Beste leden,
Ik heb een Range Rover tdv6 diesel uit 2004.
Ik heb een probleem met mijn Range Rover. Ongeveer in het midden zitten twee slangetjes aan beide kanten ( onderkant ).
Deze twee rubberen slangetjes leiden tot niks. ( ik heb er onder gekeken )
Maar uit deze twee rubberen slangetjes lijkt net alsof er water lekt. Of misschien koelvloeistof.
Als ik de auto stil zet. Ligt er een plasje ( water ) onder. Het is helemaal helder en het smaakt ook naar water / niks.
Ik vind het heel raar wat er aan de hand is.
Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes ,
Jens
Range Rover lekt ( water ? )
-
JensvanderPutten
-
Landmarcs
Re: Range Rover lekt ( water ? )
Jens,
Denkelijk heb je airco in de Range-Rover (ze zijn waarschijnlijk niet eens leverbaar zonder).
Bij warmer weer koelt de airco de lucht en daarbij moet er ook wat water uit de lucht (behalve in de heetste woestijnen).
Warme lucht kan meer waterdamp bevatten als koudere lucht. Als je lucht koelt zonder de hoeveelheid water te veranderen dan neemt de relatieve vochtigheid toe. Daarom koelt de airco nog verder als nodig, daarmee condenseert het teveel aan waterdamp <en die wordt afgevoert> daarna wordt de lucht weer op de gewenste temperatuur gebracht, en daarmee is die lucht ook "gedroogd".
Je conclusie is dus juist: je kan zelfs zeggen dat het gedestilleerd water is (gedestilleerd water smaakt nog wat meer naar niks als gewoon water).
Groeten MarcS
Denkelijk heb je airco in de Range-Rover (ze zijn waarschijnlijk niet eens leverbaar zonder).
Bij warmer weer koelt de airco de lucht en daarbij moet er ook wat water uit de lucht (behalve in de heetste woestijnen).
Warme lucht kan meer waterdamp bevatten als koudere lucht. Als je lucht koelt zonder de hoeveelheid water te veranderen dan neemt de relatieve vochtigheid toe. Daarom koelt de airco nog verder als nodig, daarmee condenseert het teveel aan waterdamp <en die wordt afgevoert> daarna wordt de lucht weer op de gewenste temperatuur gebracht, en daarmee is die lucht ook "gedroogd".
Je conclusie is dus juist: je kan zelfs zeggen dat het gedestilleerd water is (gedestilleerd water smaakt nog wat meer naar niks als gewoon water).
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 02 Jul 2017, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
-
JensvanderPutten
JensvanderPutten schreef:Beste leden,
Ik heb een Range Rover tdv6 diesel uit 2004.
Ik heb een probleem met mijn Range Rover. Ongeveer in het midden zitten twee slangetjes aan beide kanten ( onderkant ).
Deze twee rubberen slangetjes leiden tot niks. ( ik heb er onder gekeken )
Maar uit deze twee rubberen slangetjes lijkt net alsof er water lekt. Of misschien koelvloeistof.
Als ik de auto stil zet. Ligt er een plasje ( water ) onder. Het is helemaal helder en het smaakt ook naar water / niks.
Ik vind het heel raar wat er aan de hand is.
Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes ,
Jens
-
JensvanderPutten
Landmarcs schreef:Jens,
Je conclusie is dus juist: je kan zelfs zeggen dat het gedestilleerd water is.
Groeten MarcS
De foto die ik net stuurde. Is dat dan de afvoerslang van de airco?
-
Roger B.
ja, links en rechts in de middentunnel aan de onderzijde komen deze slangetjes uit en is zoals marc uitlegde de condenswaterafvoer van je airco. heeft zo ongeveer elke auto met airco...... of ze zijn verstopt dan krijg je natte voeten 
gone
-
Dutchhills
Wat de rest zegt met de aanvulling dat het naast condens ook nog het smeltwater kan zijn van de leidingen die bevriezen bij de compressor als de Airco langere tijd hard heeft moeten werken.
Dat geeft meestal een flinke plas als je na een (langere) rit de auto parkeerd. Condenswater verdwijnt meestal al tijdens de rit en dat zijn echt maar druppeltjes.
Dat geeft meestal een flinke plas als je na een (langere) rit de auto parkeerd. Condenswater verdwijnt meestal al tijdens de rit en dat zijn echt maar druppeltjes.
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
-
Jankouwenberg
Nu we het er toch over hebben. Mijn defender td5 2001 met airco lekt dus ook water, helaas niet onder de auto maar er in. Weet iemand een truckje om de afwatering te ontstoppen? Haal liever de airco niet los ivm airco vloeistof, maar je kan er niet echt lekker bij.
Jan
Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
Jankouwenberg schreef:Nu we het er toch over hebben. Mijn defender td5 2001 met airco lekt dus ook water, helaas niet onder de auto maar er in. Weet iemand een truckje om de afwatering te ontstoppen? Haal liever de airco niet los ivm airco vloeistof, maar je kan er niet echt lekker bij.
Jan
Is het slangetje niet los geschoten? Als verstopt is een trekveer er doorheen proberen te duwen.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Jankouwenberg
Slangetje is buiten zichtbaar, binnen kan ik niet zien waar hij vast zit en of hij los is. Water loopt langs de compressor buisjes en drupt daar op het laagste punt vanaf. Om de compressorbuisjes zit isolatie die dus als spons fungeert tot verzadiging optreed en het druppen begint.
Zal voorzichtig wat prikken in het afvoerbuisje
Jan
Zal voorzichtig wat prikken in het afvoerbuisje
Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw