Landrover 88 S III onderdelen verzinken

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Robin Kalshoven

Landrover 88 S III onderdelen verzinken

Berichtdoor Robin Kalshoven » 08 Aug 2017, 15:03

Beste forumleden,

Ik ben bezig mijn 88 weer naar zijn oorspronkelijke staat terug te brengen. Er dienen een aantal onderdelen gegalvaniseerd te worden.
Kan iemand mij precies vertellen welke dit zijn en bij welk bedrijf in Noord-Holland dit het beste kan gebeuren. Ik heb ook gehoord dat dun plaatwerk krom trekt bij het proces.

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes,

Robin Kalshoven
06-43977228

piet_g

Re: Landrover 88 S III onderdelen verzinken

Berichtdoor piet_g » 08 Aug 2017, 15:14

je schutbord, en je chassis zijn de delen die het meeste gegalvaniseerd worden. er komt idd het nodige bij kijken. wat ik gedaan heb is (toen ik een adres had) daar eerst langs gegaan en alles besproken daar en zij kunnen dan adviseren wat wel en niet kan, waar je op moet letten bij hun en hoe je alles aan moet leveren. sommige onderdelen komt ernamelijk ook schoonmaak of eventueel stralen bij kijken.

ik heb alleen geen adres voor je in die regio, woon zelf in Brabant. dus vandaar.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

DAppeldorn

Re: Landrover 88 S III onderdelen verzinken

Berichtdoor DAppeldorn » 13 Aug 2017, 12:31

het krom trekken valt denk ik wel mee.
Zelf heb ik er totaal geen last van gehad.
Daarbij kun je een series op best wel veel manieren weer uitlijnen mocht er iets een beetje niet helemaal recht meer zijn.
dit risico heb je ook met het plaatsen van nieuwe voetbakken en het gebruiken van aftermarked reparatie plaatwerk e.d.

Zelf denk ik dat het stralen de grote boosdoener is qua het kromtrekken van plaatwerk. ( meer hitte op gecentreerde plekken)
Vooral het grof industrieel straalwerk wat eigenlijk niet bedoeld is voor oldtimers.

Ik heb het laten doen door zincoat in Nieuw-Amsterdam vlak bij waar ik woon. ( industrieel thermisch verzinken net als wat landrover deed)
Ik heb alle onderdelen die origineel thermisch waren verzinkt, opnieuw laten verzinken.
Je krijgt wel een kleine meerprijs omdat het ook wordt gereinigd van bestaand zinkwerk. (ontzinken)

Service was gewoon goed, ben wel een halve dag bezig geweest om alle onderdelen te labelen.
Daarna kreeg ik het netjes terug, alle gaatjes weer opgeboord.
En het advies gekregen om deze onderdelen even een paar dagen buiten laten liggen.
Alle gemiste teer/vuil en laswerk zie je wel terug in het thermisch verzinken, dus het moet wel 100% schoon zijn.

Bijna alle onderdelen van een s2 en s3 tot een bepaald bouwjaar waar aluminium en staal elkaar raken waren verzinkt.
de U dorpels, voorraam, alle tub en door cappings, laadbak U profiel, slotplaat, motorkap scharnier, enz enz.
Er zijn wel restauratie boeken waar je dit in kan vinden en zien.

Zincoat is een groot bedrijf, misschien dat ze wel meerdere vestigingen hebben.

Terug naar “Techniek”