Alarm probleem Disco 1, V8i 1997

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Rene_Konijnenberg

Alarm probleem Disco 1, V8i 1997

Berichtdoor Rene_Konijnenberg » 22 Jul 2017, 17:14

Welke techneut kan mij helpen

Sinds de Disco voor langere tijd stil heeft gestaan zonder accu, geeft het alarm-systeem problemen. Het is zo moeilijk om het probleem iedere keer te reproduceren waardoor ik niet weet waar het hem in zit. Ik heb de sirene los gekoppeld omdat deze niet uitgaat na deactiveren van het alarm met de afstandbediening. Kennelijk signaleert het alarmsystereem dat. Het is wel lekker stil maar ik krijg daardoor problemen met de immobiliser. Die schakelt zich bij het de-activeren met de afstandbediening niet uit wanneer ik binnen 20 minuten weer wil starten. Bij het omdraaien van het kontakt gebeurt dan helemaal niets in die 20 muniten.

Ik heb de sirene weer aangesloten en die ging na een paar naweeen uit. Ik dacht eindelijk dat het daarmee weer opgelost was. Maar de sirene gaat om onduidelijke redenen na een niet definieerbaar tijdsverloop af. Door met de afstandbediening het alarm te de-activeren blijft de sirene afgaan maar het vreemde is dat ik nu wel gewoon de motor starten kan.

Ook met de sleutelcode het alarm de-activeren geeft geen resultaat. De sirene blijft op het irritante lawaai maken. Daar is dat ding uiteindelijk ook voor maar ik zoek naar een oplossing want om 02:30 's nacht krijg ik problemen met de buren :)

alvast bedankt voor het meedenken....

Roger B.

Re: Alarm probleem Disco 1, V8i 1997

Berichtdoor Roger B. » 22 Jul 2017, 17:19

sirene met noodstroomaccu? dan zou het probleem weleens in een defect accuutje kunnen zitten... geen idee of je bij de D1 kun omprogrammeren dat ie geen BBUS heeft maar via claxxon werkt
gone

Rene_Konijnenberg

Berichtdoor Rene_Konijnenberg » 22 Jul 2017, 18:12

Roger... Dank je wel voor de snelle reactie!!

Ik heb de sirene gemakshalve even uitgebouwd. Hij maakt in ieder geval nu geen herrie meer.
De vraag is, kan ik de batterijen zelf vervangen. De achterkant is eenvoudig te lichten en de batterijen liggen zichtbaar ingebed in water afdichtende substantie. Ik heb het idee dat wanneer ik dit ga proberen dat ik daarmee niet veel verder kom want ik weet niet hoe de batterijen verwerkt zijn. Het zijn 2 naast elkaar liggende series van ieder 3 NiCd batterijen. Heb jij hier misschien ervaring mee of is het aanschaffen van een nieuwe de beste optie...

De gegevens van de sirene is: BBUS
lnr/batch code 7714
fkw/date: 736
index/issue level: 0

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Jul 2017, 18:54

ik heb die dingen nooit open geschroefd, als er wat aan was was dat garantie en kwam er een nieuwe in of er werd gewoon een nieuwe verkocht..... wij gingen bij de dealer niet freubelen aan zo'n sirene.... waren auto's van maximaal 5 jaar oud toen ik daar werkte
gone

Rene_Konijnenberg

Berichtdoor Rene_Konijnenberg » 22 Jul 2017, 20:23

Roger...

Wel.. de batterijen vervangen is mij niet gelukt. De connecties aan de batterijen waren gepunt-last oid en te fragiel. Nu dus dan maar op zoek naar een vervanger. Jij bedankt alvast voor je reacties! Ik zal laten weten of de vervanger het probleem heeft opgelost. Fijn weekeinde!

René

ps... heb jij misschien iets liggen?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Jul 2017, 21:28

nee, heb alleen D2 en nog wat P38 spul liggen
gone

Terug naar “Techniek”