Ik ben Tommy uit Utrecht en samen met mijn vader opzoek naar een landrover. Zelf heb ik meerdere oude auto's gehad maar nog geen landrover, mijn ervaring zit hem in de kevers en Volkswagen bussen. Ik realiseer met dat dit andere koek is maar met geduld en plezier en fora kun je een eind komen
We zijn op meerdere dagen geweest en zijn onlangs bij een paar Defenders wezen kijken. Aangezien mijn vader wat ouder wordt wil hij een relatief nieuwe Defender, daarnaast wil hij wel ruimte hebben maar ook geen loeigroot ding. Vandaar dat we voorkeur hebben voor een 110 enkele cabine die niet zo oud is. Vandaag heb ik er een bekeken:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lan ... =lr&pos=20
Technisch wil ik hem nog laten keuren door een bekend garage bedrijf maar zelf heb ik er vandaag al wel onder gelegen, qua roest zie ik geen vreemde dingen. Door de volkwagens ben ik heel wat gewend (body-off heb ik ervaring mee door alle rotte platen en balken) maar bij deze Defender zie ik alleen wat vliegroest. Daarnaast zie ik geen lekkages bij het stuurhuis of aandrijving op het eerste gezicht. Maar goed dit heb ik gedaan tijdens het fijne zomerweer van vandaag op straat dus veel kan ik er niet over zeggen, vandaar nog de check door het garagebedrijf. De auto is uit 2010 en heeft pas 11000 gereden dus in mijn ogen zou die technisch in orde moeten zijn.
Ik heb de aankooplijstjes van internet bekeken en er vallen mij nog geen bijzondere dingen op als ik deze Defender bekijk. Hebben jullie nog tips voor deze beginnende Defenderrijder? Ik moet zeggen dat ik de km stand van 11000 wel opvallend vind...
Tips en aanbevelingen hoor ik graag.
Voor de rest zal ik het weekend lekker rondspeuren op het forum om nog meer kennis op te doen.
Fijn weekend.
Groet Tommy