Bij deze willen wij (Margriet en Erik) ons voorstellen aangezien wij (lees Margriet) sinds 2 weken eigenaar zijn van een Defender 110 TD5.
De voorgeschiedenis
Ons voortraject bestond voornamelijk uit vloeken tijdens vakanties op de huidige auto's en de daaruit voortkomende wens een auto te bezitten die kan gaan waar andere auto's stoppen. Daarbij is zeker Erik maar Margriet inmiddels ook besmet met een flinke dosis passie voor auto's, en een voorkeur voor puur en ongeciviliseerd. Na 2 jaar te hebben rondgekeken, voorbijrijdende Defenders te hebben gefotografeerd, sparen, discussiëren over de 90 danwel 110 en het internet afstruinen hebben we 2 weken geleden onze Defender gevonden.
De auto
Zoals eerder genoemd betreft de Defender een 110 TD5, als Storm uitgevoerd in Zambezi zilver oorspronkelijk geleverd in Duitsland. Ongeveer een jaar geleden is de auto naar Nederland gehaald en een jaar later ingeruild op een Ford. De auto is daarop door Uilenkamp naar Hardenberg gebracht waarop wij een mooie rit door Nederland konden maken (woonachtig in Breda) om beiden voor het eerst plaats te kunnen nemen achter het stuur van een Defender (Erik had 2 keer eerder meegereden in een Defender, Margriet had tot dat moment enkel de buitenkant van een Defender mogen aanschouwen). Kortom, een spannende ochtend waarbij we vooral hoopten dat het niet zou tegenvallen. We hebben reeds ervaring met spartaans rijden (Vauxhall VX220) echter wisten we dat een Defender met weinig te vergelijken was.
De auto viel ons gelukkig alles mee en met een juiste mindset (lekker ontspannen rijden) is de auto heerlijk. Auto daarop gekocht en 1,5 week later opgehaald en nu is het genieten.
En wie zijn wij dan?
Zoals eerder genoemd zijn wij Margriet en Erik, net over de 30 en nog geen 30 en daarmee (als we het goed gelezen hebben) geen typische Defender eigenaren. Margriet is HBO docente en komt uit een gezin met een voorliefde voor Citroën, Erik is accountant en heeft de passie voor auto's (specifiek Porsche) zelf ontwikkeld. Voor Margriet is dit haar eerste eigen auto, Erik heeft een voorgeschiedenis van leaseauto's (Peugeot, Alfa Romeo en momenteel Renault) en privé zoals eerder genoemde Vauxhall (gekocht nog geen maand nadat hij Margriet leerde kennen, de reden laat zich raden), en die verkocht voor een Porsche 911 (964 Carrera voor de beter ingevoerden) die afgelopen voorjaar weer is geruild op een 911 (997 Carrera 2).
Al met al komt het er dus op neer dat we een gezonde dosis brandstof door de aderen hebben stromen.
Groot en klein
Re: Groot en klein
ME110 schreef:
vloeken tijdens vakanties
Gezellig..
Weiter, leuk introverhaal, welkom en vooral veel plezier met jullie nieuwe 110.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Waterrover
- Beheerder
Wat een leuke informatie. Geweldig dat je de moeite nam om jullie verhaal over het bekende virus te beschrijven. Wees welkom en veel plezier met jullie nieuwe aanwinst én passie!
Chris
Chris
tim schreef:ME110 schreef:
vloeken tijdens vakanties
Gezellig..![]()
We hebben er wel verhalen aan overgehouden.
In de zomer van 2016 zijn we met de Porsche naar Frankrijk geweest met de tent en hadden we een route uitgestippeld over enkele bergpassen. Een van de campings in de buurt van Chamonix stond aangegeven als liggend aan een onverharde weg, nu is dat soort informatie relatief echter hebben we daar met stenen bruggetjes moeten bouwen om stroompjes over te kunnen steken. Niet verwonderlijk dat we de enigste niet 4x4 waren op de camping.
