Dag allemaal,
Achterwiellagers vervangen (en remklauw(en) gereviseerd, wordt vraag 2 ), nu krijg ik met geen mogelijkheid m'n hub terug op de as... Heb het toch vaker gedaan...
Binnen lager wil blijkbaar niet meewerken, rubberhamer slaat het geheel d'r alleen maar scheef en muurvast op de stub.
Tips??
Remklauw: door het zeer goede onderhoud van de vorige eigenaar, de moer van de remleiding op de linker remklauw is aardig gesloopt, normale sleutel was nu onmogelijk. zelf een sleutel op maat geslepen, niet los te krijgen. Slopen en een nieuwe leiding?
Hoor graag tips,
Michiel
Defender TD5, 130 2006, wiellagers en hub
Defender TD5, 130 2006, wiellagers en hub
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Defender TD5, 130 2006, wiellagers en hub
Om te beginnen met punt 2; Voor het losdraaien van de wartels van de remleidingen gebruik ik zeskantige ringsleutels voorzien van een opening zodat je 'om' de remleiding heen kunt, die zijn daar speciaal voor gemaakt. Zoiets:
Ik heb ook wel eens een stukje uit een gewone ringsleutel geslepen, maar die is feitelijk dan niet sterk genoeg, dus daar weer een griptang overheen geplaatst.
Blijkbaar zijn de nieuwe lagers niet helemaal 'goed' qua maatvoering, er zijn lagers met verschillende "passing". Originele lagers?
Groet,
Erik.
Ik heb ook wel eens een stukje uit een gewone ringsleutel geslepen, maar die is feitelijk dan niet sterk genoeg, dus daar weer een griptang overheen geplaatst.
Blijkbaar zijn de nieuwe lagers niet helemaal 'goed' qua maatvoering, er zijn lagers met verschillende "passing". Originele lagers?
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Defender TD5, 130 2006, wiellagers en hub
Bedankt voor je reactie Erik. Wiellagers waren de juiste Timken, maar door geduld en wat 'gewiebel' en geduw is het gelukt.
De wartel van de remleiding is vroeger al aardig beschadigd, ga een poging doen met de tip van de ringsleutel.
Bedankt,
Michiel
De wartel van de remleiding is vroeger al aardig beschadigd, ga een poging doen met de tip van de ringsleutel.
Bedankt,
Michiel
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten