Vraagje ik zoek nieuwe nokkenas lagers voor een 300tdi blok. De lagers die ik kan kopen zijn lagers die je na plaatsen moet lijnboren. Nokkenas is nog goed dus zoek eigenlijk originele lagers die er standaard in zitten dus gelijk goed zijn.
Zijn deze gewoon hier in Nederland te verkrijgen en waar?
Nokkenas lagers
- Erik Peters
Re: Nokkenas lagers
Die lagers kun je natuurlijk gewoon bij de Land Rover dealer bestellen. ACS B.V. in Hilversum heeft zelfs het voorste lager (ETC8442) op voorraad. De achterste 3 lagers (90519055) zullen besteld moeten worden.
Maar als je een onderdelencatalogus aanschaft kun je de onderdeelnummers zelf opzoeken.
Groet,
Erik.
p.s. het schijnt dat er ook complete sets te koop zijn.
Maar als je een onderdelencatalogus aanschaft kun je de onderdeelnummers zelf opzoeken.
Groet,
Erik.
p.s. het schijnt dat er ook complete sets te koop zijn.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Bedankt Erik,
Zal morgen eens rondbellen of iemand een komplete set op voorraad heeft. Ik moet bij een leverancier nu al 2 weken wachtten.
Maar tijd dringt voor mij mn vakantie staat voor de deur en wil snel rijden elke dag is er ééntje.
Dus mocht iemand een complete set hebben liggen
Zal morgen eens rondbellen of iemand een komplete set op voorraad heeft. Ik moet bij een leverancier nu al 2 weken wachtten.
Maar tijd dringt voor mij mn vakantie staat voor de deur en wil snel rijden elke dag is er ééntje.
Dus mocht iemand een complete set hebben liggen
Vandaag aan het bellen geweest maar niet echt wijzer geworden. Lagers zijn er wel maar ze kunnen mij niet vertellen of deze gelijk passen of altijd op maat geboord moeten worden.
Iemand zei wel dat de lagers voor de zekerheid vast gelijmt dienen te worden ivm met meedraaien. Ook een vreemd verhaal lijkt mij.
Iemand zei wel dat de lagers voor de zekerheid vast gelijmt dienen te worden ivm met meedraaien. Ook een vreemd verhaal lijkt mij.
- Erik Peters
Er staat in het revisiehandboek over de 300 Tdi van Land Rover (LRL 0070) niks over eventueel ruimen/boren van nokkenaslagers. Alleen vernieuwen als ze slecht zijn. Ik kan mij wel voorstellen dat als je ze niet netjes monteert (braampje of iets scheef) de nokkenas er niet doorheen past......
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
discovery1998
goeiendag,
ik zit/zat in het zelfde schuitje bij mijn motor was echter alleen het voorste nokkenas lager beschadigd. ik heb deze vervangen door het eerder genoemde nummer etc8442 uit mijn hooft. echter was het lager na monteren 7 tiende kleiner als de buitenmaat van de nokkenas. hierna heb ik mijn motor weggebracht (let wel op deze moet dan helemaal leeg zijn) om te laten lijn boren. dit staat volgens mij ook in de orginele werkplaats handboeken van land rover. ik heb overlegd met het revisie bedrijf omdat dit een bekende van mij is en hij wat motoren in de racerij bouwt. en na wat brainstorm werk hebben wij besloten om de passing iets meer als voorgeschreven ruimer te maken. hierdoor blijft een smeer olie film gewaarborgd en zal het lager minder snel kapot/ in lopen.
ik hoop dat je er wat aan hebt !
groeten youri
ik zit/zat in het zelfde schuitje bij mijn motor was echter alleen het voorste nokkenas lager beschadigd. ik heb deze vervangen door het eerder genoemde nummer etc8442 uit mijn hooft. echter was het lager na monteren 7 tiende kleiner als de buitenmaat van de nokkenas. hierna heb ik mijn motor weggebracht (let wel op deze moet dan helemaal leeg zijn) om te laten lijn boren. dit staat volgens mij ook in de orginele werkplaats handboeken van land rover. ik heb overlegd met het revisie bedrijf omdat dit een bekende van mij is en hij wat motoren in de racerij bouwt. en na wat brainstorm werk hebben wij besloten om de passing iets meer als voorgeschreven ruimer te maken. hierdoor blijft een smeer olie film gewaarborgd en zal het lager minder snel kapot/ in lopen.
ik hoop dat je er wat aan hebt !
groeten youri
Ja Youri bedankt,
De auto loopt inmiddels alweer 2 jaar
Nu inmiddels geheel uit elkaar voor een grondige restauratie uitgevoerd door een bekende op dit forum.
De motor is voor inspectie naar Bas4x4 die hem een koprevisie geeft.
De auto loopt inmiddels alweer 2 jaar
Nu inmiddels geheel uit elkaar voor een grondige restauratie uitgevoerd door een bekende op dit forum.
De motor is voor inspectie naar Bas4x4 die hem een koprevisie geeft.