Hallo folks,
Heb jaren van mijn disco mogen genieten, een paar kwaaltjes daargelaten maar sinds afgelopen winter wil hij niet meer. Hij draait goed rond maar starten heeft ie geen zin in. Benzine pomp gecheckt, die hoor je draaien dus zal wel goed zijn. Meer dan genoeg benzine aan boord dus dat kat hem ook niet. Bougie eruit gedraaid, geen vonk en ook droog.
Local mechanic erbij gehaald(in Servië) en die constateerde dat het de krukas sensor is. Naar zijn zeggen heeft ie die kunnen overbruggen op een of ander manier en heeft ie de auto aan de praat gekregen. Zal allemaal wel maar ik wou morgen de sensor bestellen maar twijfel nog of dit wel klopt. Nl heb vroeger meegemaakt dat als die betreffende sensor kaduk is, de auto ermee uitschijt alsnog warm is en als ie weer Koud is kan je hem starten. Bij mij doet ie dat dus niet en Wilnis niet starten onder geen enkele optie. De laatste keer dat ie aan was, was afgelopen winter toen me Pa de auto even wou laten draaien omdat ik er al een tijdje niet was.
Mijn vraag is, how likely is it the CPS? Wat ook opmerkelijk is dat bij het ronddraaien de naald van de toerenteller geen mm zich beweegt.
V8 krukas sensor
-
Disco2Sava
V8 krukas sensor
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!
-
Waterrover
- Beheerder
Re: V8 krukas sensor
Het helpt wanneer je het type auto omschrijft, motortype, jaartal, km-stand, etc. Jouw vraag is te onduidelijk.
Chris
Chris
-
Disco2Sava
Dat is uiteraard geen probleem enkel zal dit niet zo zeer specifiek voor mijn auto gelden als meer in het algemeen. De vraag concreet is eigenlijk meer how likely is it dat een krukassensor kapot gaat spontaan en dan gelijk ervoor zorgt dat de auto helemaal niet meer wil starten. Mijn ervaring hiermee is dat als de sensor kapot gaat je dit gaat merken doordat de auto na een poosje ermee kapt en daarna weer loopt alsof er niks aan de hand is. En dit symptoom aanhoudend totdat ie het meer niet doet dan wel.
In mijn geval, een Discovery 2 uit het jaar 2000 met ruim twee ton op de teller in de mooie kleur groen met Bahama beige bekleding, aangedreven door een V8 4lt motorblok, is dit plots gebeurd. Motor stopt en wil niet meer aanslaan.
Hoe typisch is dit voor een krukassensor?
Ik weet heus wel dat niemand vanuit zn stoel met zekerheid een diagnose kan stellen maar dat is dan ook niet de vraag.
In mijn geval, een Discovery 2 uit het jaar 2000 met ruim twee ton op de teller in de mooie kleur groen met Bahama beige bekleding, aangedreven door een V8 4lt motorblok, is dit plots gebeurd. Motor stopt en wil niet meer aanslaan.
Hoe typisch is dit voor een krukassensor?
Ik weet heus wel dat niemand vanuit zn stoel met zekerheid een diagnose kan stellen maar dat is dan ook niet de vraag.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!
-
Roger B.
ja, ook een plotseling stuk gaan en daarna helemaal niet meer werken is mogelijk.
ook al gelezen dat de getande ring op het "vliegwiel" losgekomen is en geen signaal meer creëerd in de krukassensor...
ben wel heel benieuwd wat je "local mechanic" gedaan heeft om de auto wel te laten lopen ( een defecte krukassensor is niet te "overbruggen" dat signaal heeft de ECU nodig en is niet een simpel constant signaal.
Toerenteller kan maar zo pas aangestuurd worden als er voldoende sterk signaal bij de ECU binnen komt, dus daar zou ik me niet gelijk blind op staren
ook al gelezen dat de getande ring op het "vliegwiel" losgekomen is en geen signaal meer creëerd in de krukassensor...
ben wel heel benieuwd wat je "local mechanic" gedaan heeft om de auto wel te laten lopen ( een defecte krukassensor is niet te "overbruggen" dat signaal heeft de ECU nodig en is niet een simpel constant signaal.
Toerenteller kan maar zo pas aangestuurd worden als er voldoende sterk signaal bij de ECU binnen komt, dus daar zou ik me niet gelijk blind op staren
gone
- Erik Peters
De Renault Twingo van een vriendin startte op een gegeven moment ook niet. Wegenwacht gebeld, man kwam en verdacht de krukassensor. Het ding gedemonteerd, gereinigd en weer gemonteerd. De auto startte vervolgens normaal.Roger B. schreef:ben wel heel benieuwd wat je "local mechanic" gedaan heeft om de auto wel te laten lopen ( een defecte krukassensor is niet te "overbruggen" dat signaal heeft de ECU nodig en is niet een simpel constant signaal.
Later maar een nieuwe krukassensor besteld en gemonteerd, nadien geen startproblemen meer gehad.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Roger B.
maar exact weten wat die gedaan heeft kan je wel duidelijk maken waar het probleem zit dus
gone