geluid versnelingsbak

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
René

geluid versnelingsbak

Berichtdoor René » 07 Aug 2017, 14:17

Als ik ontkoppel in mijn Defender hoor ik dit duidelijk gebeuren en als ik vervolgens schakel gaat dit ook niet geluidloos.Ik hoor de platen dan duidelijk aangrijpen.
Op de grote weg bij hogere versnellingen gebeurd dit zo goed als niet, zeker niet als ik dit beheerst en voorzichtig doe.
Nou rij ik al meer dan 45 jaar auto en heb dit nog nooit mee gemaakt. Dit is mijn eerste Landrover en volgens de garage is het geen probleem en heeft het met mijn schakelen te maken. Hun "ervaren" Defender monteur had het niet maar een andere monteur wel.
Zou het nou inderdaad aan mij liggen of zou het iets anders zijn?
Mijn auto ( 110 uit 2011) valt nu nog onder de garantie.
René

Landmarcs

Re: geluid versnelingsbak

Berichtdoor Landmarcs » 07 Aug 2017, 14:26

Rene, misschien moet je vragen of een meer ervaren Defender-rijder (zonder garage-belangen) eens wil (mee)rijden.
Als er iets los zit (of erger) dan kan je met het juiste beleid nog steeds klonk- en bijgeluiden vrij rijden als je gewend bent om zorgvuldig te schakelen (of als je er voor de gelegenheid wat extra aandacht aan besteedt). Omgekeerd: als je gewend bent aan een makkelijk schakelende "luxe-wagen" versnellingsbak, en ook graag vlot schakelt, dan kan je een ook een goede nieuwe Defender-bak/aandrijflijn heel wat extra herrie laten maken.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”