Vraagje,
Ik wil mijn 130 HCPU om laten keuren naar geel kenteken, gaat om een TD5 van 2/2007.
Wat voor aanpassingen moeten er gedaan worden om naar geel te gaan, ik kom zelf nog niet verder dan een 3e remlicht.
Hoor graag of er nog meer dingen zijn van waar op te letten, alvast bedankt.
Groet Ron
130 HCPU van grijs naar geel kenteken
130 HCPU van grijs naar geel kenteken
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: 130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Vraagje .... waarom zou je dit willen ?
't Kost je een BPM-restant, en de provinciale opcenten en een boel gedoe.
Verder, moet je naast het 3e remlicht wellicht achterruit-ontwaseming hebben (heeft een 130 die?).
Voor de rest is het nogal standaard qua modellen-reeks en zitten er genoeg gelen en grijzen in de 90 en 110 modellen. Kennelijk willen sommige landen een bult op het stuur in een personen-wagen, daarom zit die in de latere 110 SW (en dus ook in de latere 5 deurs grijskenteken modellen).
Groeten MarcS
't Kost je een BPM-restant, en de provinciale opcenten en een boel gedoe.
Verder, moet je naast het 3e remlicht wellicht achterruit-ontwaseming hebben (heeft een 130 die?).
Voor de rest is het nogal standaard qua modellen-reeks en zitten er genoeg gelen en grijzen in de 90 en 110 modellen. Kennelijk willen sommige landen een bult op het stuur in een personen-wagen, daarom zit die in de latere 110 SW (en dus ook in de latere 5 deurs grijskenteken modellen).
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 130 HCPU van grijs naar geel kenteken
vraag me af of dat derde remlicht wel nodig is..... volgens mij werden er in 2007 nog auto's zonder verkocht
zelfde verhaal voor achterruitontwaseming, die heeft een 130 volgens mij nooit.... en die bult zit er al een jaar of 12 geloofik (op het stuur)
zelfde verhaal voor achterruitontwaseming, die heeft een 130 volgens mij nooit.... en die bult zit er al een jaar of 12 geloofik (op het stuur)
gone
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re: 130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Roger B. schrijft:
Ik heb bij een Puma 130 ook nog geen achterruit verwarming gezien.
Ik snap alleen niet waarom de 130 naar geelkenteken gekeurd zou moeten worden. Er is geen voordeel te behalen, mijn inziens. Ik vraag me ook af of het kan, er is denk ik alleen een typegoedkeuring voor een grijskenteken 130.
zelfde verhaal voor achterruitontwaseming, die heeft een 130 volgens mij nooit.... en die bult zit er al een jaar of 12 geloofik (op het stuur)
Ik heb bij een Puma 130 ook nog geen achterruit verwarming gezien.
Ik snap alleen niet waarom de 130 naar geelkenteken gekeurd zou moeten worden. Er is geen voordeel te behalen, mijn inziens. Ik vraag me ook af of het kan, er is denk ik alleen een typegoedkeuring voor een grijskenteken 130.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 130 HCPU van grijs naar geel kenteken
en als je geen bedrijf hebt kun je geen 130 kopen zeker?
gone
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: 130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Roger B. schrijft:
Ik denk dat grijze auto's langer zonder 3e remlicht werden verkocht (ik vind de oplossing in de Defender ook een erg trieste, dan was zo'n Freelander armpje zelfs nog beter geweest).
Of een 130 een bult heeft weet ik niet, een 110 HT heeft die niet, een grijze 5deurs 110 wel.
En .. ook particulieren kunnen een grijskenteken auto kopen, zij betalen dan toch het gele tarief (maar zonder de provinciale opcenten).
Groeten MarcS
vraag me af of dat derde remlicht wel nodig is..... volgens mij werden er in 2007 nog auto's zonder verkocht
zelfde verhaal voor achterruitontwaseming, die heeft een 130 volgens mij nooit.... en die bult zit er al een jaar of 12 geloofik (op het stuur)
en als je geen bedrijf hebt kun je geen 130 kopen zeker?
Ik denk dat grijze auto's langer zonder 3e remlicht werden verkocht (ik vind de oplossing in de Defender ook een erg trieste, dan was zo'n Freelander armpje zelfs nog beter geweest).
Of een 130 een bult heeft weet ik niet, een 110 HT heeft die niet, een grijze 5deurs 110 wel.
En .. ook particulieren kunnen een grijskenteken auto kopen, zij betalen dan toch het gele tarief (maar zonder de provinciale opcenten).
Groeten MarcS
Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken
@Marc BPM is reeds betaald :( .
We gaan er een camper van maken :) , dus zodra hij op geel staat ben ik van de beperkingen af die grijs kenteken met zich meeneemt.
Vrijheid blijheid zullen we maar zeggen.
We gaan er een camper van maken :) , dus zodra hij op geel staat ben ik van de beperkingen af die grijs kenteken met zich meeneemt.
Vrijheid blijheid zullen we maar zeggen.
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Ron63 schrijft:
OK. Dat is een reden.
Heb ik nog wel een ander vraagje: de 110 dubbelcabine is ook grijs-kenteken maar niet qua grijs-belasting-maten. Er bestaat kennelijk een limbo-toestand, niet in de hemel en niet in de hel -- hoe dit regelgeving-technisch zit weet ik niet.
Om terug te komen op je vraagje: Het is dan dus vooral interessant hoe je er een camper van gaat maken en of je voor het kwart-tarief in aanmerking wilt komen (als dat al redelijkerwijze kan).
Voor een camper is achterruit-ontwaseming kennelijk geen eis (of geldt die dan alleen als er een achterruit is?). Voor een derde remlicht moet je dan ook de regels eens goed nalezen, vooral waar dat dan moet bij een camper (want als ik me niet vergis is het bij een personenauto gerelateerd aan de hoogtematen van de achterruit).
Groeten MarcS
@Marc BPM is reeds betaald :( .
We gaan er een camper van maken :) , dus zodra hij op geel staat ben ik van de beperkingen af die grijs kenteken met zich meeneemt.
Vrijheid blijheid zullen we maar zeggen.
OK. Dat is een reden.
Heb ik nog wel een ander vraagje: de 110 dubbelcabine is ook grijs-kenteken maar niet qua grijs-belasting-maten. Er bestaat kennelijk een limbo-toestand, niet in de hemel en niet in de hel -- hoe dit regelgeving-technisch zit weet ik niet.
Om terug te komen op je vraagje: Het is dan dus vooral interessant hoe je er een camper van gaat maken en of je voor het kwart-tarief in aanmerking wilt komen (als dat al redelijkerwijze kan).
Voor een camper is achterruit-ontwaseming kennelijk geen eis (of geldt die dan alleen als er een achterruit is?). Voor een derde remlicht moet je dan ook de regels eens goed nalezen, vooral waar dat dan moet bij een camper (want als ik me niet vergis is het bij een personenauto gerelateerd aan de hoogtematen van de achterruit).
Groeten MarcS
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re: 130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Roger B. schrijft:
Natuurlijk wel, alleen er zit dan geen belastingvoordeel in.
Je hebt in feite twee delen aan een grijskenteken. De RDW heeft een set regels op basis waarvan een auto een geel of een grijskenteken krijgt. Dan heb je ook nog de fiscale regels van de Belastingdienst die afwijken van de eisen van de RDW. Een auto kan voldoen aan de grijskenteken eisen van de RDW maar niet aan die van de belastingdienst.
Neem bijvoorbeeld de 110 double cab of de 90 softtop. In de folder van Land Rover staat dat deze modellen door hun inrichting/typegoedkeuring geleverd worden met een grijskenteken, maar dat ze niet aan de fiscale regels voldoen en dan toch geelkenteken belasting moeten betalen.
en als je geen bedrijf hebt kun je geen 130 kopen zeker?
Natuurlijk wel, alleen er zit dan geen belastingvoordeel in.
Je hebt in feite twee delen aan een grijskenteken. De RDW heeft een set regels op basis waarvan een auto een geel of een grijskenteken krijgt. Dan heb je ook nog de fiscale regels van de Belastingdienst die afwijken van de eisen van de RDW. Een auto kan voldoen aan de grijskenteken eisen van de RDW maar niet aan die van de belastingdienst.
Neem bijvoorbeeld de 110 double cab of de 90 softtop. In de folder van Land Rover staat dat deze modellen door hun inrichting/typegoedkeuring geleverd worden met een grijskenteken, maar dat ze niet aan de fiscale regels voldoen en dan toch geelkenteken belasting moeten betalen.
Re: 130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Mbt 3e remlicht: na 30/09/2001 is dit verplicht voor personenwagens, na 31/12/2012 voor bedrijfswagens.
Weet niet hoe men campers ziet?!
Hier een lijst met alle APK-veranderingen sinds 30/06/1967 (datum invoering APK?)
Weet niet hoe men campers ziet?!
Hier een lijst met alle APK-veranderingen sinds 30/06/1967 (datum invoering APK?)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten