Goedemiddag,
Mijn Serie 3 dieseltje van 74 begint al aardig te lijken, morgen moet ze naar de keuring en dan zien we weer verder.
Nu wou ik gisteren de opnieuw geschilderde ventilatieluikjes weer monteren en de nieuw bestelde rubbers plaatsen. Die vlieger ging helaas niet op.
Deze ventilatieroosterrubber (mooi woord voor scrabble) heb ik besteld:
Front Vent Seal - Series 3 & Defender to HA704901 MUC 4299 maar het past voor geen meter.
Het schijnt dat men tegenwoordig de rubbers van de jongere Defenders gebruikt die je op de klep plakt met 3m dubbelzijdig tape maar ik kan ze niet vinden.
Wie kan mij verder helpen met de juiste rubbers?
Gr Klaas
SERIE 3 74 ventilatierooster- rubber
SERIE 3 74 ventilatierooster- rubber
Mangs is 't klook aj oe dom holt
- Erik Peters
Re: SERIE 3 74 ventilatierooster- rubber
Die ventilatieroosterrubbers zouden moeten passen. Het is in ieder geval het correcte nummer. Misschien goedkope namaak?
Het onderdeelnummer voor de afdichtrubbers die je op de klep plakt (vanaf HA 704902) is ALR2220.
Groet,
Erik
Het onderdeelnummer voor de afdichtrubbers die je op de klep plakt (vanaf HA 704902) is ALR2220.
Groet,
Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Ja inderdaad zou moeten passen, en ja was erg goedkoop 
Duik er vanavond wel even in maar dit gaat hem niet worden. Zie trouwens dat je uit Heino komt, daar komt mijn schoonfamilie ook vandaan ik woon in Nijverdal.
gr Klaas
Duik er vanavond wel even in maar dit gaat hem niet worden. Zie trouwens dat je uit Heino komt, daar komt mijn schoonfamilie ook vandaan ik woon in Nijverdal.
gr Klaas
- Erik Peters
De originele rubbers plak je in de sponning van het schutbord en de omgezette rand van de ventilatieklep hoort hierop af te dichten. Die andere rubbers plak je aan de klep en die dichten af op de opstaande rand van de sponning. Misschien heb je al schuimrubber voor aan de klep, als het rubber te klein is om in de sponning te passen???
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
In mijn TD5 uit 2000 zat het schuimrubber in het klepje geplakt met zelfloslatende kleeftroep. Met smeltlijm e.e.a. weer op z'n plek geplakt en dat blijft tot nu toe goed. Preventief doe ik de klepjes nooit open.
Mocht ik het schuimrubber nu willen vernieuwen, dan zou ik een plaatje schuimrubber van de juiste dikte kopen en dat, op maat gesneden, in de klepjes plakken met Pattex 100%.
Mocht ik het schuimrubber nu willen vernieuwen, dan zou ik een plaatje schuimrubber van de juiste dikte kopen en dat, op maat gesneden, in de klepjes plakken met Pattex 100%.
de originele rubbers zitten vast op het schutbord geplakt, dus in het gat. Ik had zelf ook vervangende gekocht bij 1 van de vele aanbieders van onderdelen en deze rubbers zijn gewoon te dik en/of te stug. Zelfs na het op de schuurband afschuren lukte het niet om de klepjes zonder schade dicht te krijgen. Ik begin door dit soort spullen wel een beetje moe te worden van de imitatie rommel.
Je kunt het beste de rubbers van model td5 defender (vroeger model kan misschien ook, maar van deze weet ik het zeker) in het klepje plakken. Dit zijn zelf klevende rubbers en die sluiten prima af.
Je kunt het beste de rubbers van model td5 defender (vroeger model kan misschien ook, maar van deze weet ik het zeker) in het klepje plakken. Dit zijn zelf klevende rubbers en die sluiten prima af.
Ok dank je, klopt inderdaad die Engelsen klungelen er soms wat af.
hmm had ik dan de laatste goed passende te pakken?
gr. Fenna
gr. Fenna