Ik woon dus in de Dominicaanse Republiek.
Toyota is het heersende merk hier. Ik heb echter mijn trouwe Land Cruiser Ingeruild voor een
Discovery 2. Gewaagd want ik woon behoorlijk afgelegen.
Gisteren hebben we hem gehaald, een rit van 200 km. Geen probleem alleen gaan M en S n branden en rijdt-ie af en toe alleen in de derde versnelling.
Ook trekt ie ergens stroom want de nieuwe accu is snel leeg.
Ik heb al wat gelezen over m en s. Word er niet vrolijk van tot nu toe...
Groet uit de DR
Re: Groet uit de DR
Een lege of zwakke accu is net waar de computer van de automaat een hekel aan heeft. Dan gaat ie gek doen. Dus eerst die lekspanning opsnorren en dan de accu goed laden. Heb je van de automaat geen last meer....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Foei ... "Lekspanning" .... (en dat tweemaal - inmiddels is de tweede er tussenuit gerooid)
De spanning lekt (na verloop van tijd) weg, eigenlijk zakt de spanning weg, dankzij de Lekstroom.
Houdt de lagere school aardrijkskunde maar als ezelsbruggetje:
Vanaf Wijk-bij-Duurstede is de Rijn lek, en de Lek is dus een rivier die stroomt.
Het is dus een Lekstroom.
Groeten MarcS
PS Succes met het zoeken.
Bedankt voor de tip al weer!
Wel jammer dat ik een vpn moet gebruiken om te kunnen posten. De DR Ip wordt geblokkeerd. Maakt niet uit verder.
Wel jammer dat ik een vpn moet gebruiken om te kunnen posten. De DR Ip wordt geblokkeerd. Maakt niet uit verder.
-
Waterrover
- Beheerder
Dr1 schreef:Bedankt voor de tip al weer!
Wanneer je in een automaat rijdt, dan kan de oorzaak van je probleem ook in de selectorswitch van de automaat zitten. Omdat deze onder de opening van de airco zit, valt er uitstromend water van de airco op. Na verloop van tijd dringt het water de behuizing binnen. Je krijgt dan vreemde storingen omdat door corrosie de computer niet meer weet in welke stand de selector staat, noodloop volgt dan. Helaas zijn deze schakelaars erg prijzig, en moeten na verwijderen opnieuw gecalibreerd worden (met een special tool) Alternatief is de schakelaar verwijderen (met koude motor) openmaken en schoonmaken. Het waterdicht in elkaar zetten valt niet mee, maar kan met de juiste spullen. Een nieuwe kost ongeveer 600 euro!
Dank je, had ik gelezen op een andere site, maar vond ook dit:
http://www.handyhowie.co.uk/handyhowie/ ... witch.html
Gisteren is er een andere accu in gegaan ( buurman heeft een LC waar er twee in zitten)
en vreemd genoeg is het niet meer gebeurd.
Gisteren is er een andere accu in gegaan ( buurman heeft een LC waar er twee in zitten)
Dr1 schreef:Dank je, had ik gelezen op een andere site, maar vond ook dit:
Dat is niet vreemd.
Overigens Chris: wij vinden 600 euro veel. Hij komt van Toyota, daar kost een schakelaar al meer
Edward van Vugt
Dat van Toyota valt nogal mee hoor. Mijn zwager heeft een gereviseerde motor in zijn Prado laten zetten voor omgerekend 1800 euro.
-
Landmarcs
Edward schreef:Overigens Chris: wij vinden 600 euro veel. Hij komt van Toyota, daar kost een schakelaar al meer![]()
![]()
Die € 600,-- is gewoon veel .... als je kijkt naar het amateuristisch en kwetsbare fröbelwerk dat je ervoor krijgt.
't Is als de lichtschakelaar in de Defender, met ingebouwd gebrek, en dus voor iedere prijs te duur.
(Nu geldt dat natuurlijk ook voor de gehele LandRover, en eigenlijk voor iedere auto.)
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:Edward schreef:Overigens Chris: wij vinden 600 euro veel. Hij komt van Toyota, daar kost een schakelaar al meer![]()
![]()
Die € 600,-- is gewoon veel .... als je kijkt naar het amateuristisch en kwetsbare fröbelwerk dat je ervoor krijgt.
't Is als de lichtschakelaar in de Defender, met ingebouwd gebrek, en dus voor iedere prijs te duur.
(Nu geldt dat natuurlijk ook voor de gehele LandRover, en eigenlijk voor iedere auto.)
Groeten MarcS
Tja, dat freubelwerk heeft het in mijn wagen 13 jaar en dik 330K probleemloos gedaan. Dus ik zie het probleem niet.....
Edward van Vugt
Terug naar “Nieuw op het forum”