De uit een RRC afkomstige V8 ( met motornummer 35512631 ) die door de vorige eigenaar al gedeeltelijk in mijn 90 uit 1984 is gezet start nu wel maar geen oliedruk ...(kleppendeksel eraf, er komt geen olie naar boven). Op het forum gelezen over de "de snelle methode" om de oliepomp weer olie te laten aanzuigen door de distributeur as te verwijderen maar helaas, die krijg ik er niet uit !
Distrubiteur huis is leeg, zie foto. Is dit een antiek type waar de as er op deze manier niet uit kan ?? Toch pomp demonteren ?
Graag jullie advies (wellicht moet ik gewoon een Haynes RRC manual kopen ..)
Distributeur as verwijderen
-
Roger B.
Re: Distributeur as verwijderen
en hoe gaat het trucje verder als je die as (die er volgens mij bij geen enkele verdeler zomaar naar boven uit kan) er uit zou zijn??
denk dat ze bedoelen de hele verdeler uit de motor (1 bout bij de voet houdt klem vast, die verwijderen, klem wegpakken, verdeler er uit trekken)
denk dat ze bedoelen de hele verdeler uit de motor (1 bout bij de voet houdt klem vast, die verwijderen, klem wegpakken, verdeler er uit trekken)
gone
- Erik Peters
Roger B. schreef:en hoe gaat het trucje verder als je die as (die er volgens mij bij geen enkele verdeler zomaar naar boven uit kan) er uit zou zijn?
Dan moet ie even goed zoeken in/op het forum, daar staat wel e.e.a. beschreven: https://www.lrch.nl/forum/viewtopic.php?t=2669#p18236
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Roger B.
goed, als ik die link lees is dat alleen een manier om een volgepropte pomp aan te drijven om olie druk op te bouwen zonder dat je de motor laat draaien (om die niet zonder smering te draaien)
staat niet dat je daarmee een droog gevallen oliepomp weer laat aanzuigen toch? of lees ik het verkeerd?
bovendien staat daar ook niet dat je het asje uit de verdeler trekt (in gemonteerde toestand) maar dat er van een verdeler een boormachine aandrijving gemaakt wordt....
staat niet dat je daarmee een droog gevallen oliepomp weer laat aanzuigen toch? of lees ik het verkeerd?
bovendien staat daar ook niet dat je het asje uit de verdeler trekt (in gemonteerde toestand) maar dat er van een verdeler een boormachine aandrijving gemaakt wordt....
gone
- Erik Peters
Roger B. schreef:staat niet dat je daarmee een droog gevallen oliepomp weer laat aanzuigen toch? of lees ik het verkeerd?
Nee, dat klopt, maar wel dat je een drooggevallen oliepomp vol vaseline moet stoppen en middels een boormachine moet aandrijven om uiteindelijk weer oliedruk te krijgen, omdat de oliepomp niet zelfaanzuigend is. En dat was zijn probleem; geen oliedruk met 'draaiende' motor.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Roger B.
RensWestenberg schreef:De uit een RRC afkomstige V8 ( met motornummer 35512631 ) die door de vorige eigenaar al gedeeltelijk in mijn 90 uit 1984 is gezet start nu wel maar geen oliedruk ...(kleppendeksel eraf, er komt geen olie naar boven). Op het forum gelezen over de "de snelle methode" om de oliepomp weer olie te laten aanzuigen door de distributeur as te verwijderen maar helaas, die krijg ik er niet uit !
Distrubiteur huis is leeg, zie foto. Is dit een antiek type waar de as er op deze manier niet uit kan ?? Toch pomp demonteren ?
Graag jullie advies (wellicht moet ik gewoon een Haynes RRC manual kopen ..)
blijkbaar gaat Rens er wel van uit dat ie op die manier de pomp aan laat zuigen zonder deze te demonteren en te vullen met vaseline.....
by the way Rens..... vergeet dat "book of lies" en koop gewoon een workshop manual van Land Rover voor jouw RRC
gone