Bij Paddock heb je achterverlichting van wipac als led verlichting.
Heeft er iemand ervaring mee.
Gr Ben
Led verlichting
-
Ben Gerrits
Re:Led verlichting
Heb ik ook gezien.
Ik zie het wel als een alternatief voor de magere rode achterlichtjes op een Ninety.
Ik ben nog een beetje terughoudend omdat ik de originaliteit niet teveel wil aantasten.
Mn ervaring met andere Wipac lampen is dat het wel degelijk in elkaar zit.
Is het je wel opgevallen dat de knipperlichtjes een aanvullende unit hebben? Waarschijnlijk heeft die iets nodig ivm de knipperlicht relais of zo.
Voor de rest ziet het er uit als een recht toe recht aan vervanging.
Oude losschroeven, oude draadjes los en aansluiten op de LED's, Led unit inschroeven.
Ik zie het wel als een alternatief voor de magere rode achterlichtjes op een Ninety.
Ik ben nog een beetje terughoudend omdat ik de originaliteit niet teveel wil aantasten.
Is het je wel opgevallen dat de knipperlichtjes een aanvullende unit hebben? Waarschijnlijk heeft die iets nodig ivm de knipperlicht relais of zo.
Voor de rest ziet het er uit als een recht toe recht aan vervanging.
Oude losschroeven, oude draadjes los en aansluiten op de LED's, Led unit inschroeven.
-
Landmarcs
Ben Gerrits schrijft:
Waar moet ik die verlichting vinden bij Paddock ??
MarcS
Bij Paddock heb je achterverlichting van wipac als led verlichting.
Heeft er iemand ervaring mee.
Gr Ben
Waar moet ik die verlichting vinden bij Paddock ??
MarcS
-
Ben Gerrits
Het is ook mijn bedoeling om het te gebruiken voor meer licht achter.
Maar dan moet het wel beter zijn als orgineel want het kost alles bij elkaar toch wel geld.
Heb wel eens achter een Defender gereden met led verlichting maar daar heb ik nog steeds last van.
Soms zie ik nog steeds zwarte vlekken voor mijn ogen :woohoo: .
Gr Ben
Maar dan moet het wel beter zijn als orgineel want het kost alles bij elkaar toch wel geld.
Heb wel eens achter een Defender gereden met led verlichting maar daar heb ik nog steeds last van.
Soms zie ik nog steeds zwarte vlekken voor mijn ogen :woohoo: .
Gr Ben
-
Ben Gerrits
Marc
Op de home pagina.
Gr Ben
Op de home pagina.
Gr Ben
Het zijn NAS spec units. Dit is geen 1-op-1 vervanging. Je hebt nog een "plinth" nodig (rand), en bij de montage moet je een groter gat zagen in het plaatwerk.
Ik heb een paar dagen geleden toevallig bij Ebay wel 1-op1 vervangende LED lampen (rem/achterlicht) besteld om eens wat uit te proberen, als ze binnen zijn zal ik ervaring eens posten (dus alleen de lamp-eenheden, kunnen in het originele armatuur).
Ik heb een paar dagen geleden toevallig bij Ebay wel 1-op1 vervangende LED lampen (rem/achterlicht) besteld om eens wat uit te proberen, als ze binnen zijn zal ik ervaring eens posten (dus alleen de lamp-eenheden, kunnen in het originele armatuur).
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
Ben Gerrits schrijft:
Aha, zoals vaker ... als het voor de hand ligt dan kijk je eroverheen.
't Zijn lichten die er ± als de NAS-lichten uitzien, om het achter een beetje netjes te houden heb je er minimaal 4 en anders 6 (en ik zelfs 7) nodig + "plinth's" + knipperlicht-relais aanpassing .... daar kan je heel wat ouderwetse lampjes voor kopen.
In Frankrijk staat er zelfs iets dergelijks als extra accessoire in de folder, met heldere glaasjes, en met de opmerking dat je de geëigend verdeler moet consulteren.
Groeten MarcS
Marc
Op de home pagina.
Gr Ben
Aha, zoals vaker ... als het voor de hand ligt dan kijk je eroverheen.
't Zijn lichten die er ± als de NAS-lichten uitzien, om het achter een beetje netjes te houden heb je er minimaal 4 en anders 6 (en ik zelfs 7) nodig + "plinth's" + knipperlicht-relais aanpassing .... daar kan je heel wat ouderwetse lampjes voor kopen.
In Frankrijk staat er zelfs iets dergelijks als extra accessoire in de folder, met heldere glaasjes, en met de opmerking dat je de geëigend verdeler moet consulteren.
Groeten MarcS
Philip schrijft:
Die ervaring deel ik niet.
Slechte passing en zachte plastik vittingen die smelten door de warmte waardoor de lampjes er gewoon uitvallen.
Groet,
Eric.
Die ervaring deel ik niet.
Slechte passing en zachte plastik vittingen die smelten door de warmte waardoor de lampjes er gewoon uitvallen.
Groet,
Eric.
De passing van een Wipac is niet slecht, de diameter is iets kleiner dus je moet de bevestiging iets aanpassen. Als dat slecht gebeurt ben je daar zelf bij. In mijn lampen zitten hoogst illegale 100 watters en die hebben nog niks gesmolten.
Wel roesten de randen net zo graag als de originele en die moet je dus voor montage goed conserveren.
Wel roesten de randen net zo graag als de originele en die moet je dus voor montage goed conserveren.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
heb je een foto van die ledjes welke van ebay komen? Of een link van de pagina?
Defender 90 300TDI, Land Rover is een gevoel.....