telefoon hebben staan en toevallig in de buurt zijn van het zendertje. Dan krijg je anoniem een berichtje dat het zendertje is gevonden en gelokaliseerd. In een grote drukke stad werkt dat redelijk, maar in dunbevolkt gebied niet.
Je kunt beter een systeem met GPS en een simkaartje gebruiken. Is duurder, gebruikt meer stroom maar werkt goed en overal. Op diverse chinese websites zijn ze voor een paar tientjes te krijgen.
Land Rover Discovery 2 2002 TD5 Epsom Green 961/HAF

Houston

Berichtdoor Houston » 24 Okt 2017, 13:04

Ik heb er precies zoeen op m’n verjaardag gekregen.
Leuk idee maar werkt alleen als heel veel mensen dat ook hebben.
Omdat t inderdaad via Bluetooth gaat (en internet)
Dat is nu nog niet zo dus, lang verhaal kort; als ie gejat wordt, heb je er niks aan.

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

paul k

Berichtdoor paul k » 25 Okt 2017, 11:55

aangezien ik "landelijk "woon, is deze TrackR niet echt iets voor mij...
Dank voor jullie informatie/tips.
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Pascal87

Berichtdoor Pascal87 » 30 Okt 2017, 08:58

Mogelijk niet helemaal aansluitend op bovenstaand verhaal, maar misschien toch interessant voor anderen. Mijn defender wilde ik graag voorzien van een GPS tracker, zeker nu de waardes van de auto's redelijk aan het stijgen zijn en dit in geval van diefstal niet overeen komt met wat de verzekering zou uitkeren.

Mijn grootste vereiste was dat de GPS gegevens naar een eigen server werden verstuurd en niet naar een online platform. Het delen van locatiegegevens hou ik liever in eigen beheer, bovendien betaal je ook maandelijks voor deze webservice. Ik heb in mijn meterkast een Raspberry Pi3 neergelegd en hier een tracker server op geïnstalleerd. In de defender heb ik een GPS tracker geplaatst met SIM en aangesloten op de 2e accu. Nu wordt elke rit realtime naar mijn eigen server gestuurd en kan ik alle gegevens uitlezen. Eenmalige kosten ca. E150,- en maandelijks het kleinste sim only abo wat ik kon vinden.

Werkt top! Ik kan zelfs de ritten uitlezen, wat interessant is voor de rittenadministratie.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Okt 2017, 12:45

Maar voor wie niet thuis is in ict is dat eigen server aanleggen wellicht net te lastig.?

Ik zou niet weten hoe ik eea moest installeren en met welke software om het ding te laten doen wat ik wil
gone

Terug naar “Kroeg”