Afgelopen winter gingen we toerskiën in Noorwegen. Bij het huisje dat we daar huren kom je enkel met sneeuwkettingen, de Megane heeft daarnaast een behoorlijke aanloop nodig om boven te kunnen komen in verband met gebrek aan vermogen + grip. Vroeg opgestaan voor een dagje toerskiën maakte ik een kleine stuurfout waarna de auto terug helling op moest, door een compleet gebrek aan vermogen + grip deden we er vervolgens 20 minuten over om de auto de oprit af te krijgen.
Achteraf lachen we erom, op die momenten was het vooral stress. En met een Defender hadden we dit alles zonder moeite overbrugt.
Dank voor het welkom verder! We genieten enorm van de auto.
En natuurlijk nog een paar foto's van de dames.

- Martijn en Caroline
Cool! En mooi intro verhaal én foto's! Alle jullie Land Rover verhalen (en weer die foto's) zijn welkom: redactie@lrch.nl
groeten Martijn Bertram, redactie LRCH magazine
groeten Martijn Bertram, redactie LRCH magazine
-
Landmarcs
Dag Margriet en Erik,
Ik zie een zekere gelijkenis. Niet dat ik iets met Porsches heb - éénmaal een confrontatie met een rode 1 cilinder gehad, sinds dien is het alleen maar minder. Maar wel de ervaring met een Renault -- die niet tegen 15 cm water kon -- dat was uiteindelijk de doorslaggevende factor.
Let wel op, zo te zien heb je wel andere banden nodig om in de sneeuw echt makkelijk boven te komen, en zelfs met goede banden en met 4 sneeuwkettingen is er soms teveel, of zulke sneeuw dat je beter omkeert.
Anyway: welkom en wellicht ruil je die Porsche ook nog eens voor een Defender.
Groeten MarcS
Ik zie een zekere gelijkenis. Niet dat ik iets met Porsches heb - éénmaal een confrontatie met een rode 1 cilinder gehad, sinds dien is het alleen maar minder. Maar wel de ervaring met een Renault -- die niet tegen 15 cm water kon -- dat was uiteindelijk de doorslaggevende factor.
Let wel op, zo te zien heb je wel andere banden nodig om in de sneeuw echt makkelijk boven te komen, en zelfs met goede banden en met 4 sneeuwkettingen is er soms teveel, of zulke sneeuw dat je beter omkeert.
Anyway: welkom en wellicht ruil je die Porsche ook nog eens voor een Defender.
Groeten MarcS
Bedankt voor het welkom!
Er gaan zeker sneeuwkettingen mee als de auto de sneeuw in gaat. Wat veel mensen vergeten is dat een gebrek aan tractie bij (voornamelijk) het klimmen resulteert in dat je stilvalt, als je vervolgens moet dalen zorgt diezelfde tractie er echter ook voor dat je kunt remmen.
Er zal altijd een Porsche blijven, maar we vinden deze combinatie van auto's perfect en kunnen ook sleutels wisselen mochten we daar zin in hebben.
@ Martijn, als we iets hebben aan foto's i.c.m. een leuk verhaal laat ik het je weten.
Er gaan zeker sneeuwkettingen mee als de auto de sneeuw in gaat. Wat veel mensen vergeten is dat een gebrek aan tractie bij (voornamelijk) het klimmen resulteert in dat je stilvalt, als je vervolgens moet dalen zorgt diezelfde tractie er echter ook voor dat je kunt remmen.
Er zal altijd een Porsche blijven, maar we vinden deze combinatie van auto's perfect en kunnen ook sleutels wisselen mochten we daar zin in hebben.
@ Martijn, als we iets hebben aan foto's i.c.m. een leuk verhaal laat ik het je weten.
-
E36-italia
ME110 schreef:Vauxhall VX220
Een vx220, die zie je niet zo veel hier in NLD!
het spartaanse is ook wel het enige wat die 2 overeenkomen... van met je kont net boven het asfalt zitten tot nu ruim een meter boven het asfalt
2004 - Discovery TD5 (daily)
1994 - BMW 318iS (circuit speeltje)
1994 - BMW 318iS (circuit speeltje)
-
Landmarcs
Een beetje fundamentalistisch wellicht ....
.... maar dit lijkt mij een fraaier Groot en Klein
Groeten MarcS
Terug naar “Nieuw op het forum”