Serie 3 88" 1974 2,25 diesel juiste chassis delen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Laro S3

Serie 3 88" 1974 2,25 diesel juiste chassis delen

Berichtdoor Laro S3 » 14 Jul 2017, 08:41

Hallo allemaal,

Onze series 3 van ’74 geeft ons toch wat hoofdzorgen, ik heb hem begin dit jaar gekocht en ben er enthousiast aan begonnen. Het chassis 'was' hard en al snel ging de roller om de carrosserie. Gisteren de auto laten keuren en tegen 12:00 telefoontje afgekeurd!!! Dat was toch een tegenvaller en ook een leermoment. Het bedrijf waar ik de auto gekocht heb gebeld en hij gaf meteen aan dat hij zou komen.

Gisteravond de ‘schade’ bekeken en er is inderdaad behoorlijk gerommeld gaten zijn afgedicht met platen en kit. De vorige eigenaar heeft de boel serieus en bewust bedonderd om het maar netjes te zeggen.
Hoe verder…. Alle lof voor Classic Passion Cars uit Heeten waar ik de auto gekocht heb. Zei gaan het chassis op eigen kosten repareren. Ik heb voorgesteld voor de juiste delen te zorgen.

Het gaat om: Front chassis repair leg links en rechts waarbij links heel erg slecht is, en een SWB 1/4 chassis incl. spring hangers.

Nu wil ik zelf deze delen bestellen en op zich is dat niet zo moeilijk maar hoe weet ik zeker dat ik de juiste delen heb? Zover ik kan zien is mijn 88” serie 3 van 74 een normale burger uitvoering. Een kennis van mij gaf aan dat het verenpakket wel zwaarder is en wellicht van een militaire uitvoering is. Ik heb inmiddels het chassisnummer gevonden maar weet niet hoe ik nu verder moet.

Iemand tips? Kan hele spul in Engeland bestellen maar wellicht kan ik wat in Nederland vinden.
Mangs is 't klook aj oe dom holt

Crazy-G

Re: Serie 3 88" 1974 2,25 diesel juiste chassis delen

Berichtdoor Crazy-G » 14 Jul 2017, 09:11

Even een goeie leverancier contacten, die helpen je zo verder, zeker als je een chassisnummers hebt.

B.v. Budget Parts Gouda, die hebben het normaliter zelfs gewoon op voorraad.

Gert-Jan

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 14 Jul 2017, 12:09

Hallo Klaas,

Super dat de verkopende garage het zo op pakt!
Houdt er echter wel rekening mee dat het chassis nummer origineel op de rechter front-leg staat ingeslagen, dus contact met de rdw (zelf of via de garage) lijkt me in deze ook wel verstandig voordat de slijptol in het chassis gaat. Als alles verder wel 'eerlijk' is aan de auto, hoef je van de rdw geen problemen te verwachten.

succes, Fenna
Afbeelding

Laro S3

Berichtdoor Laro S3 » 14 Jul 2017, 12:20

Ja wij zijn heel tevreden over de verkoper (Berrie Jansen) weet niet of ik het hier mag noemen maar goed bij deze.

Tja het nummer zit al wat verder naar achter volgens mij zijn die voorstukken al een keer vervangen.
Zal er nog even extra op letten
Bijlagen
test 02.JPG
Mangs is 't klook aj oe dom holt

Terug naar “Techniek”