Dakraam D2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
petertv

Dakraam D2

Berichtdoor petertv » 30 Aug 2017, 15:26

Vast al veel voorbij gekomen, ik heb veel gezocht, maar kan het toch niet vinden...

het dakraam van mijn D2 gaat niet meer open. Als ik op de knop druk voor openen, hoor ik het relay schakelen (bij binnenspiegel) maar het dakraam komt 0mm van de plek. Zekering getest en oke (achter dakraam zit op zelfde zekering en doet het wel).
Verdachte 1 is de E-motor, maar lijkt me dat deze zo maar niet in een keer helemaal de geest geeft, verdachte 2 is de eindschakelaars, maar dit zou naar mijn mening een continue brommend geluid opleveren.
Verdachte 3 is waterlekkage of doorgesleten bekabeling.

Wie o wie kan mij op weg helpen? ik heb nog niets gedemonteerd van de hemel, om eerst te bedenken of het iets simpels kan zijn... :-)

Rangie

Re: Dakraam D2

Berichtdoor Rangie » 30 Aug 2017, 20:21

je kunt bij het motortje van het dakraam een klein kapje uit de bekleding halen, daar kun je met een imbus 5 (dacht ik) het raam handmatig bedienen. het gebeurd wel eens dat dat ie om 1 of andere vage reden een 'zetje' nodig heeft
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Aug 2017, 02:15

waarschijnlijk nat geworden motor die vastgeroest is.... je bent dan echt niet de eerste :roll:
gone

petertv

Berichtdoor petertv » 01 Sep 2017, 20:43

motor muurvast, dus dan waarschijnlijk nat. alleen nog een keer alles open maken dan.

Terug naar “Techniek”