nieuw en met een vraag

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
daanveen

nieuw en met een vraag

Berichtdoor daanveen » 09 Sep 2017, 21:02

Goedenavond,

Ook ik ben nieuw hier en val meteen in huis met de volgende vraag:

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede LR. Daarbij gaat mijn sterke voorkeur uit naar een Defender 110. Eindelijk is het budget daar, maar zie ik de prijzen van Defenders om mij heen alleen maar stijgen. Begrijpelijk, maar vergt wel extra inspanning om een goede te vinden binnen budget. Daarom ben ik ook buiten de grenzen aan het kijken en valt mij al een tijdje een aantal goed ogende Defenders op in Spanje. Heeft iemand hier ervaring met het aankopen van een LR/Defender in Spanje?

Veel dank alvast voor de aandacht en hoor graag de feedback/tips/opmerkingen.

Groet, Daan
Land Rover Defender 110 TD5

Edward

Re: nieuw en met een vraag

Berichtdoor Edward » 10 Sep 2017, 20:58

Maat van me heeft een nest LaRo's uit Spanje gehaald omdat ze wel heul goeiekoop waren. Over het algemeen relatief weinig kilometers maar hard gewerkt. Veel slijtage aan bv assen en bakken. Geen punt als je de wagens kent en weet waar aan onderdelen te komen, duurkoop als je alle onderhoud moet uit besteden.

Natuurlijk zijn niet alle wagens die daar te koop staan werkauto's maar als ze wit zijn met een km stand van rond een ton en niet te duur.......

Hou ook rekening met de kosten van transport. Het is niet even een dag heen en weer met een trailer. Dan de kosten van invoeren en evt ombouwen naar grijs. Valt allemaal wel mee maar ik vind de buitenlandse wagens meestal niet heel veel voordeliger dan gewoon om de hoek kopen. Tenzij je echt iets speciaals vind als een ex brandweerwagen oid.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

daanveen

Berichtdoor daanveen » 10 Sep 2017, 21:39

Dank voor de reactie en gelijk heb je, soms vind je je grote liefde in de straat achter je, evengoed....

Vooral Automoviles Martin doet het goed op de zoeksites (https://www.autoscout24.de/angebote/lan ... ?cldtidx=8)! maar inderdaad ook veel witte exemplaren. Wat is de ervaring van jouw maat? Zet hij ze door in de markt of voor eigen gebruik?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Sep 2017, 21:55

Dag Daan,

Ik denk ook dat je in Spanje er goed aan doet (meer nog als hier) even wat beter te zoeken -- en dat is op afstand niet makkelijk, als je daar een contact-man met enige kennis hebt wordt het wellicht wat anders.

Veel Defenders worden gewoon goed gebruikt. Met wat geluk koop je een auto die niet al te zwaar heeft moeten werken, maar bedenk dat zulke auto's in Spanje ook waardevoller en gezochter zijn. In de berg-gebieden met wat meer toeristen/natuurparken heb je vaak een ruime keuze ... aan auto's waarmee je naar boven gebracht wordt voor een bescheiden aantal Euros ... taxi's dus. Zulke taxi's rijden misschien iets meer kilometers (maar nog steeds weinig) maar veel daarvan onder omstandigheden die je hier niet hebt .... soms is het bijna traplopen.

LandRover Defender Taxi - Pyr.jpg
        LandRover Defender Taxi - Esp.jpg
Groot pluspunt is natuurlijk wel dat je je in het algemeen geen zorgen over roest hoeft te maken.

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 03 Feb 2018, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.

daanveen

Berichtdoor daanveen » 03 Feb 2018, 07:34

Jawel, we hebben inmiddels onze 110 gevonden. Een TD5 uit 2006. Door Jaap van Twisk van onder tot boven doorgenomen en ge-update. Uiteindelijk geen Spanjaard geworden, maar gewoon via Marktplaats een half uurtje rijden verderop!

Ook een 4x4 training gehad, nu klaar om het avontuur aan te gaan met ons gezin!

IMG_0057.JPG

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Feb 2018, 09:14

daanveen schreef:Jawel, we hebben inmiddels onze 110 gevonden. Een TD5 uit 2006. .... gewoon .... een half uurtje rijden verderop!

Heel mooi, een late Td5. Bedenk dat, als je indertijd er eentje nieuw had besteld, 4 maanden helemaal geen ongewone levertijd was.

Groeten MarcS

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 03 Feb 2018, 09:35

Gefeliciteerd en veel plezier ermee

Levertijd van een nieuwe defender was is 2003 een half jaar
Ik kan je zeggen dat dat heeeeeel erg lang wachten is tot je droomauto uiteindelijk afgeleverd wordt ;)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Feb 2018, 21:09

trix G4 schreef:Levertijd van een nieuwe defender was is 2003 een half jaar
Ik kan je zeggen dat dat heeeeeel erg lang wachten is tot je droomauto uiteindelijk afgeleverd wordt ;)

't Kan altijd nog erger. Mijn 1999er Td5 werd bijna in 2000 geleverd.
Na ruim 4 maanden zou hij er zijn ... maar ... toen ie er eenmaal was bleek, tgv een onhandigheid in de bestel-procedure, de voor mij gebouwde auto de bestelde ABS/ETC te missen. De makkelijkste oplossing was een nieuwe te bestellen, en met haast was dat nog eens ruim 3 maanden.

Overigens, zelfs ten tijde van de economische flauwte - tien jaar later - was het gewoon om na een bestelling eerst ruim 2 maanden over de planning na te denken.   Tussen de daadwerkelijke start van de bouw en de uiteindelijke levering zat slechts 2 maanden en een beetje (en dat was incl de vakantietijd). Er zat dus een heleboel tijdverlies in gewoon niks doen en papieren planning ... en dan nog werd uiteindelijk die papierenplanning niet gehaald.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”