Hoofdremcilinder 109exdef vervangen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
woutervg

Hoofdremcilinder 109exdef vervangen

Berichtdoor woutervg » 21 Sep 2017, 09:53

Hallo lieden,

Momenteel ben ik bezig met de remmen, maar nu is de hoofdremcilinder defect.
Is deze te vervangen voor een ander model van bijv de civiele 109?

Groet.

fenix2

Re: Hoofdremcilinder 109exdef vervangen

Berichtdoor fenix2 » 21 Sep 2017, 18:46

Hallo Wouter,

Wat is het bouwjaar van de 109?
Voor zover ik weet, is er voor de militaire landrover 109 geen speciale aparte hoofdremcilinder. Wel is het bouwjaar van belang voor het exacte type, want ergens in het begin van de jaren 80 is het remsysteem van de landrover herzien. Verder is het van belang of je remmen bekrachtigd zijn en of het een enkel of een voor/achter gescheiden remsysteem is.

Pas op met aftermarket. De ervaringen zijn daarmee erg wisselend en het zijn maar je remmen ;)

succes, Fenna
Afbeelding

piet_g

Re: Hoofdremcilinder 109exdef vervangen

Berichtdoor piet_g » 02 Okt 2017, 12:16

nederlandse defentie modellen hebben een modeljaar en een leverjaar. in mijn geval is hij van 81, maar de batch is van 77 (staat in dat mooie plaatje aan de betuurderskant tegen de seatbase). dat betekend dat je naar dat batchjaar moet kijken. imperial dus.
plus let er op dat de 109 (van defensie zeker) dual line zijn. dus daar moet je hoofdrem cilinder ook geschikt voor zijn.

ben even vergeten welk onderdeel nummer ik gebruikt heb voor het bestellen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Terug naar “Techniek”