Goedemiddag,
Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik met mijn SIII dieseltje bezig en blijkt het dat mijn reeds eerder genoemde startproblemen vanuit het contactslot komen. De verlichting is zo goed als in orde ik ben nu nog bezig om te zorgen dat de massa 100% is maar ik merk dat de auto soms start met redelijk normale sleuteldruk maar soms ook niet. Als ik dan extreem hard de sleutel doordruk start de auto zonder probleem.
Wat kan dit zijn?
Versleten contactslot en zo ja wie heeft er nog één liggen het gaat om een Serie 3 uit 1974 diesel.
Ik bestel zo af en toe spullen bij Paddock maar kan het voor een diesel niet vinden (gloei) dit zal wel aan mij liggen. De defender zie ik wel maar de series niet.
Ik hoor graag.
gr Klaas
SERIE 3 diesel 1974 contactslot
SERIE 3 diesel 1974 contactslot
Mangs is 't klook aj oe dom holt
Re: SERIE 3 diesel 1974 contactslot
Hallo Klaas,
Belangrijk is of je een stuurslot hebt of niet. Met stuurslot heb je een soort schakelmodule die je achterop je stuurslot monteert. Aan dat stuurslot heb je gelijk ook je stopkabel gemonteerd. (alleen met uitgetrokken stopkabel kan het contact worden uitgezet), onderdeel nummer: PRC2670
Als je geen stuurslot hebt, heb je een los contactslot waar de sleutelcilinder in wordt gemonteerd, onderdeelnummer: 579084
Met die nummers kun je in principe wel bij elke landrover onderdelen webwinkel je contactslot vinden.
Btw, als je nog geen (papier of digitaal) onderdelenboek en werkplaatshandboek hebt, is het wel handig om die te regelen. Met een zoektochtje op internet kun je wel digitale vinden. Persoonlijk vind ik dat onmisbare documentatie bij het knutselen aan een landrover
groetjes, Fenna
Belangrijk is of je een stuurslot hebt of niet. Met stuurslot heb je een soort schakelmodule die je achterop je stuurslot monteert. Aan dat stuurslot heb je gelijk ook je stopkabel gemonteerd. (alleen met uitgetrokken stopkabel kan het contact worden uitgezet), onderdeel nummer: PRC2670
Als je geen stuurslot hebt, heb je een los contactslot waar de sleutelcilinder in wordt gemonteerd, onderdeelnummer: 579084
Met die nummers kun je in principe wel bij elke landrover onderdelen webwinkel je contactslot vinden.
Btw, als je nog geen (papier of digitaal) onderdelenboek en werkplaatshandboek hebt, is het wel handig om die te regelen. Met een zoektochtje op internet kun je wel digitale vinden. Persoonlijk vind ik dat onmisbare documentatie bij het knutselen aan een landrover
groetjes, Fenna

- Erik Peters
Volgens mij moeten de onderdeelnummers die Fenna geeft net 'andersom'.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
De engine stop zit er bij ons niet aan die zit op het dashbord met een ronde knop. Volgens mij ook geen stuurslot. Zal beginnen met achterste deel te bestellen ben inderdaad ook op zoek naar handboek.
Weer bedankt van deze kant ik moet eerlijk bekennen dat ik iets minder bang begin te worden van het stroom gedeelte.
gr Klaas
Weer bedankt van deze kant ik moet eerlijk bekennen dat ik iets minder bang begin te worden van het stroom gedeelte.
gr Klaas
Iemand toevallig part 579084 liggen?
Alvast bedankt
gr Klaas
Alvast bedankt
gr Klaas
Hallo Klaas,
In mijn eerdere bericht heb ik voor de contactsloten de nummers omgedraaid.
Het stuurslot is een massief metalen blok bovenaan de stuurkolom, daarin gaat contactslot: 579084
Als je contactslot met een beugeltje aan de stuurkolom zit, heb je het over contactslot: PRC2670
Beide zijn bij bv budget-parts te vinden op hun onderdeelnummer, de leveranciers in de UK kennen ze vast ook wel op hun nummers en bij Vis in Scheveningen zullen ze ze vast ook wel hebben.
groetjes, Fenna
In mijn eerdere bericht heb ik voor de contactsloten de nummers omgedraaid.
Het stuurslot is een massief metalen blok bovenaan de stuurkolom, daarin gaat contactslot: 579084
Als je contactslot met een beugeltje aan de stuurkolom zit, heb je het over contactslot: PRC2670
Beide zijn bij bv budget-parts te vinden op hun onderdeelnummer, de leveranciers in de UK kennen ze vast ook wel op hun nummers en bij Vis in Scheveningen zullen ze ze vast ook wel hebben.
groetjes, Fenna

OK bedankt ga toch eerst maar demonteren voor ik bestel.
Moet nu met 2 handen sleutel omdraaien en dan start hij zonder probleem
gr Klaas
Moet nu met 2 handen sleutel omdraaien en dan start hij zonder probleem
gr Klaas