Vanmorgen tijdens het rijden ging de claxon aan. Veel rook aan de bestuurderskant bij de koplampen.
Auto aan de kant gezet en nu bleek de schakelaar die in een alarmkastje boven het voorlicht zit, door aan het branden te zijn. Alles eruit getrokken en gelukkig stopte het toeteren en de rookvorming. Geen brand gekregen gelukkig. Alleen verbrande vinger.
Weet iemand wat er hier aan de hand is en wat dat kastje doet? Is dit een backup voor het alarmsysteem of iets dergelijks?
De auto rijdt overigens nu wel weer zonder problemen. Maar er zal een nieuw kastje en stekker op moeten. Ik weet alleen niet hoe dit onderdeel heet. Foto van de stekker in de bijlage.
Alarmsysteem probleem Defender 90 TD5 uit 2000
Alarmsysteem probleem Defender 90 TD5 uit 2000
Laatst gewijzigd door pietvree op 08 Jul 2017, 19:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Defender 90 TD5 (2000)
Re: Alarmsysteem
volgens de eerste post van Piet betreft het een Defender 90 TD5 uit 2000
Re: Alarmsysteem
Ik heb hierna nog gewoon kunnen starten en rijden maar nu start hij helemaal niet meer. Is de motoronderbreking te omzeilen? Zodat we gewoon weer kunnen starten? Inderdaad het is een Defender TD5 uit 2000.
Defender 90 TD5 (2000)
Re: Alarmsysteem probleem Defender 90 TD5 uit 2000
In het werkplaatshandboek staat een heel verhaal over o.a. het alarm. Daar staat ook bij welke procedure gevolgd moet worden om het alarm af te koppelen. Het gaat je nu denk ik niet direct helpen, maar geeft wel meer inzicht in de werking van e.e.a.
http://www.landroverweb.com/landrover/pdf-land-rover-manuals/
De brand is waarschijnlijk ontstaan door het defect raken van de accu in het alarmkastje.
http://www.landroverweb.com/landrover/pdf-land-rover-manuals/
De brand is waarschijnlijk ontstaan door het defect raken van de accu in het alarmkastje.
Bedankt voor de reactie. De werking had ik al bekeken. Nu dus een nieuwe accukast YWK100130 erin en bedrading en dan zou het eventueel verholpen zijn? Ben alleen wel benieuwd hoe de accu spontaan ermee ophoudt.
Groet Piet
Groet Piet
Defender 90 TD5 (2000)
Dat is waarschijnlijk de leeftijd. Geen idee welke soort accu het is, maar ze gaan allemaal een keer stuk en als dat inwendig kortsluiting geeft kan je zoiets krijgen. Oh, even opgezocht: er zit een NiMH accu in, die gaan wel lang mee, maar na 17 jaar kan het best einde verhaal zijn.
Probleem is opgelost. Super geholpen door Bisselink en Gerrits uit Nijmegen. We kunnen op vakantie!
Dit draadje mag wat mij betreft gesloten worden.
Groeten Piet
Dit draadje mag wat mij betreft gesloten worden.
Groeten Piet
Defender 90 TD5 (2000)