D2 '02 TD5 Defecte stoelverwarming bestuurdersstoel

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Eelkes

D2 '02 TD5 Defecte stoelverwarming bestuurdersstoel

Berichtdoor Eelkes » 24 Mei 2017, 15:13

De stoelverwarming van de stoel linksvoor is defect. Van de stoel ernaast werkt het wel, dus het kan niet de zekering zijn van de stoelverwarming.

Wat zou het kunnen zijn? Bij inspectie viel mij dit losse stekkertje op onder de stoel (van voren gefotografeerd)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Eelkes op 27 Mei 2017, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Land Rover Discovery 2 2002 TD5 Epsom Green 961/HAF

ernsts

Re: D2 '02 TD5 Defecte stoelverwarming bestuurdersstoel

Berichtdoor ernsts » 24 Mei 2017, 18:48

Hi, jouw foto is niet zichtbaar. Bij mijn Defender Td5 zelfde bouwjaar zitten er twee stekkers onder de stoelzitting, eentje voor de verwarming van de zitting en eentje voor de rugleuning. Misschien is er een stekkertje los?

En ik vermoed dat er twee zekeringen zijn, eentje voor links en eentje voor rechts. Vond http://wiringdiagram.inantv.com/land-rover-discovery-2-td5-wiring-diagram/ ook op internet dat dat bevestigd (één van de laatste plaatjes, F22 en F23).

Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 24 Mei 2017, 19:57

wat is er defect ?
De zitting en de leuning zijn 2 aparte stekkers

Als het matje van de zitting defect is...schijnt de leuning ook niet meer te werken

Tevens kun je via de stekkers de verwarming hard of zacht laten verwarmen
(aan/uit gaat via de schakelaar)

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Mei 2017, 20:41

Bij de onze waren de matjes gewoon doorgezeten. Breuk in de mat. Nieuwe ingestoken en meteen het schuim van de stoel vervangen. Daarna jarenlang weer geen omkijken naar gehad. Kwestie van meten.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Mei 2017, 12:05

het gaat om een disco heren, niet om een defender waar de zitting uit genomen moet worden en daarom dus aparte stekker heeft....... behalve de motor heeft een disco weinig gemeen met een defender.....

maar meestal is het inderdaad wat Edward zegt, een breuk in het matje. de stekker voor de stoelverwarming onder de stoel is als ik me niet vergis bruin, en heeft relatief dikke draden. heb weleens gezien dat een draad onder de stoel uit de stekker was, dan doet ie het ook niet meer.... En zoals hierboven al gemeld, links en rechts apart afgezekerd inderdaad
gone

Terug naar “Techniek”