NOn Starter Discovery 2 TD5

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
omega001
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 Feb 2011, 21:12

NOn Starter Discovery 2 TD5

Berichtdoor omega001 » 19 Sep 2017, 20:10

Ik heb een start probleem, het start relais in de BCU wordt niet verbonden met ground. Om de een of andere reden vind de BCU dat er iets niet goed staat waardoor hij start niet vrij geeft. Alle kabels gecontroleerd, BCU gewisseld etc. en het probleem blijft.
Soms start hij wel enkele keren achter elkaar en dan weer niet. Het is ene automaat en ik verdenk nu de XYZ switch. Alhoewel op de nanocom alle posities van de versnelling doorkomen en ook op het dashboard duidelijk P,R, N etc. komt te staan heb ik toch het idee dat er iets niet klopt. Nu zie ik met Nanocom dat er op de BCU twee Body statusen zijn Body 1 en Body 2 beide hebben een veld voor Park Neutral Switch. In body 1 is deze altijd off en in body 2 schakeld hij mee van p = p/n, r= drive, n= p/n, d= drive etc.
er lijkt dus wel iets door te komen.

Zitten er in de xyz switch twee gescheiden circuits die elk naar een ander punt op de bcu gaan waardoor dit verschil ontstaat?

Help, Oscar

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: NOn Starter Discovery 2 TD5

Berichtdoor Roger B. » 19 Sep 2017, 20:41

schema erbij pakken en bekijken, maar lijkt me sterk.
gone

omega001
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 Feb 2011, 21:12

Re: NOn Starter Discovery 2 TD5

Berichtdoor omega001 » 19 Sep 2017, 20:48

ja de schema's zijn niet helder p dit punt vandaar mijn vraag. misschien ervaring met de verschillende interlocks. wat weerhoud de bcu er van om het relais te schakelen waardoor de auto vaak niet en soms wel start.

Gebruikersavatar
sketcher
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 Jul 2011, 11:34
Locatie: Warwickshire, UK

Re: NOn Starter Discovery 2 TD5

Berichtdoor sketcher » 27 Sep 2017, 14:59

Je kunt testen of het de automaat is die de boel blokkeerd door de de bak in Neutral of P te zteen, dan in de BCU de auto van automaat in manual te veranderen. Als hij dan gewoon start zou het inderdaat kunnen dat het de bak of XYZ switch is.

Ik heb dat gedaan toen ik een zelfde vermoede had na een te diep tochtje door een rivier. Bleek overigens niet zo te zijn, had de stekkers van de automaat vergeten terug te doen bij het verweideren van de middentunnel :lol:

Weet je zeker dat het de immobiliser niet is? Als het de XYZ switch is knippert te M+S vaak. Het signaal op het dashboard komt van de BCU, dus als die daar niet knippert en er N of P staat zou de BCu geen rede moeten zien een start te blokkeren.

Andere probleem met starten kan de crank sensor zijn. Als
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten