Liefde voor Landy

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
willemduits

Liefde voor Landy

Berichtdoor willemduits » 01 Okt 2017, 17:17

hallo beste forumleden
Vorig jaar had ik hier een verzoek ingediend. om na mijn ongeluk, mijn Defender van Nederland naar Duitsland te rijden. Hierop heb ik heel veel welgemeende reacties gehad.Maar gelukkig ben ik weer goedgekeurd om zelf te rijden,wat ik dan nu ook weer met heel veel plezier doe.
maar nu het volgende: Misschien heb ik geen echt Landy hart, want en nu komt het ,Ik ben zo trots op mijn Defender, dat ik het zonde vindt om hem vuil te maken en in het terrein te gebruiken ,hoewel ik weet dat hij hiervoor gemaakt is,ik vindt hem zo mooi dat ik elke keer weer met heel veel trots naar mijn liefje kijk. Nu mijn vraag: Zijn er meer Defender bezitters die dit herkennen?? Zodat ik de bevestiging krijg dat ik niet echt gek ben
Bijgevoegd enkele foto,s in 2013 nieuw gekocht en 53000 km op de klok.In afwachting van reacties. Willy van der velden

Edward

Re: Liefde voor Landy

Berichtdoor Edward » 01 Okt 2017, 17:39

Heb het die gast van de Gallery ooit op tv horen zeggen: als je een Def mooi wilt houden moet je hem niet in het terrein gebruiken. Daar ben ik het wel mee eens! Je kunt het ding nooit zo goed schoon krijgen of conserveren dat ie niet extra roest en slijt dan wanneer je hem op het verharde houd.

Als je het terreinrijden niet mist of het kunt permitteren om er iets naast te zetten om mee te modderen is het wel de mannier om je wagen origineel oldtimer te laten worden.

Zelf zie ik het ding als een gebruiksvoorwerp en trek hem dus door iedere poel die ik kan vinden :lol: :lol:

(maar ik leen hem dan ook uit, verhuur hem en ga zo maar door. Het is voor mij gereedschap en niks meer)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

willemduits

Berichtdoor willemduits » 01 Okt 2017, 18:11

Ik heb geprobeerd om foto,s van mijn Landy bij mijn bericht te voegen,maar dit is klaarblijkelijk niet gelukt.
ben nogal een digibeet dus weet iemand hoe ik dit moet doen????

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Okt 2017, 18:15

Dag Willy,

Ik ben minder precies als jij, maar preciezer als Edward (om even twee uitersten te noemen).
Uiteindelijk moet je gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt, ook al zien anderen het als "gek" ... zolang je anderen er maar niet nodeloos mee hindert of anderszins in de wielen rijdt.
Ik denk dat je in ieder geval met zuinig en zorgvuldig gebruik de LandRover langer aantrekkelijk houdt, en ik vind het in ieder geval minder "gek" als de auto met allerlei "hard-ware" optuigen als was het een kerstboom.

O ja, gebruik de auto wel, en zorg ook dat ie zo nu en dan ook echt wat te doen heeft. Van nooit goed warm-gereden worden lijdt een auto ook.

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Okt 2017, 18:18

willemduits schreef:Ik heb geprobeerd om foto,s van mijn Landy bij mijn bericht te voegen,maar dit is klaarblijkelijk niet gelukt.
ben nogal een digibeet dus weet iemand hoe ik dit moet doen????

Bijvoorbeeld door onderaan het invoerschermpje op "[Bijlage]" te klikken, en dan op "[Bestanden toevoegen]" en dan op de bestandsnamen van de (niet te grote) plaatjes klikken (dus eventueel eerst de plaatjes wat verkleind klaarzetten).

Groeten MarcS

willemduits

Berichtdoor willemduits » 01 Okt 2017, 18:40

IMG_2063 (640x427).jpg
IMG_2062 (640x427).jpg
IMG_2061 (640x427).jpg

willemduits

Berichtdoor willemduits » 01 Okt 2017, 18:41

Dank Marc voor je info het is gelukt.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Okt 2017, 18:56

:lol: :lol: die heeft heel wat "gekke" hardware en is opgetuigd als Kerstboom om MarcS zijn woorden te gebruiken :lol: :lol:

Zoals anderen al zeiden...... doe wat jij fijn en verstandig vindt.... hij wordt zeker niet beter van terreinrijden, dus daar hoef je het zeker niet om te doen.

Ik heb een P38 die ik één keer een iets zwaardere rit heb laten rijden en sindsdien zij ik met een beschadigde bumper.... verder heeft ie in Wales een keer krassen in de lak opgelopen (zijn er wel nog uit te poetsen) en rijdt ie af en soms een allroad rit.... maar echt naar offroad dagen of terreinen, dat doe ik er niet mee.... daar heb ik een speelauto voor waarvan het me niet echt boeit hoe ie er aan het eind van de dag uit ziet....

zelfs van op de weg rijden gaat een defender relatief hard achteruit, zeker als je hem ook in de wintermaanden rijdt....zat Td5's gezien met stevig verrotte achterbalken en outriggers die ook nooit terrein gezien hebben.
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Okt 2017, 20:23

Roger B. schreef:....zat Td5's gezien met stevig verrotte achterbalken en outriggers die ook nooit terrein gezien hebben.

Die ken ik ook ... maar dat is vlgs mij meer te wijten aan korte ritjes, en nooit eens aandacht aan wat er zich onder de auto afspeelt.

Steeds een nieuwe zout-nevel en nooit eens iets ter protectie geeft na een winter als een eerste aantasting en binnen 10 jaar een gatenkaas.
Verder is er ook nog eens de toevalstreffer mbt de roestgevoeligheid ... althans, het lijkt erop dat het ene chassis veel sterker wil roesten als het andere.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Okt 2017, 20:52

ja...naarmate de auto later geproduceerd is lijkt ie harder te roesten... andere merken (en types) worden steeds beter roestbestendig naarmate ze later geproduceerd werden..... (al is een 15 jaar oude P38 gemiddeld als nieuw van onder en een 15 jaar oude D2 snotrot achteraan in het chassis, en heeft een D1 weinig roestprobleem aan het chassis)
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”