Ik heb sinds kort een 110 diesel 1985 2.5 NA. Vorige week iets te ver doorgereden waardoor de tank helemaal leeg was ( denk ik) en onregelmatig begon te lopen. Nu even een kannetje diesel erin gedaan, maar vervolgens sloeg de motor aan- en direct weer af, en nu krijg ik hen=m helmen niet meer aan de gang.
I denk dat er lucht en of vuil in de leiding id gekomen. Bij het inspuit punt komt nauwelijks nog diesel uit het buitje.
Waar te beginnen? Stel dat er vuil in de brandstofleiding is meekomen, op welke plaats ga ik dat als eerste zoeken?
Groet, Robert
verstopping dieselleiding ?
verstopping dieselleiding ?
Defender 110 3.9i V8 1984
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
https://defenderlife3.blogspot.com/2020 ... ge-of.html
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
-
Landmarcs
Re: verstopping dieselleiding ?
wiro schreef:.... Stel dat er vuil in de brandstofleiding is meekomen, op welke plaats ga ik dat als eerste zoeken?
Wat dacht je van het brandstof-filter ??
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 21 Sep 2017, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roger B.
er wordt altijd van uit gegaan dat er alleen vuil uit de tank aangezogen wordt wanneer deze bijna leeg is..... dat is vrijwel altijd niet zo, de aanzuig zit altijd onderin de tank, dus bezinksel zal altijd aangezogen worden. als ie lucht gezogen heeft kan het ook dat ie niet aan wil, zou hooguit het filter eens vervangen en dan de boel goed ontluchten, kijken wat ie doet
gone
- Erik Peters
Ik zou ook eerst eens goed ontluchten en als er tijdens ontluchten helemaal geen brandstof komt eens kijken naar het brandstoffilter of de zuigleiding in de tank (doorblazen).
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Bedankt voor jullie reacties.
Vandaag even het brandstoffilter vervangen, maar zonder resultaat. Kan iemand uitleggen hoe de brandstof loop moet zijn? Zit er een liftpump in de tank of wordt de brandstof van voren af aangezogen? In dat geval zal ik het hele systeem moeten ontluchten, hoe kan ik dat het beste doen?
Groet, Robert
Vandaag even het brandstoffilter vervangen, maar zonder resultaat. Kan iemand uitleggen hoe de brandstof loop moet zijn? Zit er een liftpump in de tank of wordt de brandstof van voren af aangezogen? In dat geval zal ik het hele systeem moeten ontluchten, hoe kan ik dat het beste doen?
Groet, Robert
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
weet niet hoe het bij een NA loopt, maar bij mijn 200tdi zit er een opvoer/aanzuigpomp op het blok, met een nokje via de nokkenas... deze heb ik al twee keer kaduuk gehad... injectorpomp zelf zuigt genoeg aan om stationair/redelijk normaal te rijden, maar als er vermogen gevraagd wordt( berg p/gas intrappen) stagneert het...( pompje is geperst plaatwerk... met een rubbertje oid ertussen... nogal crappy.. heb inmiddels altijd een spare bij me...)ontluchten via stationair laten lopen, en met sleutel 17 de leidingen van de injectors één voor één even lossen.... vast een pissende injector... komt ook nogal eens voor...
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Hij slaat niet aan..
Mocht je zoals ppw beschrijft een opvoerpompje , zoals aanwezig bij een 200 tdi blok, hebben, chek dan het membraam("het rubbertje")
Deze pomp zit aan dezelfde zijde van je bok als de grote inspuitpomp.
Dit pompje wordt bediend via een slepertje die op een nok van je , jawel, nokkenas loopt, en uitwendig heeft die een heveltje die je handmatig kan bedienen om diesel op te voeren.
Chek dus het membraam op scheurtjes oid, handmatig op kunnen voeren van diesel, indien okee heb je tot daar aantoe dus dieselaanvoer.
Een 200 tdi onlucht zich vanzelf (in princiepe), ik vermoed dat een NA niet heel veel zal schelen.
Wat ook kan bijdrage aan ontluchten is op het brandstof filter( tegen schutboord aan) de wartel van de aanvoerleiding iets lossen en dan netzolang doorstarten totdat er diesel uit komt lopen.
Mocht je zoals ppw beschrijft een opvoerpompje , zoals aanwezig bij een 200 tdi blok, hebben, chek dan het membraam("het rubbertje")
Deze pomp zit aan dezelfde zijde van je bok als de grote inspuitpomp.
Dit pompje wordt bediend via een slepertje die op een nok van je , jawel, nokkenas loopt, en uitwendig heeft die een heveltje die je handmatig kan bedienen om diesel op te voeren.
Chek dus het membraam op scheurtjes oid, handmatig op kunnen voeren van diesel, indien okee heb je tot daar aantoe dus dieselaanvoer.
Een 200 tdi onlucht zich vanzelf (in princiepe), ik vermoed dat een NA niet heel veel zal schelen.
Wat ook kan bijdrage aan ontluchten is op het brandstof filter( tegen schutboord aan) de wartel van de aanvoerleiding iets lossen en dan netzolang doorstarten totdat er diesel uit komt lopen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Goeie tip! Ik heb de opvoerpomp eruit gehaald, en het lijk erop dat het hefboompje, het membraan niet meer heen en weer beweegt. Ik heb gelijk een nieuwe besteld ..... wordt vervolgt.
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
- Erik Peters
wiro schreef:Goeie tip! Ik heb de opvoerpomp eruit gehaald, en het lijk erop dat het hefboompje, het membraan niet meer heen en weer beweegt. Ik heb gelijk een nieuwe besteld ..... wordt vervolgt.
Ja, dat kan, heb ik ooit ook eens gehad met een 300 Tdi. Motor liep prima totdat ik het brandstoffilter wisselde voor een nieuwe, met de hand ontluchten ging (ook) niet meer, dus een nieuw opvoerpompje gemonteerd, ontlucht en probleem opgelost.
Groet,
Erik.
p.s. De (hele) oude opvoerpompjes kon je zo ongeveer helemaal uit elkaar halen en dan zou je een onderdeeltje misschien kunnen repareren, maar de opvoerpomp van de 300 Tdi is gefelst en kun je dus gevoegelijk weggooien.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht