Ik vraag me af of de startmotor aan vervanging toe is. In principe start de auto goed, maar als hij van een helling loopt of heel langzaam in beweging is en ik start hem dan is het net of de startmotor moeite heeft aan te slaan. Vanuit volledige stilstand nog geen problemen. Is dit een teken dat de startmotor het gaat begeven? Weet iemand wat dit kan zijn?
Dank alvast, groet Frank Ik heb een defender 110/Td4 uit augustus 2007.
Vraag startmotor defender td4/2007 ivm helling etc
- Frank_curacao
-
Landmarcs
Re: Vraag startmotor defender td4/2007 ivm helling etc
Frank_curacao schreef:Ik vraag me af of de startmotor aan vervanging toe is. In principe start de auto goed, maar als hij van een helling loopt of heel langzaam in beweging is en ik start hem dan is het net of de startmotor moeite heeft aan te slaan. Vanuit volledige stilstand nog geen problemen. Is dit een teken dat de startmotor het gaat begeven? Weet iemand wat dit kan zijn?
Dank alvast, groet Frank Ik heb een defender 110/Td4 uit augustus 2007.
Misschien is het het "intelligente" anti-stall stationair gas en de extra regeling naar een lager stationair bij een rijdende/rollende auto dat je parten speelt ?
Toevallig heb ik de afgelopen week een paar maal geprobeerd hoe gemakkelijk de "Puma" wil starten op de zwaartekracht* en dat gaat best gemakkelijk - stapvoets rollen, koppeling in de 2º versnelling op laten komen (en natuurlijk het steuteltje in de goede stand). Of te wel: er is weinig nodig om de auto te starten.
* Voor wie zich afvraagt waarom op de zwaartekracht starten ? Nu, gewoon eenvoudig omdat ik in een heuvelachtige omgeving was en het dus gewoonweg kon.
Groeten MarcS